Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door DucatoDolf »

Ja niet echt veel. Daar baal ik zelf nog het meest van. Toch te veel tussen gekomen. Over 5 weken staat de volgende rit al op de planning. :crazy:

Startproblemen gehad, accu en startmotor vervangen. Gloeibougies en distributieriem staan nu als eerste op de lijst.

Vooralsnog alleen bezig geweest met mijn vouwbare keuken. Dat concept staat. Nog aan het wachten op een kraantje uit China. Misschien wordt dat toch iets van hier.

Het bed moet worden aangepast. Alleen een topper is te dun, we voelen de spiraal toch te veel. Extra matrassen heb ik al, maar het hefbed systeem moet aangepast worden zodat het hele frame nog lager kan hangen.

Als die twee gedaan zijn, gaat ie voor de keuring.

Helaas niet veel verder dus. Deze zomer maar weer kijken of ik meer tijd kan vrijmaken.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door DucatoDolf »

Gisteren voor de RDW keuring geweest. Geslaagd met 9 zitplaatsen op kenteken. 8-)

Wel een paar kilo aangekomen. Van 2290kg naar 2420kg. Raar want de stalen vloer is vervangen door hout. Verder alleen het bedframe wat echt weegt. Maar geen 130 kg. Enfin, we hopen op kwarttarief dus we gaan niet zeuren. En ik wilde al die veel te zware banken mee gekeurd hebben.

Hefbed is nu eindelijk naar wens. Matrassen nog even inkorten en we kunnen weer weg. De vorige trip kon helaas niet doorgaan. Nu staat begin September op de planning.

Keukentje volstaat voor de keuring maar is wel in conceptfase blijven steken. Waarschijnlijk een keer opnieuw maken en dan in een keer goed.

Vandaag nieuwe sloffen eronder gezet. viewtopic.php?p=2078266#p2078266

Draaischijven en voetensteun zijn ook binnen. Dus een dezer dagen alle banken en stoelen er weer uit en twee stoelen met schijven en 1 steun terug.

Dan moet echt voor we vertrekken een hefdak aanwezig zijn, anders gaat ze niet mee. :wink: (vorig jaar beetje behelpen en een kromme rug). Dus gaan we volgende week een pop-up er in zetten.

Ook de gordijntjes moeten genaaid zijn vind ik.

Nu wat meer tijd de komende weken, dus we proberen het nog eens. Hopelijk dus komende weken wat meer updates met pica's
:cheers:
Gebruikersavatar
walda
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 05 mei 2019, 10:40
Locatie: Joure

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door walda »

Na al jouw positive en uitgebreide çomentaren en uitleg aan anderen nu weer eindelijk vooruitgang aan je eigen project, Top :thumbup:

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door iltrunco »

Gefeliciteerd met je goedkeuring

Wim
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door MarceldeHoog »

Gefeliciteerd met je goedkeuring! Benieuwd naar de foto’s.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
John lamers
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 16:16

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door John lamers »

Ha, wij mogen nu even behelpen met gebogen rug. Ik wilde zo snel mogelijk het hefdak er op, maar dat liep wat vertraging op. Wie bouwt er nu een h1 om 😜.
Succes met je laatste loodjes👍.

Gr john lamers
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door Jean Baret »

Gefeliciteerd! Jammer dat de trip niet is doorgegaan, maar september wordt vast leuk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door DucatoDolf »

Deze week moest het gebeuren. Vrijdag hopen we te vertrekken. :D

Morgen de laatste loodjes aan het hefdak.

Afbeelding
Toch maar een bouwpakket gekocht ivm tijdsdruk. Zit exact in elkaar zoals ik het zelf ook had bedacht, maar is minder werk. Maar alsnog geen 5 minuten klusje. Deze week begonnen met het dak schoonmaken. Met de hoge druk, want zo te zien was het nog nooit schoongemaakt. Kwam wel wat witte lak mee Afbeelding3:. Zaten al een paar kale plekken, dus ik dacht dat ik dan maar beter meteen korte metten kon maken met de rest. Dan is het maar duidelijk. 8-) na de vakantie maar een spuitbus bestellen.

Afbeelding

Afgelopen weken af en toe wat gedaan. Inmiddels zit ook de geruilde passagiersschijf er in icm met de beensteun. We kunnen nu binnen zitten en dat is wel sfeer verhogend :-B

Gordijnen hangen iig op, de afwerking komt wat later. Alles is maatwerk en vreet tijd. :-? De 'opklap' keuken is nog in conceptfase gebleven, maar wel goedgekeurd.

Afbeelding

Paar oudere matrassen op 180cm ingekort. Bed is verlaagd zodat de matrassen tussen de topper en de spiraal zitten. Al een nachtje geprobeerd en dat is goed bevonden.

Wilde nog de lades voor onder het bed maken, maar dat wordt morgen wel heel krap. Dus nog 1 vakantie kratten schuiven.

Zal als we ingeladen zijn nog ff een pica plaatsen van 'bepakt en bezakt'.
Gebruikersavatar
iltrunco
Berichten: 191
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 15:33

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door iltrunco »

Hoi Dolf

Ken dat gevoel. Hij is niet af maar je wilt er wel van genieten. Weet zeker dat dit lukt.

Geniet van jullie vakantie en zorg dat de batterij weer opgeladen is bij terugkomst.

Fijne reis,
Wim
brandr
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 23:51

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door brandr »

Dolf, waar komt je hefdak vandaan?
Johan de Jongh
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 18 nov 2020, 16:51

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door Johan de Jongh »

Dolf, goede reis !
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door DucatoDolf »

Marocampers. Ging voor een klein pop-up, maar hij heeft dus ook deze grote. Gat is daarom ook veel groter, tot 160cm dacht ik. Ik heb het gat iets korter gehouden zodat ik de laatste dakspant niet weg hoefde te halen, maar dat zou dus eventueel kunnen.
In principe zet Martin de daken al in elkaar en hoef je alleen aan je bus te werken, maar hij had ff geen kant en klare staan dus heb ik alle onderdelen meegekregen en moest ik het hele dak nog in elkaar meubelen. Dat is wel ff wat meer werk.

Was overigens bij Atrion geweest voor een superplat dak, maar vond dat er iets minder goed uitzien. Wilde toen voor een budget pop-up, maar iedereen heeft lange levertijden.

Merk nu al hoe fijn het is met instappen in bed. Nu ga ik de laatste hand er aan leggen.

@Johan,
Bedankt!
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 788
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door MarceldeHoog »

Goede reis! Wij vertrekken woensdag, ook nog niet klaar 😂
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Fiat Ducato Panorama L1H1 ombouw



Bericht door Jean Baret »

Mijn app is de kluts kwijt, ik las de hele discussie door elkaar inclusief heel oude posts. Ik vond jullie al zo langs elkaar heen praten.
Veel plezier Dolf!


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Plaats reactie