Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?

Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Cee Pee »

Daar wil ik ook nog een keer naar toe maar dan vaar ik gewoon met hetzelfde schip mee als waar de camper mee gaat.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Autocaravana »

Ja, achteraf....
De NKC heeft TOEN een besluit genomen, gebaseerd op kennis die TOEN aanwezig was met inachtneming van hun verantwoordelijkheden.
De Duitse collega's namen op ongeveer hetzelfde moment een ander besluit. Gewoon erkennen dat NKC fout zat (en schadeclaim indienen).
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door TestCase »

NKC zat niet fout, ze hebben een mogelijkheid geboden om terug te vliegen. Ieder neemt daarop zelf een beslissing om terug te vliegen of te blijven en zelf terug te gaan met camper. Dat groepsdruk meespeelt klopt helemaal, ook ik ben daar niet helemaal ongevoelig voor.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door willemzon »

Autocaravana schreef:
zo 26 jul 2020, 15:46
En dan te bedenken dat het een volkomen verkeerde beslissing was om campers daar achter te laten en de deelnemers terug te laten vliegen.
Ik heb ook al die campers in Marrakech op de campings gezien en toen meteen gedacht: dat nooit.
Vervolgens zonder probleem via Ceuta en Algeciras naar Nederland gekomen (21 maart met de ferry). Dat had NKC ook kunnen doen, zoals ook Seabridge met zijn campergroepen heeft gedaan.

Dat is voor mij een reden temeer om NOOIT met zo'n georganiseerde reis mee te doen.
Achteraf is altijd makkelijk praten

Om nu te zeggen om een schadeclaim in te dienen.
Wat denk je wat dit de nkc heeft gekost. Dit hebben ze gedaan met de beste bedoelingen.
Wist jij in maart hoe het allemaal zou gaan lopen.

Pfffff.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Vertrokken2 »

23 maart ging de boel in Nederland op slot. Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door seth_space »

Waar die rare stelling vandaan komt dat de Nkc fout zat is mij een raadsel.
Ze hebben hun verantwoordelijkheid genomen en de reizende een passende oplossing geboden. Dat was al veel meer dan sommige andere organisaties deden.
De keus om de geboden oplossing te kiezen was vrij. Er zal best een verschijnsel zoals groepsdruk een rol gespeeld hebben, maar het blijft jouw keuze.
Prima actief can Nkc al zullen er vast weer "deskundigen" zijn die achteraf de koe in de kont kijken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Cee Pee »

Daar zijn ze hier op het forum ook heel goed in.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Schovie »

:cheers:
seth_space schreef:
zo 26 jul 2020, 21:35
Waar die rare stelling vandaan komt dat de Nkc fout zat is mij een raadsel.
Ze hebben hun verantwoordelijkheid genomen en de reizende een passende oplossing geboden. Dat was al veel meer dan sommige andere organisaties deden.
De keus om de geboden oplossing te kiezen was vrij. Er zal best een verschijnsel zoals groepsdruk een rol gespeeld hebben, maar het blijft jouw keuze.
Prima actief can Nkc al zullen er vast weer "deskundigen" zijn die achteraf de koe in de kont kijken
Zo is het. Vergeet niet de verantwoordelijkheid die de reisleiders hadden voor hun groep. Dan is het toch kiezen voor de meest veilige oplossing voor de groep. Met de kennis van nu had ik natuurlijk ook besloten de groep niet te volgen. Maar goed het is niet anders. Ik troost mij nu maar met de gedachte dat als ik de camper nu thuis had staan, ik ook niet veel kanten op kan op de wijze waarop ik wil camperen.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Premiumliner »

Ach.... zoals zo vaak hier te lezen op dit forum zijn er altijd wel lieden die de wijsheid in pacht (menen te) hebben. :eh: :eh:
Vanaf de zijlijn en uiteraard altijd achteraf wordt dan de perfecte oplossing gegeven en zelf had hullie dit natuurlijk nooit overkomen. Is men veel te slim voor. 8-)
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Autocaravana »

Even teruglezen wat ik schreef voor je met een beschuldigende vinger wijst. Ik heb niet over de wijsheid achteraf maar de wijsheid van toen. En ja, ik was zelf in die situatie, dus bij mij zeker geen achterafwijsheid.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door Premiumliner »

Wie de schoen past....
Ik stel me voor dat u met uw beslissing gewoon geluk heeft gehad! U had een eindje verderop ook kunnen stranden, zoals vele camperreizigers in Marokko
En dan de beslissing van anderen als volkomen verkeerd te classificeren vind ik domweg getuigen van arrogantie.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door seth_space »

Inderdaad een eenling zonder de verantwoordelijkheid voor een groep die zichzelf op de borst slaat omdat hij een "betere" beslissing heeft genomen.
Zeker achteraf altijd makkelijk praten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2606
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door jan- »

de-nkc-haalt-campers-terug-uit-marokko
https://www.nkc.nl/nieuws/2020/oktober/ ... t-marokko/
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: Hoe zou het zijn met de campers in Marrakesh?



Bericht door co en lia keizer »

Op zaterdag 7 november vliegen we naar Marokko om onze camper op te halen, die daar sinds 12 maart staat.
Na 2 maanden Marokko, we waren op 12 januari van huis gegaan, wilden we op 12 maart voor 5 dagen naar huis. Toen we de 16e maart terug wilden bleek de dag ervoor dat Marokko de grenzen had gesloten vanwege het corona virus. Alle vluchten werden gecanceld.

De lockdown is tot 10 november, we willen tot na die datum in Marokko blijven en we hopen dat het zodanig versoepeld wordt dat we naar Spanje kunnen met de ferry. Als dat nog niet gaat lukken boeken we een overtocht naar Sete (Frankrijk) of Genua (Italië). Er zijn ons al diverse camperaars voorgegaan die hun camper hebben opgehaald tijdens de lockdown, dus we hebben er alle vertrouwen in dat deze exercitie gaat lukken.

We moeten binnen 72uur voor vertrek naar Casablanca een PCR test laten doen, die dan negatief moet zijn om te kunnen reizen. Cross your fingers.
We gaan wederom verslag doen van onze wedervaardigheden en wat er nodig is voor deze reis.

Op 3 juli kregen we een berichtje van de NKC dat onze camper er picobello bijstaat in Casablanca, met foto’s bijgevoegd. Heerlijk om te weten.

De NKC heeft een repatriëring op touw gezet om de gestrande campers te verschepen van Casablanca naar Amsterdam. Hier konden wij ook aan mee doen, maar we kwamen teveel problemen tegen, omdat onze camper niet in Marrakech op de camping staat, waar al die campers staan, maar in Casablanca. Bovendien hebben wij naast twee gasflessen, die ondertussen wel leeg zullen zijn, een gastank onder onze camper hangen. Die zou dan leeg gehaald moeten worden, wat dan weer in Marrakech zou moeten gebeuren. Bovendien is de kans aanwezig dat de camper na 8 maanden stilstand niet start, dan moet de camper op een dieplader vervoerd worden. Kortom, na alles overdacht te hebben besloten we om zelf naar Marokko af te reizen.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Plaats reactie