Jumper/Ducato/Boxer stoel met vering en draaiplateau?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
walter-
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 04 nov 2020, 9:45
Locatie: Lubbeek

Re: Jumper/Ducato/Boxer stoel met vering en draaiplateau?



Bericht door walter- »

Ter info: Ik heb toen uiteindelijk de CTA draaiplateau besteld voor Jumper/Ducato/... en gemonteerd.

de deze denk ik: https://www.reimo.com/nl/kampeerartikel ... /290?c=917 (factuur zegt CTA draaiplateau, ben niet 100% zeker dat het deze daarom is. Visueel lijkt het de deze te zijn -en ze komt van Reimo ;-))

Montage: Je monteert draaiplateau dus tussen vloer en veringsconsole: er zit hier op 1 plaats een verschil in locatie van de bouten. Daarom heb ik op 1 plaats een extra gat geboord in draaiplateau (weet niet meer of dit zowel links als rechts was) en bouten op een iets andere locatie geplaatst.

Gebruik: 3 problemen:
- Er zitten horizontale veren in veer console: deze schuren bij draaien tegen de console: op zich geen probleem.
- bij linksomdraaien (tegen wijzerzin) schuurt te stoel tegen de handrem. Deze heeft nu kleine beschadiging in zijn plastic omhulsel. Maar je moet alleen linksom als je met de dubbele bank zit: nu we een enkele stoel hebben, draaien we rechtsom en is er geen probleem.
- het geheel komt wel hoog. Op zich het grootste probleem. Ik heb de in de hoogte verstelbare stoel: op laagste niveau kan het met mijn 80cm lange benen net. Voor kleinere mensen niet zo eenvoudig om comfortabel te rijden. Al kan je wat oplossen door de vering licht af te stellen en dan zak je heel wat dieper...
Het is nu zo 1.5jaar in gebruik: ik vermoed dat ik de oplossing ga houden...
Plaats reactie