Ombouw Peugeot Boxer L4H2

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Nou weer thuis na een kleine 2 weken vakantie!

Alles is goed gegaan en werkte zoals bedoeld! Uiteraard wel wat verbeteringen bedacht maar eigenlijk is het erg goed gegaan.

Op de terras camping hadden we een schuin plekje, we wilden dichtbij de opa en oma en deze was nog over. Volgende keer de oprijblokken mee nemen zodat we toch recht(er) staan. Dit keer gewoon het hoofd en voet einde omgedraaid viel erg mee eigenlijk. Afbeelding
Na een flinke poos regen en het schuine plekje kwam ik niet meer van de plek af. Met dank aan een bergje mannen uit de modder gekomen. Volgende keer van die rubberen matten mee en iets meer geduld hebben. De bus zelf heeft de power wel namelijk.

Hadden een schaduwdoek als luifel mee, lastig op te hangen en erg wind gevoelig. Met z'n 5en is een voortent wel fijn met minder weer. Dus kijken voor volgend jaar naar een voortent of luifel (met zijkanten) nog niet helemaal over uit.

Porta porti heb ik in een kastje staan. Prima te pakken maar vergeten dat als hij gevuld is hij wel zwaarder is. Daarnaast is er een verschil in het begrip nood wc tussen man en vrouw. Blijkbaar is s'nachts plassen altijd nood bij vrouwenAfbeelding. Dus ik ga nog even iets verzinnen hoe hem makkelijker te pakken/uit schuiven elke avond.

Bij de achterdeuren heb ik een kastje en een afscheiding gemaakt tussen bed en deuren. Erg fijn en handig maar moet even schuiven maken om ze open en dicht te houden. Sta je schuin en buk je bij de garage dan kan het zijn dat je op moet letten.

Kratten voor de spullen waren erg handig, maar soms in combinatie met de stoelen onhandig want welke zet je vast aan wat. Dus ik wil voor de garage ruimte een aantal balkjes en/of haakjes maken dat de kratjes makkelijk te pakken zijn maar ook de stoelen eenvoudig vast te zetten. Er is genoeg ruimte maar 5 stoelen nemen flink wat ruimte in dus even plannen.

Vuil water tank loopt langzaam leeg. Opzich geen probleem heb al een betere afsluiter.
De spoelbak loopt langzaam leeg in de tank. Moet het luchtgat in de tank iets groter maken denk ik.

Gisteren de bus gewassen en vanavond gaat hij de berging in. Ga er nog wel mee op stap op korte termijn maar nu eventjes op af op z'n plek.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2007J20CG met Tapatalk

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door PaulBng »

johandb schreef:Volgende keer van die rubberen matten
Laat maar thuis. Mijn ervaring is dat het niet helpt. Op het moment dat het wiel erop staat komt de blubber door de gaten naar boven.

Boer met trekker of grasmaaier werkt wel...


Paul
Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JMD »

Hej, leuk om je terugkoppeling te lezen. Wij hebben een losse partytent met zijwanden bij onze nieuwe camper. De vorige camper had een luifel, maar dit bevalt ook prima. En genoeg ruimte!

Grt JMD
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

PaulBng schreef:
johandb schreef:Volgende keer van die rubberen matten
Laat maar thuis. Mijn ervaring is dat het niet helpt. Op het moment dat het wiel erop staat komt de blubber door de gaten naar boven.

Boer met trekker of grasmaaier werkt wel...


Paul
Oke, ik stuur de vrouw en kids wel om hulp te charteren dan Afbeelding bedankt voor de info!

Verstuurd vanaf mijn M2007J20CG met Tapatalk

johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

JMD schreef:Hej, leuk om je terugkoppeling te lezen. Wij hebben een losse partytent met zijwanden bij onze nieuwe camper. De vorige camper had een luifel, maar dit bevalt ook prima. En genoeg ruimte!

Grt JMD
Dank je! Mag ik vragen of je veel last hebt van invallende regen met zo'n tent? Of heb je daar een andere oplossing voor? Voordeel van de luifel of bustent leek mij ook dat je meteen een afdak hebt voor de schuifdeur. Ik had wat last af en toe dat de vloer nat werd als het regende. Met 3 kids en een hond wordt het sneller nat natuurlijk want die moeten wat vaker naar buiten en binnen.

Verstuurd vanaf mijn M2007J20CG met Tapatalk

Gebruikersavatar
JMD
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 24 apr 2017, 21:13
Locatie: Westkapelle

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door JMD »

We hebben een losse partytent, deze is zelf goed af te sluiten. Voor overgang naar camper heb ik nog losse luifel met pees, alleen had/heb ik nog geen peesprofiel dus nu nog wel wat last van regen in de bus...

Hopelijk volgende keer (waarschijnlijk volgende jaar) kunnen we het echt testen.

Ik heb de volgende partytent:
https://www.obelink.nl/obelink-air-shel ... ytent.html
Luifel kan ik niet meer goed terugvinden, maar deze is het denk ik:
https://www.google.com/search?q=caravan ... whpDPmoPwM
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door bus21 »

Er bestaan ook peesprofielen met een magnetische strook. Misschien heeft iemand er ervaring mee? (Wij niet)
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door Johan de Jongh »

Die heb ik net besteld bij Obelink en ga ik dit weekend voor het eerst proberen in combinatie met een bustent.
Heb al wel begrepen dat een luifel in combi met de magneetstrip niet werkt, wind is dan je vijand..
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door PaulBng »

Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Een pees trek je in een peesprofiel. Wat doen die magneten dan?


Paul
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door bus21 »

Aan het profiel (waar de pees dus door moet) zit een magnetische strook die je aan je bus kan 'plakken'.
Werkt dus denk ik alleen met buscampers.
johandb
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 9:17

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door johandb »

Hmm handig, inderdaad eens naar kijken

Verstuurd vanaf mijn M2007J20CG met Tapatalk

Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22963
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door PaulBng »

Ah.
Het peesprofiel plak je dus met de magneten aan je (bus)camper.
Dan moet het idd niet gaan waaien.
Polymeerlijm?


Paul
bus21
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 26 apr 2021, 14:07

Re: Ombouw Peugeot Boxer L4H2



Bericht door bus21 »

Nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.

Overigens, als het hard waait, zit ik liever binnen en is een luifel ook niet nodig om een onder te zitten.
Plaats reactie