Foto en filmbewerkingsprogamma

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door TestCase »

Darktable heeft net als Lightroom een steile leercurve maar ik kon er meer mee dan RAWtherapy alleen heb je dat nodig?
Beiden werken inderdaad met 'sidecar' bestanden waarin je bewerkingen staan waardoor origineel niet 'verknoeit' wordt.
Inderdaad zijn alleen 'RAW' (.CR2) bestanden fatsoenlijk/echt te bewerken, maar vergen meer opslag. 'Elk voordeel hep z'n …'




\\Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door seth_space »

Een erg uitgebreide tool is het https://www.gimp.org/ fotobewerkingsprogramma Gimp.
Staat globaal op dezelfde hoogte als Photoshop.
kijk bijv hier voor meer info:
http://www.digitale-foto.be/gimp.php
Verkrijgbaar voor Windows, Linux en Macos

Een alternatief is op dit moment legaal gratis te verkrijgen. De onderstaande pagina kun je met edge of chrome automatisch vertalen naar Nederlands.
https://www.comss.ru/page.php?id=8082
Ontvang een gratis WonderFox HD Video Converter Factory Pro licentie. De multifunctionele videoconverter ondersteunt meer dan 500 verschillende formaten, en stelt u in staat om video's te bewerken en video's van het internet te downloaden
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door camperaap »

Ik gebruik Photo stage. Is zowel geschikt voor foto's en video's.

https://www.nchsoftware.com/photoeditor/index.html

Is zowel een gratis als betaalde versie
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door mmdem »

Gratis en eenvoudig: Minitool Moviemaker. https://www.minitool.com/
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door willemzon »

Ik ga mij eens verdiepen in deze laatste 2 progamma, 's, is die van jou ook geschikt voor foto en video Theo.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door seth_space »

Graag gedaan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door hurktoilet »

seth_space schreef:
vr 22 jan 2021, 21:29
Een erg uitgebreide tool is het https://www.gimp.org/ fotobewerkingsprogramma Gimp.
Staat globaal op dezelfde hoogte als Photoshop.
kijk bijv hier voor meer info:
http://www.digitale-foto.be/gimp.php
Verkrijgbaar voor Windows, Linux en Macos

Een alternatief is op dit moment legaal gratis te verkrijgen. De onderstaande pagina kun je met edge of chrome automatisch vertalen naar Nederlands.
https://www.comss.ru/page.php?id=8082
Ontvang een gratis WonderFox HD Video Converter Factory Pro licentie. De multifunctionele videoconverter ondersteunt meer dan 500 verschillende formaten, en stelt u in staat om video's te bewerken en video's van het internet te downloaden
Gimp is gratis, altijd, en inderdaad ook zeer uitgebreid, maar ik vond het lastig te doorgronden. Is al weer even geleden dat ik het probeerde, dus inmiddels is het misschien beter, maar destijds had ik de ik meen 100 euro voor Photoshop Elements er graag voor over.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door Zwerfsteen »

Gimp heb ik ook meerdere malen geprobeerd maar ik vind het programma toch niet zo intuïief werken.
Ook ik heb Photoshop Elements aangeschaft na een maand gratis geprobeerd te hebben en ben er tevreden over en vind het een fijn eenvoudig programma.

Hier krijg je een idee wat het kan.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door seth_space »

Voordeel van Gimp is natuurlijk wel dat het volledig gratis is. Mocht het dan niet bevallen dan kost je dat niets en meestal weet je meteen beter wat je wel zoekt. Elements is de uitgeklede versie van photoshop en alleen daarom al een stuk makkelijker in gebruik. Je wordt minder overrompeld met mogelijkheden en settings. Juist dat deel is bij photoshop en Gimp wel eens intimiderend.
In de expert modus van elements zijn alweer meer opties beschikbaar maar dat kun je beter gaan doen wanneer je daar ook aan toe bent.
Dus ja, elements is een prima optie.
Maar dat kost geld en dat wil TS niet.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door hurktoilet »

TS wil het liefst gratis, dat wil ik ook wel en met de meeste dingen lukt dat wel. Maar qua fotobewerking heb ik nog geen freeware programma kunnen vinden dat qua combi van mogelijkheden en gebruiksgemak aan Photoshop Elements kan tippen. En die mogelijkheden zijn al zo uitgebreid, dat ik geen behoefte heb aan het veel duurdere, nog uitgebreidere Photoshop CC.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door mmdem »

willemzon schreef:
zo 24 jan 2021, 12:05
Ik ga mij eens verdiepen in deze laatste 2 progamma, 's, is die van jou ook geschikt voor foto en video Theo.

Gr willem
Dit is een serie gratis programmaatjes waaronder een videoconverter, videocutter, en movimaker. Alles dus voor het bewerken van video's op een eenvoudige manier. Werkt prima. Voor het maken van uitgebreide video en fotoshows gebruik ik altijd Proshow producer maar deze is overgenomen door Photopia.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door willemzon »

Photostage lijkt mij zo te zien wel een mooi progamma, maar als ik het download kan ik het niet openen omdat het niet door de beveiliging van microsoft komt, nu kan ik dat wel uitschakelen, maar ik sinds een paar weken een nieuwe laptop, dus is dat verstandig.
Misschien is het ook alleen maar een commerciële stunt van Microsoft om alleen maar hun eigen progamma, 's te downloaden. Hmmm🤔 wat vinden jullie.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door TestCase »

Zeer waarschijnlijk heb je een executable (.exe) gedownload? Zoja dan ziet windows dat die 'vreemd' is en vraagt daarom wanneer je deze start of je het zeker weet. Is normaal/standaard gedrag.
Een .exe bestand is al gecontroleerd door je AV bij opslaan op de computer.
Dit gedrag kan door de maker voorkomen worden door een soort van certificaat van Microsoft te nemen maar veel ontwikkelaars doen dit niet.



\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door willemzon »

Oke
Dank je, ik zal het eea eens nader bekijken

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie