Vooral dit, inderdaad. En de luiheid. Scheidingsrelais is ook wel een idee. Ik hik er een beetje tegenaan, om een of andere reden.MarceldeHoog schreef: ↑wo 28 sep 2022, 10:27Voordeel van vaste panelen is dat ze ook leveren als je in de supermarkt bent, of een wandeling maakt.
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Die schaduw, daar zeg je wat! Gebrek aan schaduw viel mij in het zuiden best tegen. Ik was tot nu toe vooral dichter bij huis, er is meer schaduw in Nederland, vind ik.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- DucatoDolf
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Leuk te horen! Herkenbaar ook. Het telkens toch in gedachten bezig zijn over waar je kunt staan mét stroom gaat irritant worden.
Vaste panelen zijn in verhouding ook goedkoper, eventueel 2e hands. Ik ben ook al een tijdje aan het sprokkelen.
Tjah en dan komt je koelbox ook weer ter sprake klein compressorboxje wellicht? Misschien een volgende stap
Vaste panelen zijn in verhouding ook goedkoper, eventueel 2e hands. Ik ben ook al een tijdje aan het sprokkelen.
Tjah en dan komt je koelbox ook weer ter sprake klein compressorboxje wellicht? Misschien een volgende stap
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Wat mijn ervaring is bij een gebouw waar panelen op liggen is dat het gebouw na installatie van de panelen daadwerkelijk koeler aanvoelt. Waarschijnlijk komt het omdat de panelen schaduw op het dak maken.
Dus bus in de zon om accu te laden zal vast iets warmer zijn, maar ik denk als er panelen op die bus liggen dat het wel koeler zou zijn dan zonder panelen.
Dus bus in de zon om accu te laden zal vast iets warmer zijn, maar ik denk als er panelen op die bus liggen dat het wel koeler zou zijn dan zonder panelen.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Haha ik zag hem aankomen. Misschien wordt het een keer onvermijdelijk maar ik ben enorm dol op deze koelbox. Bijvoorbeeld het feit dat hij geen enkel geluid maakt, dat is echt een zegen, vind ik. Maar goed, ik ken de rekensommetjes. Ik heb wel nog steeds het idee dat gewoon niet 24 uur per dag aanzetten een hoop verschil maakt.DucatoDolf schreef: Tjah en dan komt je koelbox ook weer ter sprake klein compressorboxje wellicht? Misschien een volgende stap
@HoK Klinkt logisch, maar een bus wordt ook via de zijkanten opgewarmd, denk ik. Nou ja, kwaad kan het ook niet en schaduw is toch in zonnige landen vaak een illusie.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
panelen met luchtspouw op dak geven zeker extra koelte. (net zoals bij de tolhokjes in frankrijk: een dubbeldak
onze ervaring met zijkant opwarmen valt mee. Isolatie (4cm) helpt en de luifel aan de zonkant uiteraard ook.
met raam en achterdeur open vind ik het altijd nog te doen, ook in de zuidelijke landen.
voordeel is dat de accu's in de zon natuurlijk altijd vol zitten.
henk
onze ervaring met zijkant opwarmen valt mee. Isolatie (4cm) helpt en de luifel aan de zonkant uiteraard ook.
met raam en achterdeur open vind ik het altijd nog te doen, ook in de zuidelijke landen.
voordeel is dat de accu's in de zon natuurlijk altijd vol zitten.
henk
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hallo, we leven nog! Busje heeft er ook nog zin in, en we klussen hardnekkig verder.
Deze week in de categorie ‘kleine moeite, groot plezier’. Het aller-aller-irritantste ding aan mijn bus was altijd: als ik de zijdeur met een ferme zwaai opendoe, terwijl ik aan de stroom sta, gaat er iets heel verkeerd omdat de deur dan tegen het klepje van de stroom aan knalt. Zoals je kunt zien aan de ducktape op de foto, wint de deur het dan meestal…
Ook vervelend omdat de deur daarom niet helemaal open kan en soms heel langzaam weer dichtvalt als ik met de neus wat naar beneden sta.
Deze week ging er een lampje branden en ben ik aan de slag gegaan met een magneet, met een stukje hout als opvulling.
Dat dingetje is een magneet met een schroefgat, superhandig, en behoorlijk sterk ook. En als ik aan de stroom sta, gaat die klep helemaal omhoog en blijft ie zitten aan de carrosserie dankzij de magneet.
Het ziet er wat houtje-touwtje uit, maar ik vind dat wel grappig, en het werkt prima. Als ik nu die deur openzwaai, klinkt er geen onheilspellend gekraak.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deze week in de categorie ‘kleine moeite, groot plezier’. Het aller-aller-irritantste ding aan mijn bus was altijd: als ik de zijdeur met een ferme zwaai opendoe, terwijl ik aan de stroom sta, gaat er iets heel verkeerd omdat de deur dan tegen het klepje van de stroom aan knalt. Zoals je kunt zien aan de ducktape op de foto, wint de deur het dan meestal…
Ook vervelend omdat de deur daarom niet helemaal open kan en soms heel langzaam weer dichtvalt als ik met de neus wat naar beneden sta.
Deze week ging er een lampje branden en ben ik aan de slag gegaan met een magneet, met een stukje hout als opvulling.
Dat dingetje is een magneet met een schroefgat, superhandig, en behoorlijk sterk ook. En als ik aan de stroom sta, gaat die klep helemaal omhoog en blijft ie zitten aan de carrosserie dankzij de magneet.
Het ziet er wat houtje-touwtje uit, maar ik vind dat wel grappig, en het werkt prima. Als ik nu die deur openzwaai, klinkt er geen onheilspellend gekraak.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- DucatoDolf
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Kleine moeite, groot plezier, deel 2: de wasmand. Blijft ook zitten mbv precies zo’n magneetje.
Deze ruimte in mijn keuken was loze ruimte (lang verhaal) maar er past mooi een ruime waszak in. Hij hangt aan handdoekhaakjes en blijft dichtzitten mbv een magneetje met schroefgat en een stukje metaal aan het klepje.
Ik word hier heel gelukkig van want de was is een van die dingen die altijd in de weg zitten. Bij mij tenminste wel. Waszak in een half uurtje in elkaar gefrutseld. Dat bloemetjesgebeuren is de sluiting voor als de wandelsokken toch een keer te vaak zijn gebruikt…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Deze ruimte in mijn keuken was loze ruimte (lang verhaal) maar er past mooi een ruime waszak in. Hij hangt aan handdoekhaakjes en blijft dichtzitten mbv een magneetje met schroefgat en een stukje metaal aan het klepje.
Ik word hier heel gelukkig van want de was is een van die dingen die altijd in de weg zitten. Bij mij tenminste wel. Waszak in een half uurtje in elkaar gefrutseld. Dat bloemetjesgebeuren is de sluiting voor als de wandelsokken toch een keer te vaak zijn gebruikt…
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Kleine moeite, groot plezier, deel 3: het blokkeren van de lades. Ik deed dat op een provisorische manier tot ik op iets beters zou komen, en ik ben deze week op iets beters gekomen.
Men neme een bezemsteel en een oude leren tas. De ‘lipjes’ van de ritsen haalde ik van de tas. De kleinste ging aan de bodem van de keuken, de grootste aan de zijwand.
In het uiteinde van de bezemsteel een flinke schroef gedraaid. Dat deel van de steel gaat in het lipje onderaan:
En zo zit het geheel muurvast.
Bezemsteel wordt nog multi-inzetbaar maar dat komt nog wel een keer. Ik ben er heel blij mee. Heel makkelijk vast en weer los te maken, en alle lades blijven perfect dichtzitten.
Edit: trouwens, ik gebruik dit dus alleen tijdens het rijden. Ga niet steeds met die stok in de weer als ik een schilmesje zoek.
Verder slecht nieuws, zichtbaar op de laatste foto: ik heb per ongeluk een hippie-bus gebouwd. Ik ging wel voor een wat retro stijl maar dat het zo bloemig uit zou vallen, het was gebeurd voor ik er erg in had… vind het best mooi eigenlijk. Misschien haal ik het gordijntje aan de keuken nog een keer weg maar boven bij de bergruimte boven de cabine is het een grote verbetering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men neme een bezemsteel en een oude leren tas. De ‘lipjes’ van de ritsen haalde ik van de tas. De kleinste ging aan de bodem van de keuken, de grootste aan de zijwand.
In het uiteinde van de bezemsteel een flinke schroef gedraaid. Dat deel van de steel gaat in het lipje onderaan:
En zo zit het geheel muurvast.
Bezemsteel wordt nog multi-inzetbaar maar dat komt nog wel een keer. Ik ben er heel blij mee. Heel makkelijk vast en weer los te maken, en alle lades blijven perfect dichtzitten.
Edit: trouwens, ik gebruik dit dus alleen tijdens het rijden. Ga niet steeds met die stok in de weer als ik een schilmesje zoek.
Verder slecht nieuws, zichtbaar op de laatste foto: ik heb per ongeluk een hippie-bus gebouwd. Ik ging wel voor een wat retro stijl maar dat het zo bloemig uit zou vallen, het was gebeurd voor ik er erg in had… vind het best mooi eigenlijk. Misschien haal ik het gordijntje aan de keuken nog een keer weg maar boven bij de bergruimte boven de cabine is het een grote verbetering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door Jean Baret op do 04 mei 2023, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Slim bedacht met dat magneetje. Bij mij is ookal een klepje gesneuveld en een ander staat op de lijst verwacht ik... Dus ik zal ook eens een magneetje gaan monteren om te kijken of dat werkt.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Hoi Martijn, gaat bij jou de deur er ook voor langs? Of krijgt het klepje door andere oorzaken vaak een optater? De meeste bussen zijn groter, dan heeft de zijdeur genoeg ruimte. En veel mensen hebben de klep aan de andere kant van de bus, aan de chauffeurskant.
Dit is trouwens de magneet die ik gebruikt heb: https://www.magnetenspecialist.nl/winke ... zuid-pool/
Er zijn ook andere, waaronder zelfklevende, dat was misschien nog makkelijker geweest, maar dit werkt ook.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dit is trouwens de magneet die ik gebruikt heb: https://www.magnetenspecialist.nl/winke ... zuid-pool/
Er zijn ook andere, waaronder zelfklevende, dat was misschien nog makkelijker geweest, maar dit werkt ook.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: do 30 sep 2021, 20:54
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Buiten gasaansluiting zit enkele cm's te ver naar voren. Dus schuifdeur kan net niet helemaal open. Maar als het klepje helemaal open is en blijft dan kan het precies.
- Jean Baret
- Berichten: 386
- Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32
Re: Ombouwverslag Renault Master L1H2: het Korte Vette Dikkerdje
Ah, ik snap hem. Enorm irritant. Maar ik ben nu weer een paar dagen weg met de bus en de magneet bevalt me enorm. Het proberen waard!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.