Foto en filmbewerkingsprogamma

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

Alle bestanden voor het filmpje inmiddels naar een kaartje gekopieerd. Tijdstippen staan nu weer goed. Heeft dus ook niets met het bewerkingsprogramma (openshot) te maken. Aangezien alles gekopieerd is zonder tussenkomst van de camera's zit daar het probleem dus ook niet. Blijft een raar probleem, maar ik kan nu in elk geval de systeemtijd van de EPL7 zo manipuleren dat de tijd wel goed gaat uitkomen, alleen de OMD filmpjes blijven dan over, maar dat zijn er maar een paar. Of er moet zich toch nog een oplossing aandienen....

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

@Lassche, zojuist even naar de link gekeken, had even niet gezien dat deze over dit onderwerp ging, gezien het bericht van Hurktoilet over Davinci. Hier staat inderdaad het hele probleem omschreven. De oplossing met Exiftool gaat iets boven mijn digitale pet, maar daar kan ik wel hulp bij krijgen. Dat wordt alleen niet eerder dan vanavond.

Groet, Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

Nou, we zijn er uit. Structureel valt er niets op te lossen, maar inderdaad met het programma exiftool is het gelukt. Mijn zoon heeft voor mij een file geschreven die ik alleen nog maar in dezelfde map als de mov-bestanden hoef te zetten en deze dan te runnen. Duurt best lang, paar honderd fragmentjes, maar de tijd is dan twee uur verschoven. Morgen met de volgende film aan de slag.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
simpelminds
Berichten: 7
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 16:45

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door simpelminds »

gimp als foto bewerking is zo goed als evenwaardig dan photoshop. alleen volledig gratis .
Antonis schreef:
vr 22 jan 2021, 14:21
Een goed fotoprogramma is photoshop. Iets wat er veel op lijkt is lightroom. Beide programma's worden hier door forumleden gebruikt. Ikzelf gebruik photoshop en ben daar zeer tevreden over.
Tja gratis, dan zal je toch bij Ali moeten kijken. Daar worden die programma's tussen de 3 en 8 euro aangeboden en die werken prima. Hoe die Chinezen dat toch doen is mij een raadsel.
Plaats reactie