CEE-stekker Baltische landen?

Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

CEE-stekker Baltische landen?



Bericht door Bohemia »

Gebruiken ze voor stroom in de Litouwen, Letland en Estland de blauwe eurostekker of heb je er een verloopstekker nodig?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Bob Diesel »

Ik weet het niet
maar je hebt als ervaren camperaar toch beide mee :?:

Het zal niet anders zijn als ergens anders ,beide mogelijk
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door FrankJC »

Ik heb alle verloopstekkers gekocht die er te koop zijn, dus geen verrassingen :-B
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Bohemia »

Zeker we zijn al onderweg die kant uit en naast de blauwe stekker heb ik verloopstekker voor normaal Nederlands/Frans stopcontact, Engeland en Zwitserland bij me. Nu in Polen stopcontacten met een pin erin waar dit allemaal niet op past, maar ook een Engels stopcontact gevonden. Vroeg me af of er verder naar het oosten misschien nog meer bijzondere stopcontacten zouden zijn, of dat het gewoon net als hier is nu ze daar volledig EU geintegreerd zijn.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Janpinz »

En anders koop je ter plekke een stekker?
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door jepebe »

Mijn verloopstekker lust ook die pin. En in de Baltische staten de cee of met die verloop gebruikt.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door rijschoollucassen »

Al heel veel "Nederlandse " randaarde stekkers lusten die pin. Eventueel zoals Janpinz al aangeeft even een stekker kopen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

CEE stekker Baltische landen?



Bericht door PaulBng »

Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Vertrokken2 »

Is die “pin“ een “Franse stekker“? Daar voorzien de meeste CEEE verloopjes toch in?
Overigens, beter twee meenemen als je afhankelijk bent van de paal. Ze “verdwijnen” wel eens.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

CEE stekker Baltische landen?



Bericht door PaulBng »

Ja.
Tegenwoordig hebben de meeste van "onze" stekkers ook dat gat.

Het is CEE. CEEE is iets teveel Europa
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Vertrokken2 »

Ik schrijf toch: beter twee meenemen. Dan komt er toch een E bij?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door DJSmiley »

Ik heb standaard een CEE bij me, en een verloop van normaal Schuko naar CEE

Die normale stekker is wel de versie die ook gebruikt kan worden ivm bv de Franse aardpen. Meeste zijn dat overigens wel.

De normale stekker is een rubberen versie, de kabel is een goede 3m lang. Mocht het nodig zijn dan is er altijd wel een bouwmarkt te vinden, ff nieuwe stekker erop en door. Tegen de tijd dat de kabel te kort geworden is zet ik er weer een nieuwe op ;)
3m is meer dan zat, maar ik wil niet het gewicht van de CEE koppeling aan een stekker hebben hangen. Met een 2+ m lengte ligt die altijd op de grond.

Verder heb ik zo'n CEE beschermdoos, mocht ik de verloop nodig hebben dan kan die altijd extra beschermd tegen vocht buiten liggen.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door PaulBng »

Gobert schreef:Ik schrijf toch: beter twee meenemen. Dan komt er toch een E bij?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Op sommige wat oudere Zwitserse camping kom je ook hun variant tegen: 3 pennen op een rij, waarbij de middelste de aard en is.

Maar we dwalen af. Ik zeg niets meer...
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: CEE stekker Baltische landen?



Bericht door Cee Pee »

DJSmiley schreef:
do 06 aug 2020, 18:45
Ik heb standaard een CEE bij me, en een verloop van normaal Schuko naar CEE

Die normale stekker is wel de versie die ook gebruikt kan worden ivm bv de Franse aardpen. Meeste zijn dat overigens wel.

De normale stekker is een rubberen versie, de kabel is een goede 3m lang. Mocht het nodig zijn dan is er altijd wel een bouwmarkt te vinden, ff nieuwe stekker erop en door. Tegen de tijd dat de kabel te kort geworden is zet ik er weer een nieuwe op ;)
3m is meer dan zat, maar ik wil niet het gewicht van de CEE koppeling aan een stekker hebben hangen. Met een 2+ m lengte ligt die altijd op de grond.

Verder heb ik zo'n CEE beschermdoos, mocht ik de verloop nodig hebben dan kan die altijd extra beschermd tegen vocht buiten liggen.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n verloop niet langer dan 35 cm mog zijn juist om te voorkomen dat de stekkers op de grond liggen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie