Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Frits U »

Goedendag allemaal,
Ik heb gister een nieuwe adria twin op een Fiat ducato basis gekregen gloednieuw 8-)

Vanmiddag kreeg ik een melding van te lage bandenspanning van alle 4 de banden, meteen ff gechecked, en op de juiste druk gebracht.
De melding verdwijnt echter niet !
Weet iemand van ons een truukje voor te ressetten ? In het boekje vind ik niets, camper is duits geregistreed en ik moet nog maar een NL dealer voor toekomstig onderhoud

Alvast dank
Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
Marinus
Berichten: 2205
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:17
Locatie: Son

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Marinus »

Paar kilometer gaan rijden.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Cee Pee »

Bij mij ook tenminste, stukje rijden en de melding verdwijnt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

de moderne ingebouwde tpms sensoren reageren op het draaien van het wiel waar ze inzitten, als een bepaalde minimum snelheid voor een bepaalde tijd bereikt word schakelen ze pas in.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 11 dec 2020, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door AadenAnke »

Frits u, wat is de bandenspanning bij u? Ik zelf heb een Ducato L4H2 van 2018 en heb de spanning van 5.5 bar rondom terug gebracht naar achter 4.8 en voor 4.4 bar en overdenk voor nog iets te verlagen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Frits U »

Volgens het instructieboekje moet ik met mijn gewicht en type band, achter 5 bar en voor 4,5 bar hebben.

Dit was is dus achteraf fout :bang:
Laatst gewijzigd door Frits U op zo 13 dec 2020, 9:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Frits U »

@kroppie

Ik heb de banden bij de garage op druk gebracht , en daarna ruim 300 km gereden ! Maar helaas, melding blijft :cry:
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Kroppie »

dan is er iets anders aan de hand, normaal is een paar km met stadssnelheid meer dan genoeg zover ik weet, ben bang dat een bezoekje aan een fiat dealer nodig is, succes

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Frits U »

Ja dan ga ik dinsdag maar naar een fiatdealer

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken
Frits
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Eura1 »

Callibreren op de nieuwe druk , zo moet het bij de Volvo van de vrouw . Melding gaat ook niet eerder weg . Wat snuffelen in de menu en je zou dat moeten tegenkomen .
Grtz
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1121
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Karelkaywa »

Ook bij mijn Mazda CX-5 moet je opnieuw kalibreren d.m.v. het indrukken van een knop op het dashboard.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1086
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door Don Esteban »

Frits, ik heb recent de bandenspanning van de auto van mijn vrouw verhoogd want ook daar brandde het lichtje 'te lage bandenspanning' . Mooi op spanning gebracht (dacht ik) en rijden maar. Lampje bleef branden. Ja ja, poosje rijden en dan gaat het wel uit had men mij gezegd. Mooi niet dus. Dagenlang bleef het lampje branden. Ik ben uiteindelijk naar een ander tankstation gegaan en ontdekte er dat de banden nauwelijks waren bijgevuld. Opnieuw op de juiste spanning gebracht en na een paar honderd meter rijden ging het lampje uit :thumbup:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
r3mc0
Berichten: 32
Lid geworden op: do 29 nov 2018, 14:44

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door r3mc0 »

Mijn camper op basis van Fiat Ducato (BJ 2020) heeft een vergelijkbaar probleem. Ook daar gingen spontaan de waarschuwingslampen branden voor de bandenspanning. De spanning aanpassen hielp niet, de ene dag gingen ze branden en een volgende dag bleven ze weer uit. Dealer verwees mij naar de Fiat garage en deze stelde voor de melding te verwijderen uit het systeem en wachten tot de lampjes weer gingen branden. Daar ging ik niet mee akkoord en een half uur later werd vastgesteld dat de 'nummers van de TPMS sensoren niet overeenkomen met het TPMS systeem'. Inmiddels zijn de nieuwe sensoren gearriveerd bij de garage en zodra de camper weer uit de stalling komt worden de sensoren op basis van garantie omgewisseld.
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Melding te lage bandenspanning Fiat Ducato



Bericht door panda58 »

Frits U schreef:
vr 11 dec 2020, 20:13
Goedendag allemaal,
Ik heb gister een nieuwe adria twin op een Fiat ducato basis gekregen gloednieuw 8-)



Alvast dank
Frits
Gekregen..vertel......waaarrrrr..🤭😆😁

Gr jan
Plaats reactie