Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Mijn werkgever verraste me met een mooie kerstbonus, wat me over de streep heeft getrokken om in het voorjaar over te stappen naar een LifePO4 accu. Het idee was er al, maar vondt het nog wat prijzig.

Het idee is een Creabest 200Ah accu, met ofwel een Victron Orion ofwel een Renogy DC/DC lader. Er is best een flink prijsverschil tussen de Renogy en de Victron dus ik twijfel nog.

Daarnaast is de temperatoor sensor van de chinese kachel stuk, dus hij blaast zich suf. Zekering er uit, en nieuwe sensor besteld.

De opzet voor de werkplek wordt straks: Opvouwbaar tafelblad, standaard met 2 monitoren, en laptop. Zowel de laptop als de 2 monitoren via ieder een eigen DC/DC step up module rechtstreeks op 12V, scheelt weer verlies door de omvormer. De dagen dat ik werk in de bus vervang ik simpelweg de eettafel voor de werktafel. Fotos volgen als er daadwerkelijk wat klaar is :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6714
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door evdoetelaar+larana »

Marcel, als je een Creabest overweegt, kun je misschien gebruik maken van de Gutscheincode van deze youtuber.
https://www.youtube.com/watch?v=FSgYC2S3huA. De code vind je bij de videobeschrijving bij "meer tonen". Succes.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door EasyBee »

Renogy zit op vergelijkbare prijzen, zie https://de.renogy.com/12-v-200-ah-lithi ... bluetooth/
en als 2 x 100Ah beter past/uitkomt, dan heeft Renogy leuk prijsje https://de.renogy.com/12-v-100-ah-lithi ... bluetooth/
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

@evdoetelaar+larana: dank, scheelt toch weer beetje!

@EasyBee: Mijn keuze voor de Creabest ten opzichte van de Renogy is puur gewicht. Enige voordeel wat de Renogy biedt, is dat er een externe monitor beschikbaar is, maar het verschil in gewicht is me ook wel wat waard.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Intussen de werktafel gemaakt: opklapbaar om eenvoudiger op te bergen. Voor werkdagen vervang ik gewoon het hele blad voor deze werktafel. Die is zodanig gemaakt dat mijn vrouw gewoon haar stoel kan gebruiken terwijl ik aan het werk ben.

Verder de electra aan het aanleggen: 3 dc/dc converters maken van de stroom uit mijn accu de benodigde voltages voor mijn laptop en monitoren. Morgen komen laatste stekkertjes binnen, dan kan ik komend weekend ook dat afmaken. Dan is in feite mijn werkplek klaar.

De kachel is ook weer gerepareerd: inderdaad simpelweg de temperatuur sensor vervangen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen weekend eindelijk de werkplek kunnen opbouwen, miste nog de goede kabels voor de monitoren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles rechtstreeks op 12V, dus de omvormer kan uitblijven. Verbruik blijft onder de 5A per uur, dus dat is zonder meer goed te doen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
martijnoes
Berichten: 192
Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door martijnoes »

Mooi idee zo'n werkplek in de camper en fijn dat het kan met je werk. Btw, bovenstaande foto's doen het niet, maar ben wel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt ;-)
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Mischa »

martijnoes schreef:
ma 30 jan 2023, 11:05
Btw, bovenstaande foto's doen het niet, maar ben wel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt ;-)
Foto's zijn voor mij wel gewoon zichtbaar. Het ziet er netjes uit, als zou ik persoonlijk niet al te lang in deze positie (afstand tussen beeldschermen en ogen) kunnen werken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Aloys »

De foto's, geparkeerd bij Google, worden door Google zélf geblokkeerd. Ze hebben ook geen foto-aanduiding (bijv. de jpg-extensie).

Kun je ze nog op een ander manier plaatsen, bijv. door ze in het forum te uploaden?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Verdraaid, wist niet eens dat dit kon ;) bij deze als forum attachment.
20230129_132555.jpg
20230129_132555.jpg (66.27 KiB) 9099 keer bekeken
20230129_132904.jpg
20230129_132904.jpg (52.76 KiB) 9099 keer bekeken
20230129_132825.jpg
20230129_132825.jpg (79.88 KiB) 9099 keer bekeken
De afstand is voor mij eerder prettig, heb geeb hele beste ogen. Maar goed, zeker weet ik dat pas na dag werken natuurlijk.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Op dat kantoor zou menig zzp'r (ofzo) jaloers zijn....


Paul
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Mooie werkplek inderdaad. Je bent software ontwikkelaar? Herken ik daar IntelliJ?

Maar hoe ga je dat doen dagelijks? Aan het begin van de werkdag de steun met schermen aan de tafel klemmen en als je klaar bent t spul er weer af?
Ik vraag me af of dat stevig blijft.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Inderdaad, ik doe software development. De IDE die je ziet is PHPStorm, van dezelfde makers ;)

Opbouw is in feite eenvoudig, de schermen pak je er zo af. Einde werkdag schermen losmaken en opbergen, steun losschroeven, en tafel opklappen. Redelijk snel gedaan eigenlijk. Voorlopig werk ik maar 2.5 dag per week (de eerste reis in ieder geval) dus wellicht laten we het gewoon zitten ook, de tijd moet dat leren wat handig werkt.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Dan zou ik maar eens beginnen om alles met -1 te vermenigvuldigen....
Of staat de foto in spiegelbeeld?


Paul
Plaats reactie