Diesel lekkage tijdens tanken

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Diesel lekkage tijdens tanken



Bericht door bertt »

Ik hoop het echt voor je. Bij mij was de ring gescheurd, na een paar honderd
Euro verder en nieuwe ringen en pakkingen, toch de tank vervangen.
Ik denk het schroefdraad verwrongen was geraakt en daarom niet meer goed te krijgen.

Het vervelende van het systeem is, dat als je vol tank, deze dop "onder diesel" zit, hij zit niet op het hoogste punt.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 790
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Diesel lekkage tijdens tanken



Bericht door MarceldeHoog »

Bij mij was een nieuwe ring geen optie: ook die paste niet. Schroefdraad verwrongen, het zijn gewoon pruts tanks kennelijk. Via Herentals vervangende tank gekocht, dat loste het wel op.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
verkerk
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:35

Re: Diesel lekkage tijdens tanken



Bericht door verkerk »

zelfde probleem gehad lekage bij de plastic moer. wel even een klusje om de schroefdraad op te zuiveren. ik denk dat de scheurende moer de schroefdraad aantast. lijkt mij een fabriek fout .ook een gescheurd plastic filter huis gehad in Frankrijk wat een ellende.
VRIJHEID
GeerMies
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 jul 2023, 15:47

Re: Diesel lekkage tijdens tanken



Bericht door GeerMies »

Wij hadden hetzelfde probleem met diesel lekkage en ook de witte kunststof schroefdop gescheurd zoals op eerdere foto’s te zien waren hier. Bij de Fiat Dealer in Duitsland een nieuwe gekocht met rubber ring en de kunststof schroefdop wilden er ook niet op. Na even nadenken heb ik uiteindelijk de schroefdop heet gemaakt in een pan met heet water. Toen erop gedraaid met een klikje sprong hij op de juiste schroefdraad in één keer. Wellicht een handige tip voor iedereen!!!

Ook een handige tip: zie mijn foto: Haal bij de bouwmarkt 2 hoekprofielen met 2 boutjes en moertjes en schroef deze aan elkaar om de schroefdop los en vast te kunnen draaien. 😃


Kroppie schreef:
zo 13 sep 2020, 10:42
en de schroefdraad beetje invetten met vaseline, helpt ook wel eens.,
en goed kijken of er in/op beide schroefdraden niet een beschadiging te zien is, zo ja beetje fatsoeneren met een vijl o.i.d.
maar beetje vettigheid werkt vaak al, zeker bij kunststof schroefdraad.

jos
Bijlagen
IMG_1961.jpeg
Hulpmiddel
IMG_1961.jpeg (230.68 KiB) 645 keer bekeken
Plaats reactie