Aha...Zonneke schreef: ↑wo 18 nov 2020, 16:07...Even een aanvulling.
Je hebt dus een aantal Ford Transits in Euro 5 en Euro 6 die wel degelijk een intelligente dynamo met shunt hebben maar waarbij die intelligente dynamo anders werd geprogrammeerd. De storende intelligente functies werden niet geactiveerd. Het betreft in het bijzonder uitvoeringen die origineel als camper werden aangekocht. Ook die die van een start stop schakeling werden voorzien.
Als je wilt weten of jou Ford Transit dynamo wel of niet intelligent schakelt is het beste systeem van dit even uit te meten.
Dus niet alle Ford Transits met shunt hebben hetzelfde Battery Management Systeem.
Het betreft een recente Ford Transit. Dat had ik nergens gelezen ?
Dan kan ik bevestigen wat je schrijft. Bij verschillende recente Ford Transits in camperversie werd de intelligente dynamo weg geprogrammeerd.
Dan zou ik om te beginnen dat eens met een monitor controleren.
Je moet het weten voor het vervolg van het verhaal.
Maar het verhaal gaat eindigen met 2 mogelijkheden.
Ofwel maak je gebruik van een speciaal Cyrix Li relais (125A volstaat voor een 100Ah LFP)
Ofwel gebruik je de DC/DC converter. (je kan kiezen voor een 18A of een 30A versie)
De rest van de voorgestelde oplossingen blijven staan.