Stelvio

roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Stelvio



Bericht door roma »

Het moet een monsterlijke col zijn voor een camperaar. Vanmiddag gaat de Giro er over heen. Uitstekende gelegenheid om te beoordelen of je het met de camper ook zou doen.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Stelvio



Bericht door JohnCurly »

Wij gaan weinig uitdagingen uit de weg, als het gaat om wegen en weggetjes.
We hebben de stelvio gereden met de motor, en weet dat ie toen gesloten was voor caravans.
Met onze huidige camper, 4 ton met vooraandrijving.....zou ik me toch wel twee keer bedenken, en vervolgens een andere route kiezen.
Dan maar een watje :cheers:
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Stelvio



Bericht door Zadowolony »

Ik hebben deze ooit met de auto gedaan, en er was ook nog een wegopbreking waardoor we er aan de afgrond kant langs moesten.
Doodsbang geweest, zou nooit deze route met een camper kiezen.
Gebruikersavatar
Fred53
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 aug 2020, 23:12
Locatie: Slagharen

Re: Stelvio



Bericht door Fred53 »

Ik heb die col al vele malen met de motor gedaan en ben er stellig van overtuigd dat ik 'm zeker niet met de camper doe.
Je doet niet alleen jezelf er geen plezier mee, voor de overige weggebruikers ben je een grote ergernis.
Gr. Fred.

_________
Van genieten word je oud
Zo niet, dan heb je toch genoten
JohanGo
Berichten: 78
Lid geworden op: di 28 apr 2020, 8:13

Re: Stelvio



Bericht door JohanGo »

Ik heb hem met de motor ook gedaan,
Zeker weten dat ik hem mijn busje niet aan wil doen.

Ik vind trouwens ook dat er in de omgeving mooiere en toegankelijkere passen te vinden zijn.
In bezit van Fiat Ducato Reimo camperbus. 1988 2.0 benzine
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Stelvio



Bericht door veetee »

Mooie pas, ik heb 'm met de Land Rover gedaan, ik zou 't echt niet met de camper doen.
Gebruikersavatar
Peter Halling
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 18 jan 2015, 22:04
Locatie: Valkenswaard

Re: Stelvio



Bericht door Peter Halling »

De Stelvia vaak gereden. Niet grappig om met een camper te rijden, ook de afdeling naar beneden aan de andere kant is voor campers niet te doen. Doe jezelf een plezier, rij de Stelvia alleen op de fiets, motor of auto!
Niesmann Bischoff Arto 77E
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Stelvio



Bericht door EasyBee »

Als kleine jongen samen met mijn vader in de kever voor het eerst gezien. Zelf met de auto en motor gedaan, maar met de camper sla ik hem over.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Ricardo2016
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 14:00

Re: Stelvio



Bericht door Ricardo2016 »

Gedaan!
Afgelopen zomer, met een buscamper, dus ik weet niet of dat telt? We hebben 1 keer moeten steken voor een bocht vanwege tegemoet komend verkeer. De rest ging prima, naar beneden ook. Ik was boven overigens niet de enige camper.
Nu weten wij iig dat wij elke pas wel kunnen doen....dat is weer het voordeel.
Was overigens toch wel weer blij dat we beneden waren. Wel schitterend uitzicht boven!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door hurktoilet »

Ik heb de Stelvio heel lang geleden met gewone auto gereden en vond het een schitterende route. Mijn droom is nog altijd een keer met de buscamper naar boven te gaan en het liefst daar te overnachten (geen idee of dat mag, moet ik nog opzoeken).
Nu heb ik voor een Nederlander behoorlijk wat ervaring in de bergen en ik ben altijd nog heelhuids boven en beneden gekomen. Hoor graag wat er precies zo bijzonder is aan de Stelvio dat je dit niet zou moeten willen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stelvio



Bericht door roma »

Ik heb oa de Galibier en de l'Iseran gereden met de camper. Twee schitterende cols. En in Roemenie de Transfaragan en de Transalpina. Vanmiddag de Stelvio gezien tijdens de Giro-reportage. Ik kan daar niet over. Aan het begin van de klim zag ik een bordje: verboden voor voertuigen boven de 3.10 m. En mijn camper is 3.15.
Ook al zou mijn camper lager zijn, dan zou ik het niet doen. Te smal, teveel afgronden waar geen vangrails zijn en ... ik heb hoogtevrees. En voor de bergliefhebbers: over enkele dagen gaat de Vuelta over de Tourmalet.
Afbeelding
De Transfaragan.
Laatst gewijzigd door roma op do 22 okt 2020, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Stelvio



Bericht door bupozaanstad »

Ik vind het wel een uitdaging om de Stelvio te rijden met de 75PK "sterke" Ducato, dit jaar de Col de la Bonette gereden en als "kers op de taart" ook de Cime de la Bonette er achteraan gedaan die toch rond de 15% stijging heeft. Zelfs de Cime deed hij prima in zijn 2de versnelling. Voordeel met de bochten is dat mijn campertje kort is, past gewoon in een parkeervak. Ik durf het wel aan ;-)
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stelvio



Bericht door seth_space »

Driving in Italy 2: Stelvio Pass (From Trafoi to Bormio) | 4K 60fps

https://www.youtube.com/watch?v=YWlpxuzqjzI
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Stelvio



Bericht door hurktoilet »

De Tourmalet, ook mooi.
Hoogtevrees is heel persoonlijk. Ik sta doodsangsten uit in stoeltjesliften, maar met rijden in de bergen heb ik geen enkel probleem
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie