Achterlicht Hymer B514SL

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door isoplus »

Probeer het ding eerst maar eens los te halen en bekijk de staat inwendig.
Ik heb ook zo'n mooie Hymer gehad en een achterlicht vernield, daarna maar gelijk de hele unit gewisseld omdat het binnenwerk tamelijk gecorrodeerd was.
Dat was vier jaar terug en toen was de prijs al veel te hoog maar je vindt ze niet goedkoop omdat Hella ze exclusief voor Hymer maakt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Kroppie »

goed nadenken en informatie verzamelen VOOR je een hymer aanschaft.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Zijspan »

Ik zal eerst eens kijken, binnenkant ziet goed uit zover, ook heb ik al de stukjes nog dus wie weet gaan we plakken.

En wie doet er eerst een onderzoek hoe duur de onderdelen zijn voor je wat koopt?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
campertje
Berichten: 1063
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 12:58
Locatie: Budel

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door campertje »

Voor je aan plakken begint:
Bij mij zat er een scheur in de het rode glas dat dienst deed als reflector en was APK afkeur. Daarom moeten vernieuwen.
Kijk hier even naar voordat je gaat plakken en daarna toch moet vernieuwen :( :(
Wie een kuil graaft voor een ander.................
:-) Is een Egoist :-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Kroppie »

Zijspan schreef:
wo 15 dec 2021, 10:54
En wie doet er eerst een onderzoek hoe duur de onderdelen zijn voor je wat koopt?
een hoop mensen niet zo te lezen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Vopper »

Behalve dure onderdelen heeft Hymer toch wel voordelen, m.n.vochtbestendigheid en de ronde dakrand, wat aanmerkelijk inwatering vermindert :wink:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door isoplus »

Ja daar heb je volkomen gelijk in , onze Hymer stond 11 jaar lang zomer en winter buiten en altijd prima waterdicht. Toch heb ik het ding ingeruild voor een Fiatbusje omdat ik het onderhoud en de aanschaf van de onderdelen exhorbitant duur vond.
Van het geld dat wij nu uitsparen gaan wij regelmatig uitgebreid en lekker eten , het grapje is dan dat wij zeggen dat Hymer dat betaalt.
In ieder geval onze Hymer was een extreem duur geval in onderhoud en dan heb ik het over de Hymer delen en niet het Fiatdeel. Verder een prima camper, veel plezier van gehad.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Zijspan »

Wij kochten deze camper niet omdat het een Hymer was, maar dat het bed lang genoeg was, en er kon eenvoudig een trekhaak aan, en de afgeronde bovenkanten lekken niet snel, en er zat een dikke fiat 3.0 in.
En mijn vrouw wilde de indeling die deze camper heeft.
De Hymer onderdelen zijn inderdaad duur, maar soms kun je gewoon een ander deel gebruiken, alleen de verlichting is speciaal van deze camper
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Zijspan »

Het gewenste achterlicht is tot hier in Portugal gekomen, gewoon met een pakketjes dienst.
Eerst in NL naar onze zoon toe, hij stuurde het met nog wat ander spul naar hier.
Kost wat dat achterlicht maar zonder gaat niet, dat kapotte glas eens proberen te herstellen de stukken heb ik zowat allemaal.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Burp »

Oud draadje maar op zich wel van toepassing. Ik heb een massa probleempje in het rechter achterlicht. Simpel zou je zeggen, kap los schroeven, probleem oplossen en weer dicht maken. Echter, het losschroeven levert problemen op. De inbusboutjes draaien door waardoor de kap er niet af komt. Lijkt alsof de busjes waar ze in vast zitten mee draaien inwendig. Iemand dit eerder meegemaakt of een oplossing weet?
Groet, Martin

Hymer B614SL
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door isoplus »

Ja, ik heb de boutkoppen met een boortje gemold, je kunt dan het glas wegnemen en ziet vanzelf hoe je het verder moet aanpakken.
De nieuwe boutjes insmeren met koperpasta, vaseline of vet anders krijg je die weer niet los volgende keer.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 198
Lid geworden op: di 14 jun 2022, 18:59

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Burp »

Dank, ik kwam dit draadje nog tegen waar er specifiek over wordt gesproken. Fijn, bij mij alle 6 die doordraaien :bang: :bang:

viewtopic.php?t=8471992&start=70
Groet, Martin

Hymer B614SL
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6229
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Achterlicht Hymer B514SL



Bericht door Bas vd laar »

Ik ken het probleem
Trek wat aan het achterlicht en draai tegelijkertijd met een schroefmachientje de boutjes los.
Plaats reactie