Camper vol met etenswaren?

Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door toine-s »

Johan v V schreef:
do 14 jan 2021, 15:42
Je gaat wel érg ver wanneer je het inleveren van je bammetje ham vergelijkt met de toeslagenaffaire. Zó ver dat ik vind dat het kant nog wal slaat!
Dat zou inderdaad wat ver gaan, maar slaat hier op de argumentatie "wet is wet" en de consequenties hieruit. Zowel de toeslagenaffaire als het inleveren van het bammetje komen door rucksichtslose toepassing van de wet. Het is niet alsof de chauffeur een oplegger varkensvlees de EU in probeerde te rijden. Een paar dagen eerder was het nog wel ok om een bammetje mee te nemen dus is er blijkbaar ook geen probleem dat via deze wetgeving opgelost moet worden. In beide gevallen voelt iedereen op zijn klompen aan dat deze uitwerking van de wet nooit de bedoeling mag zijn van een regering die voor de burgers zorg draagt.

Naar mijn mening zijn veel wetten er voor de overheid, niet voor de burger.
Voorbeeld? Je mag sinds 1 januari nog maar tot 3000 euro contant betalen. Zogenaamde reden: witwas praktijken. Echter het grootste deel van de contant transacties zijn legitiem. Alleen kan de overheid dan niet meekijken. Zo kregen wij vragen over o.a. een wire transfer van een chirurg uit de Oekraine. Volkomen legitieme transactie maar je bent wel meteen verdacht.
Heel akelig.

Nog zo'n fijne wet: 0m 18:59 130 rijden : 430 euro :shock: boete, om 19:00 geen boete. Ja wet=wet.... hopen maar dat iedereen zijn klokje precies goed heeft lopen.

En over campers: grote dode hoek sticker achterop je camper in Frankrijk. Is geen drama maar ik vind het toch niet fijn straks achterop m'n nieuwe camper. En hoezo alleen in Frankrijk??? Als het een probleem is, is dat ook in andere landen zo.

Ach ja, ik heb nu eenmaal een probleem met autoriteiten :D
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door EasyBee »

toine-s schreef:
do 14 jan 2021, 12:20
Ik heb bij de zwitser-duitse grens nog nooit m'n boterhammen hoeven inleveren. Ook niet de worst die ik uit Italië meeneem.
Nee, maar dat is ook logisch. Dat komt omdat er een volwaardig handelsakkoord is afgesloten tussen de EU landen en Zwitserland. Zwitserland wordt niet gezien als een zogenaamd derde land. De Britten daarentegen wel. Geen goede handelsovereenkomst met de EU. Dat is precies waar het mis gaat met de Britten. Geen (no deal Brexit) of nu op het laatste moment een slecht akkoord met allerhande niet overeengekomen of zelfs niet voorziene zaken.
More Brexit Embarrassment as Sandwiches Confiscated at the Border https://youtu.be/fr-A-8_LJHI en
Brexit Lies and Weaknesses Exposed https://youtu.be/MrCFnXwYT_o

Nou kun je wel je ongenoegen over de wet- en regelgeving van de EU en andere autoriteiten er bij halen (incl allerlei wilde voorbeelden), maar daar ging dit topic niet over.
Laatst gewijzigd door EasyBee op vr 15 jan 2021, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door FrankdB »

toine-s schreef:
vr 15 jan 2021, 16:10
Johan v V schreef:
do 14 jan 2021, 15:42
Je gaat wel érg ver wanneer je het inleveren van je bammetje ham vergelijkt met de toeslagenaffaire. Zó ver dat ik vind dat het kant nog wal slaat!
Nog zo'n fijne wet: 0m 18:59 130 rijden : 430 euro :shock: boete, om 19:00 geen boete. Ja wet=wet.... hopen maar dat iedereen zijn klokje precies goed heeft lopen.
Tja...zo kun je elke wet en/of regel in twijfel trekken en rest niks anders dan totale anarchie.

Frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Kroppie »

vroeger waarschijnlijk niet goed geleerd klokkijken, en als je om 18.59u 130 reed dan reed je voor 18.59u ws ook al 130

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Frans-K
Berichten: 634
Lid geworden op: zo 20 dec 2009, 14:37
Locatie: Veenendaal

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Frans-K »

Re: Camper vol met etenswaren.
Bericht door 309T16 » vr 08 jan 2021, 13:39

Ik zie de Brexit niet als reden om er geen vakantie te vieren. Verder gaat het ons dan ook meer om naar Ierland te kunnen komen.

Is ook echt niet meer de meerderheid, die dit allemaal zo gewild heeft.
Gelukkig kan je ook via Frankrijk, rechtstreeks naar Ierland gaan.
Voor het VK, jammer genoeg ook Schotland, is het toch even niet gaan, tot alles geregeld is. Etenswaren thuis laten, geen noodvoorraad mee. Geen telefoon abbo, Geen ID kaart, maar een paspoort moeten aanvragen en meenemen. Lastig. IK (WIJ) gaan voorlopig helaas niet meer naar de overkant.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Marco Polo »

Geen telefoon abbo?
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Camper vol met etenswaren.



