RDW keuring

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: RDW keuring



Bericht door hansvanleerdam »

dank je.

Ik heb een RDW afspraak in Den Bosch dus ik ben benieuwd naar of ze moeilijk gaan doen met een soortgelijke inrichting als die van jou...
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: RDW keuring



Bericht door hathi »

En ik ben benieuwd,hoe lang deze manier van bouwen ( nog) getolereerd gaat worden,maakt verder niet uit hoor,maar niet gaan klagen',als het mis gaat ,trouwens het begin van de verandering,is reeds aangekondigd,de RDW gaat buiten de keuring ,ook de financiële afwikkeling op zich nemen,dus alles in een keer,zie tekst onderaan
ED0A76CC-955E-4716-9FC6-936D9B116F22.png
ED0A76CC-955E-4716-9FC6-936D9B116F22.png (292.2 KiB) 844 keer bekeken
Hans
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: RDW keuring



Bericht door Blauwkous »

Gisteren, 06 oktober 2020, is onze bus gekeurd in Arnhem. Gedeeltelijk "noodinrichting" met materialen die er ook werkelijk inkomen en een keuken die wel klaar was, net als de vloer en het plafond.
Er wordt wel meer kritisch gekeken merkte ik. Het was immers niet de eerste maal dat ik een camperbus liet keuren. De opmerking die ik kreeg ging over de zijschuiframen in schuifdeur en achter de bestuurdersstoel. De vraag was of ik deze zelf geplaatst had. Nee dus, ze zaten er al in. Maar slecht behandeld met plakfolie (lijmresten niet meer te verwijderen) en slecht geplaatst. Ik heb aangegeven dat deze in de nabije toekomst vervangen zullen worden, toen was het goed.
Zo merk je maar weer dat je altijd afhankelijk bent van het inzicht van de keurmeester. Dit was in ieder geval een vriendelijke en eerlijke man.

Overigens hoeft alle losse vracht, zoals bijvoorbeeld matrassen en kussens, niet bij de weging mee. Zelfs geen gasfles, ook losse vracht.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
hansvanleerdam
Berichten: 155
Lid geworden op: di 21 jul 2020, 22:01

Re: RDW keuring



Bericht door hansvanleerdam »

ik heb die van mij gisteren laten keuren met de volgende inrichting. Ze vonden mijn stoel wel grappig :) Het is nu officieel een camper... en nu nog de belasting kwarttarief aanvraag.
Bijlagen
1 (2).jpg
1 (2).jpg (83.99 KiB) 808 keer bekeken
1 (1).jpg
1 (1).jpg (80.52 KiB) 808 keer bekeken
1 (3).jpg
1 (3).jpg (83.4 KiB) 808 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 07 okt 2020, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: RDW keuring



Bericht door AadenAnke »

Ja het mag dus doen we het! Net zoiets als met 600 man in de kerk geheel volgens de regels maar of het verstandig is? Maar ooit is het dan dus voorbij en wordt het volledig afbouwen voordat er gekeurd kan zal worden. Ik zou zeggen maak er iets mooi van en laat het dan zien met foto's van dit en het eind resultaat :thumbup:

Gr. Aad
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: RDW keuring



Bericht door 508overland »

nouja het mag.. :wink:

ook mijn ervaring is dat de keurmeester van rdw de regels wat ruim kunnen interpreteren. een plastic camperstoel aan de vloer geschroefd is in bepaald opzicht dus ook een stoel e.d.

de ene keurmeester is de andere niet, en sommigen zijn nog simpatiek tegen over camperaars.

groet Michiel
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: RDW keuring



Bericht door Atoz »

Wedden dat...
Er onder keurmeesters een wedstrijdje is 'wie heeft de goedkoopst uitgeruste camper'' dit jaar.
Verder...
Geen commentaar :)

Edit: heeft er al iemand geprobeerd om zijn camper te laten keuren met poppenhuisspullen? Enkel het bed dus op grote mensen formaat, dat moet, die maten zijn gegeven.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

Re: RDW keuring



Bericht door Dicki »

hansvanleerdam schreef:
ma 05 okt 2020, 17:59
dank je.

Ik heb een RDW afspraak in Den Bosch dus ik ben benieuwd naar of ze moeilijk gaan doen met een soortgelijke inrichting als die van jou...
Hoeveel wachttijd is er voor een keuring?
Ben benieuwd naar den bosch :-)
vespaman

Re: RDW keuring



Bericht door vespaman »

Waar het omgaat bij het kwarttarief is dat je altijd die spullen aan boord heb staan. Kom je in een verkeerscontrole terecht en de douane staat er ook bij zijn ze altijd tuk op de inrichting. Staat er bijvoorbeeld geen kooktoestel/keuken in dan krijg je al snel een naheffing van de houderschapsbelasting. RDW en Belastingdienst zijn echt 2 andere werelden.
Leuker kunnen we het niet maken, ingewikkelder wel.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: RDW keuring



Bericht door Dafluc »

Ik snap niet wat er ingewikkeld is. Je moet voor het kwarttarief voldoen aan de inrichtingseisen van de belastingdienst. En dat altijd. Hoe simpel kan het zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: RDW keuring



Bericht door Blauwkous »

Wie heeft recente ervaring met de belastingdienst aangifte BPM? Hoe lang na het insturen van het formulier kreeg je de aanslag thuis? En was dat per Email of per brief?
Vroeger ging dat direct bij de RDW keuring, nu ben je maar aan het wachten om het kwart tarief aan te kunnen vragen.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
DiLa
Berichten: 114
Lid geworden op: za 06 jun 2020, 21:02
Locatie: Zoetermeer

Re: RDW keuring



Bericht door DiLa »

BPM kreeg ik na 8 dagen
Kwarttarief na 8 weken

Alles per brief
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: RDW keuring



Bericht door Blauwkous »

Dank je wel DiLa.
Ben weer wat wijzer geworden, het zijn echte ambtenaren geworden, LOL.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Uitgeschreven

Re: RDW keuring



Bericht door Uitgeschreven »

BPM is een geautomatiseerd systeem. Kwarttarief is mensenwerk. Na alle bezuinigingen van kabinet Rutte en het aantal aangemelde campers kan ik me voorstellen dat ze het druk hebben.
Plaats reactie