Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Mijn nieuwe banden zijn Continental Vancontact 4season, en het vermoeden is inderdaad een produktie fout. Maar volgens mij garage is de kans dat daar wat uit komt erg minimaal: hij heeft de nieuwe band in ieder geval onder garantie geplaatst. De band in Spanje is gewoon voor mijn rekening, want die heb ik daargelaten.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Intussen wel wat dingetjes gedaan, en nieuwe plannen!

Voor de tafel een andere poot (langer) gekocht. Omdat wij imitatie bleken te hebben, ook nog een plaat waar hij inschuift moeten kopen.

Daarnaast de dieselpomp in een nieuw hoesje gehangen: superstil nu. Echt enorm fijn dat het getik weg is.

Verder komt er een werkplek in mijn bus. Met 2 monitoren. Alles op 12 volt (ook laptop), zodat ik gewoon in de bus mijn werk kan doen. Mijn werkgever vindt dat geen probleem. Hiervan zal ik weer updates plaatsen :)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Interessant! Wat zijn de reisplannen dan? Vooral NL of juist daar waar het warmer is?
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Hoi Fostar,
Sowieso zoveel mogelijk naar zonnige gebieden: het zou mooi izjn als mijn vrouw veel buiten kan zitten/liggen tijdens mijn werkdagen,

De plannen zijn eigenlijk op te delen in fases. De komende winter periode zorg ik voor een volwaardige werkplek in de auto, en dan is het idee als volgt:

Komend jaar gaan we 2x 6 weken weg, waarbij ik 2,5 dag per week werk. In ieder geval dus naar mooi weer, maar nog geen idee welke richting: Frankrijk, Spanje, Balkan, Italie kan allemaal, Dat zal in Mei en Juni zijn voor eerste keer, en naseizoen een tweede reis.

Als dat bevalt, dan willen we dat het jaar er op wat langer doen, maar dan met 3,5 dag per week werken. Hoe meer ik werk per week hoe langer de vakatie gespreid kan worden.

Mocht dat nu nog steeds goed bevallen, overwegen we de aanschaf van een grotere camper (niet meer zelfbouw) en dan daadwerkelijk 8 maanden in totaal weg te gaan, en 4 in Nederland te blijven (in de camper). Met ons huis als fallback. Mocht nu na dat jaar jaar blijken dat we het echt geweldig vinden, wil ik ook het huis opzeggen.

Kort gezegd: De opzet is fulltime camperlife, maar dat in stappen uittesten. Pas als we echt weten dat we het geweldig vinden, maken we de overstap.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 327
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Heel tof. Slim om het in stapjes te doen.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door DucatoDolf »

Zeker, je komt dan goed te weten wat je echt wel en niet wilt in een 'nieuwe' camper.
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door iltrunco »

Hoi Marcel,
Wat voor een hoesje heb je om de dieselpomp van je verwarming gedaan. Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes
Wim S

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door iltrunco »

Leuk om te zien.... heb het net andersom gedaan van 7,50 meter schuimdoos naar buscamper waar ook motor en fietsen in kunnen. Voor de long stay op een plek een kabe caravan van 7.50 meter. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Het hoesje: https://www.amazon.nl/gp/product/B07XM5ZFBG

Deze hangt in feite vrij nu, aan dat gaatje aan de bus. Daarmee worden geen trillingen doorgegeven, scheelt echt enorm.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door iltrunco »

Dank je wel Marcel


Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

WimkeP
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 16:39

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door WimkeP »

Beste allemaal,
Geïnspireerd door een zwager en schoonzus die momenteel een reis maken van vier maanden door Zuid Europa, speel Ik ook weer met de gedachte om een kampeerauto te gaan bouwen.
Ik heb de hele draad met plezier en veel interesse doorgelezen.
Het is 40 jaar geleden dat ik een gebruikte Peugeot J7 broodbus ombouwde naar een kampeerauto. We hebben daarmee rondgereden totdat we vanwege een verhuizing en andere prioriteiten, meende er afscheid van te moeten nemen.
Nu denk ik aan een ex Jumbo Renault Master ( bezorg auto). Deze lowliner heeft namelijk rechte wanden, een lage vloer en gedeelde deuren om eventueel de hele achterwand te kunnen openen. Door de lage entree zou mijn vrouw met minimale hulp de auto in en uit kunnen. Ook zou de - door haar praktisch onmisbare driewieler - vanwege de ruim te openen achterwand, onder een hefbed mee genomen kunnen worden.
Heel veel van wat ik heb gezien is in al die jaren eigenlijk niets veranderd.
A) Bij een zelfbouw kampeerauto kom je gaandeweg altijd voor verrassingen cq problemen te staan.
B) Een kampeerauto houd je net arm.
Daar staat een berg plezier en overwegend fijne en leuke contacten onderweg tegenover.
We gaan zien wat de tijd brengt en die is ook een beetje aan het dringen, gezien onze leeftijd.

Groet
Wim
Affinity
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 17 jan 2022, 23:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Affinity »

Dag Wim
Ivm tijd schrijf je , beter dan eentje kopen die al klaar is.....

Sommigen zijn met goede voorbereiding en alles bij uitzoeken en onderdelen enz , zeker 2 jaar bezig.
Maar zeer uitlopende resultaten.

Materialen zijn erg duur.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door pwhooftman »

MarceldeHoog schreef:
vr 09 dec 2022, 9:16
Het hoesje: https://www.amazon.nl/gp/product/B07XM5ZFBG

Deze hangt in feite vrij nu, aan dat gaatje aan de bus. Daarmee worden geen trillingen doorgegeven, scheelt echt enorm.
Als je de tijd hebt: zulk spul is vaak via Ali goedkoper ; € 3,17 21%OFF | Auto Truck Heater Brandstofpomp Cover Houder Behuizing Beugel Zwart Voor Webasto Eberspacher Metering Pump Air Diesel Standkachel
WimkeP
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 16:39

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door WimkeP »

Affinity schreef:
zo 11 dec 2022, 23:56
Dag Wim
beter dan eentje kopen die al klaar is.....
Een kant en klare auto die bruikbaar is voor mijn vrouw en waar ook nog een driewieler (Hase Lepus) in past, is zeldzaam denk ik. Ook speelt zeker mee dat ik het zelf ombouwen ook wel graag zou doen.
Los ven het voorgaande, begrijp ik je reactie en daar bedank ik je voor.
Plaats reactie