Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Ik verwacht niet anders... 😉

Ben de mijne ook als de sodemieter aan het afbouwe.
Now is the time to sell !!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen vrijdagmiddag maar even de afwerking gedaan van de badkamer. Helaas is er wel wat verf doorgelopen op het hout dus we moeten nog wat afwerking doen van de buitenkant. Goede reden om een dremel te bestellen ;)

Ook de afvoer vast gemonteerd, de leiding naar de vuilwatertank moet nog. Tenslotte de hogedruk reiniger gepakt en de bus schoongemaakt. Werd tijd, was echt vies intussen, en dat sahara zand was een goede reden om het aan te pakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WC en vlonder er uit, en douchen maar!
Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Erg mooi Marcel, vakwerk !!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Nog een aanvullinkje: Afgelopen weekend de bus weer eens laten wegen, en eigenlijk best geschokken. Het verschil met de keuring was wel erg groot, terwijl ik zo enorm veel niet heb toegevoegd. Vraag me ook wel af, of de weging correct was (was erg goedkope brog ook), dus ga binnenkort ook nog even naar de weegbrug waar ik eerder ben geweest.

We kwamen uit op 2980 kilo, dat is 400 kilo meer dan de weegbrug bij het RDW! Enige substantiele toegevoegde zijn eigenlijk de bovenkastjes bij het bed, de douchecabine, en wat kleine zaken. Dat kan nooit 400 kilo zijn volgens mij. We gaan het op zich wel redden, maar ik vindt het erg vreemd.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Intussen een herkeuring gedaan, en helaas: het klopt echt. Dus dat wordt een beetje schipperen om onder de 3300 te blijven :-)

Verder afgelopen weekend een gordijn rail gemonteerd voor tussen de cabine en leefruimte, alsmede wat extra afwerking op die plek. Ook afwerking tussen bovenkant kastjes en plafond, en rondom de douche deur. Gata best tijd in die dingen zitten maar ziet er wel erg mooi uit vindt ik.

Helaas hebben we er met de douche cabine een zootje gemaakt van de rest van de auto: Knoeiwerk met de 2 componenten verf. Die is doorgelopen tussn de afplakband, en op een aantal plekken geknoeid. Balen maar gelukkig te verhelpen door opnieuw schuren en bijwerken met verf.

Het einde komt in zicht! Nog een kleine 2 maanden en dan willen we op weg.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Jean Baret »

Jammer van die verfschade en lullig dat de bus een beetje obesitas heeft gekregen, maar wat een prachtige badkamer…!


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dank je Jean!

De verfschade is intussen hersteld, niets meer van te zien. Er moet alleen een nieuwe laag vinyl op de vloer maar dat wordt het laatste klusje :)

Momenteel alleen nog wat afwerking, best een opluchting na een jaar werk! En over een kleine 6 weken op pad met ons paleisje op wielen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Het paasweekend goed besteed!

We hebben stof voor de gordijnen voor tussen de cabine en leefgedeelte gehaald, en voor de schuifdeur (zeer fijnmazige vitrage als hor te gebruiken). Verdere klusjes die gedaan zijn:

- afvoer douche onder de auto afgemaakt
- rondom aluminium hoekprofieltjes tussen kastjes en plafond gemaakt
- deel tussen leefruimte en cabine bekleed met kunstleer
- rails voor beide gordijnen gehangen
- 2 bovenste bouten van achterdeuren vervangen voor haken: hier komen spanbanden aan die extra support voor het fietsenrek geven. Niet noodzakelijk, voelt wel veiliger :-)

Deze week nieuw vinyl voor de vloer regelen, om dan komend weekend af te kunnen ronden. Dan komen er ook nieuwe fotos.

Overigens kan ik op 20 mei de keuring laten doen (2 maanden voor apk datum). We vertrekken 31 mei, dus ik wil op de 20ste een grote beurt combineren met de apk, en meteen de 2 winterbanden die er nog opliggen, voor nieuwe all seasons vervangen. De andere 2 zijn al all-seasons, maar vreemd genoeg liggen er dus 2 winter banden op.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Eigenlijk zijn we gewoon klaar!

Gisteren de Altera fietsendrager nog eens gemonteerd, om te kunnen testen met de spanbanden.

De bovenste bouten van mijn deurscharnieren heb ik vervangen door haken, zodat ik de fietsen extra ondersteuning kan geven met spanbanden. Dat maakt de drager een stuk stabieler: nodig is het niet, maar voelt gewoon beter.

Mijn vrouw maakt nog de gordijnen tussen cabine en woongedeelte, maar verder is de bus ready to go! Wat we op 31 mei ook daadwerkelijk gaan doen :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Super, geniet ervan !
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Leuk!
Totaal geen idee, of meerdere plannen?
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Het idee is dat we een rondje Spanje-Portugal gaan doen. Op 31 mei werk ik nog een hanve dag, en na de lunch is het inladen en wegwezen. Idee is om dan zuid Belgie of zelfs noord Frankrijk te halen, om de volgende 2 dagen naar de Spaanse grens te rijden (zonder tolwegen). Na Barcelona willen we korte stukjes rijden.

Concept route:
Afbeelding

Heb als basis punten voor Maps wat willekeurige camperplaatsen en campings op de route gekozen, maar uiteindelijk laten we dat allemaal over aan de omstandigheden natuurlijk. Was voornamelijk om te bepalen of de route te doen is qua etappes. Daarom is de punt links boven ook afgesneden: dat werd net wat te veel.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
fostar82
Berichten: 328
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 16:18

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door fostar82 »

Wauw dat wordt vast een mooie trip.
Hoeveel weken trek je uit?
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Jean Baret »

Heerlijk! Geniet ervan (en van de douche)!
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Plaats reactie