Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

De gaskast is een feit! Een doorvoer naar buiten (met gaas) voor de afvoer bij eventuele lekkage. Direct aan de fles komt een electrische afsluiter, zodat we alleen als we daadwerkelijk gas willen gebruiken, de kraan openen. Natuurlijk zal ik, wanneer we niet met de camper weg zijn, de fles zelf dichtdraaien, maar voor onderweg is dit een mooie oplossing denk ik. Wel moet er nog een spanband in om de fles vast te zetten.

Zodra de kit droog is gaat de fles er in, de electra voor de afsluiter en de gasleiding naar mijn oven/gaspitten moeten nog aangesloten worden. Die leiding wordt pas verbonden wanneer de keuken definitief vast kan gezet (schuifdeur en wand achter de keuken eert nog afmaken).

Afbeelding
Afbeelding

Verder is ook de voorzijde voor de doucheruimte geschilderd, die gaat er dit weekend in, en dan ook de deur. Ook daarvan natuurlijk foto's zodra het klaar is. Zo komen we langzaam maar zeker tot een vakantie klaar resultaat :-)
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Mooi man !!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dank Johan!

Afgelopen weekend veel buien, maar tussen de buien door lekker bezig geweest.

Allereerst het paneel voor de schuifdeur gemaakt. Dat staat nu in de gang om als mal voor de bekleding te dienen, daarna gaat het de bus in. Zodra het bekleed is volgen de fotos :-) Was nog een aardig klusje, zeker omdat de keukenblad hoogte boden de onderkant van het raam zin, maar ik wel een rollo wil gebruiken. Via een constructie met een vensterbankje lukt dat gelukkig.

Toen de buien echt los gingen, ben ik de douche/toilet ruimte met eurocol gaan behandelen. Alles wordt bekleed met kunststof, maar wilde toch de onderliggende houtlaag voorbehandelen. Nu een mooie roze cabine :-) Zondag de harmonica deur gemonteerd (man man wat een klus), en een eerste opzet voor de kastjes boven het bed gemaakt. Ook de douchebak met afvoer door de bodem geplaatst, nog even wat pvc buis kopen om het deel onder de auto af te bouwen. Foto's zonder de douchebak nog:

De rose douche:
Afbeelding

En met de deur dicht:
Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Hoi Marcel,

Wat een mooie houtkleur heb je, warm en toch niet te donker.

Een vraag, ben je niet bang voor lekkage langs je harmonicadeur ?
De helft hangt buiten je douche....
Camperbassie
Berichten: 622
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Camperbassie »

He

Mooie deur heb ik ook, ik heb alleen nog een geleiding aan de onderzijde gemaakt zodat hij neit klappert.

succes met de bouw
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Thanks!

De deur is enkel om met wat privacy naar toilet te kunnen. Voor douchen komt er aan de binnenzijde een gordijn, lijkt me veiliger. Dat zal pas na de vakantie zijn vrees ik ;) eerst de belangrijkere klussen!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door PaulBng »

Mijn ervaring: bij het douchen gordijn dicht en deur open.

Het gordijn gaat tegen de deur aan hangen, slaat door en het water druipt langs de deur naar de vloer.

Deur open, gordijn dicht, vloer droog....


Paul
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

En maar weer een update!

De keuken met wandbekleding!
De deukjes op de foto zie je niet als je gewoon in de bus zit, erg raar dat ze op de foto wel te zien zijn.
Afbeelding

Het keukenblok nog eens, best trots op!
Afbeelding

Het gas werkt, we kunnen koken!
Met een knop op ons bedieningspaneel gaat de gaskraan open, stroom er weer af en de gaskraan is dicht. Werkt uitstekend!
Afbeelding

Met dichte rollo.
Afbeelding
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Marcel, hier mag je met recht trots op zijn !! :bow:
Vind met name de kast en ladefrontjes erg mooi geworden.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Dank je Johan, ben ik ook wel :)
Vandaag de luifel en de pees profielen binnengekregen, maar meteen gemonteerd. Kit en schroeven, better safe then sorry :) tevens een eind gekomen met de kastjes boven het bed, helaas morgen andere verplichtingen.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
serge1
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 15 aug 2021, 20:09

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door serge1 »

waarom moeten de draaischijven onder de voorstoelen eruit voor de keuring, bijna aal semi en integraal campers hebben draaistoelen voorin ,dat mag toch gewoon ?
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door Johan de Jongh »

Draaischijven mogen mits ze een europees goedkeuringsnummer hebben, een zogenaamd E nummer. (TUV keuring en ABE keuring gelden in nederland niet.)
Daar zit hem de kneep, die zijn er niet.
De regels van het RDW zijn anders dan b.v. in Duitsland.
Als je een camper met draaischijven uit Duitsland importeerd worden ze wel goedgekeurd door het RDW, ze zijn bij complete voertuigen gehouden aan de europeese wetgeving en als Duitsland ze eerder goedkeurde moeten ze dit overnemen....
Krom, jazeker !!

Heb je in je camper geen extra zitplaatsen dan moeten er voor de belastingdienst juist schijven onder omdat de stoelen dan bij het woongedeelte horen....

Nederland op zijn smalst !
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Afgelopen week is de trekhaak geplaatst! En vandaag komt het fietsenrek daarvoor binnen, eens kijken of ik dit weekend wat nieuwe foto's kan maken.

Verder een matras gekocht (en overtrekken etc), en zeil voor op de vloer. Dit weekend verder werken aan de kastjes boven het bed, nog 2 weekenden en we gaan vertrekken. De planning is een rondje Polen, nog nooit geweest daar.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato L3H2: ons nieuwe project!



Bericht door MarceldeHoog »

Die nieuwe luifel kwam erg goed van pas gisteren: de hele dag regen, maar ik gewoon kunnen zagen. Kastjes boven bed zijn af, alleen de deurtjes er nog in (en nog schilderen). Ook de laden onder de verhoging gemaakt (fotos daarvan komen nog).

Afbeelding

Trekhaak minder succesvol: Zit er nertjes onder, maar de electra doet niets. Zal dus nog keer terug moeten. Het fietsenrek is wel mooi: klapt lekker klein op, en als ik hem wegklap kan de achterdeur ver genoeg open om er bijvoorbeeld de levelers of stroomkabel uit te pakken.

Afbeelding

Deze week (en aankomend weekend) de laatste dingetjes afronden om op vakantie te kunnen!
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Plaats reactie