Bericht door FrankJC »

309T16 schreef:
vr 08 jan 2021, 13:39
Verder gaat het ons dan ook meer om naar Ierland te kunnen komen.
Wij zijn in 2019 vanaf Cherbourg naar Ierland gevaren, heerlijk 18 uur op de ferry.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door macfocus »

Frans-K schreef:
di 26 jan 2021, 22:41
Re: Camper vol met etenswaren.
Bericht door 309T16 » vr 08 jan 2021, 13:39

Ik zie de Brexit niet als reden om er geen vakantie te vieren. Verder gaat het ons dan ook meer om naar Ierland te kunnen komen.

Is ook echt niet meer de meerderheid, die dit allemaal zo gewild heeft.
Gelukkig kan je ook via Frankrijk, rechtstreeks naar Ierland gaan.
Voor het VK, jammer genoeg ook Schotland, is het toch even niet gaan, tot alles geregeld is. Etenswaren thuis laten, geen noodvoorraad mee. Geen telefoon abbo, Geen ID kaart, maar een paspoort moeten aanvragen en meenemen. Lastig. IK (WIJ) gaan voorlopig helaas niet meer naar de overkant.
Pff, ik ben blij dat ik iets makkelijker in het leven lijkt te staan.
Eten kop ik dan daar wel.
Telefoon abbo, kan een puntje zijn, maar zeker niet onmogelijk of erg lastig.
ID? Ik heb gewoon een paspoort, juist om te voorkomen dat ik voor die 50 euro in 5jaar (tegenwoordig zelfs 10) ergens niet heen mag.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Jan en Simonne »

Etenswaren thuis laten...
Waar lees je dat?
Lijkt mij een beetje paniekvoetbal.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Marco Polo »

macfocus schreef:
Frans-K schreef:
di 26 jan 2021, 22:41
Re: Camper vol met etenswaren.
Bericht door 309T16 » vr 08 jan 2021, 13:39

Ik zie de Brexit niet als reden om er geen vakantie te vieren. Verder gaat het ons dan ook meer om naar Ierland te kunnen komen.

Is ook echt niet meer de meerderheid, die dit allemaal zo gewild heeft.
Gelukkig kan je ook via Frankrijk, rechtstreeks naar Ierland gaan.
Voor het VK, jammer genoeg ook Schotland, is het toch even niet gaan, tot alles geregeld is. Etenswaren thuis laten, geen noodvoorraad mee. Geen telefoon abbo, Geen ID kaart, maar een paspoort moeten aanvragen en meenemen. Lastig. IK (WIJ) gaan voorlopig helaas niet meer naar de overkant.
Pff, ik ben blij dat ik iets makkelijker in het leven lijkt te staan.
Eten kop ik dan daar wel.
Telefoon abbo, kan een puntje zijn, maar zeker niet onmogelijk of erg lastig.
ID? Ik heb gewoon een paspoort, juist om te voorkomen dat ik voor die 50 euro in 5jaar (tegenwoordig zelfs 10) ergens niet heen mag.
Wat is er dan met dat telefoon abbo?
De grote providers hebben de UK nog gewoon in zone EU staan.
En waren nog niet van plan om dit op korte termijn te veranderen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door macfocus »

Ik kan me voorstellen dat het inmiddels anders is qua roaming nu er Brexit is. Maar zoals jij aangeeft praktisch gezien nog niet blijkbaar. Ik heb me er niet in verdiept.

Als je gelijk hebt, is er dus eigenlijk geen enkel probleem.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Marco Polo »

harryvdw
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 13:21
Locatie: Wervik

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door harryvdw »

Waarom zou je een koelkast en diepvriezer vol eten smijten?
Volgens de laatste berichten bestaan er sinds kort ook daar supermarkten, bakkers en slagers.
Ik heb met de vrachtwagen heel Engeland, soms Schotland en af en toe Wales bezocht, een prachtig land, zeker Noord-Wales waar wij als toerist twee keer zijn geweest.
Het eten in restaurants is niet overal even smakelijk, vooral die grote groene harde ballen die erwtjes zouden zijn, niet echt eetbaar, maar ga naar de lokale pub, een 'free house" waar moeder zelf nog aan het fornuis staat, daar kan je vaak lekker eten en meestal voor 10 á12 pond, een curryliefhebber kan daar ook zijn hart ophalen, in een week eet ik dan gemiddeld 5x curry :P
Ik ben een groot fan van dat eiland, velen worden afgeschrikt door het spookrijden wat je daar moet doen, maar met een lading drank in jouw lijf is het vrij simpel.
Schotland is voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Camper vol met etenswaren?



Bericht door Veebee »

Koelkast vol vreten, geen wonder dat we naar 4250kg willen.... :lol3:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Plaats reactie