Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Hallo allemaal, zijn hier meer bezitters van het genoemde type te vinden ?

Reden van deze vraag is, hebben deze eigenaren ook problemen met de z.g. spoiler die VOOR het grote dakluik boven de cabine zit.
De spoiler is een smalle kunststofplaat in de zelfde donkere kleur als het dakluik en waar het logo opstaat heeft geen verdere functie als alleen mooi zijn.
Deze spoiler kan niet tegen de zomerzon en breekt kapot. Camper van bouwjaar 2016 en spoiler nr. 3 kapot.

Groet Joop.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Burstner Travel Van



Bericht door Geert Huizing »

Hallo Joop,
Wij hebben ook een Burstner Travel Van.
Bij ons zitten er ook een paar barstjes in het sierstuk voor het panoramadak.
Ik wist niet dat dit door de zon kwam, en heb er nog niet naar gekeken om hem er af te halen.
Jij weet ondertussen hoe je dit sierstuk er af kan krijgen.
Groet,
Geert
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van



Bericht door Joop de Cat »

Hallo Geert,

Als dit sierstuk ( Burstner noemt het spoiler) maar een paar kleine barstjes heeft zou ik het nog laten zitten, maar ben bang dat het nog erger wordt.
De spoiler kost 300 euro.
Demonteren kan door een stuk of 5 parkers aan de bovenkant en 2 stuks onder het logo,wat er op geplakt zit. Logo kun je er voorzichtig afhalen.
Kan ook nog vastzitten door eventueel wat kit aan de onderkant.

Bij mij nu nr 3 kapot, deze in maart gemonteerd en half mei zag ik dat deze weer gebarsten was. De camper heeft ivm corona geen meter gereden, dus
na 2,5 maand alweer.

Ik heb een paar Burstner dealers gebeld en die doen hoogst verbaast, nee dat hebben we nog nooit gezien.
Tot ik bij een dealer per ongeluk of geluk een monteur aan de lijn kreeg, ja dat herkennen wij wel je bent niet de enigste.
Telefoon nummer van Burstner Nederland is niet aan te komen, maar een telefoniste gaf het nummer van de manager van de erwin hymer groep en verantwoordelijk van o.a. Burstner Nederland.
Deze Hr. Klaver heeft contact met mij opgenomen en dit probleem voorgelegd aan Burstner.de maar die hadden snel een oplossing, de 2 jaar fabrieks garantie is voorbij. Geen woord over deze constructie fout.

Want ik zie dit als een constructie fout. Namelijk deze spoiler bestaat uit een onderschaal en een bovenschaal die op elkaar gelijmd zijn. Nu door de zomerzon wordt het bovendeel zo heet dat je niet je hand erop kunt leggen zonder er aan vast te blijven zitten incl. brandwonden. Het onderste deel wordt minder warm dus zet minder uit dan het boven deel en dan is het dus buigen of barsten.

In mijn ogen heeft de Hr.Klaver wel z`n best gedaan, maar als Burstner zich van zo een service gerichte kant laat zien is best wel erg. Dingetjes van 300 euro die zomaar kapot springen en dan doen of de neus bloed.

Ik heb de nu weer kapotte spoiler hier net over de grens gekocht en die is hiermee ook naar Burstner toe, maar daar heb ik nog niks van gehoord.
Maar van deze leverancier verwacht ik een goed product of schade vergoeding, en die ga ik volgende week maar eens op zoeken.

Maar met plezier geef ik het telefoonnr. en het email adres van de vertegenwoordiger van Burstner nl, en hoop dat die een aantal mailtje krijgt over dit probleem. Als het goed is hebben de nieuwe Travel Van`s deze spoiler niet meer. :think: toeval zeker.

Groet Joop.
Gebruikersavatar
Carroz
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 26 apr 2020, 10:35

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Carroz »

Hallo Joop,

Wij hebben een Travel Van 590 uit begin 2017. Bij een eerst snelle blik vanaf de grond zag ik geen barstjes. Ik ben wel benieuwd hoe het er bij jou uitzag omdat die plaat blijkbaar echt zo kapot was dat hij moest worden vervangen.
En ik zat te denken zou het een idee zijn om hem (deels) niet met de parkers maar met een flexibele kit vast te zetten? Dan kunnen er mogelijk wat temperatuurschommelingen opgevangen worden.
Ik zal dit weekend eens wat nauwkeuriger inspecteren.

NB Er is ook een Duits Burstner forum, je zou eens kunnen kijken of het probleem daar bekend is. (Hoe je dit onderdeel in het Duits noemt zou ik niet durven zeggen.) Zie https://www.buerstner-forum.de/ Ik heb daar bevestiging gevonden voor een lekkage probleem in de douche. Het water liep via een randje zo richting de keuken. Dat speelt ook bij meerdere Travel Vans (ook bij die van Geert)

Groet,
Carl
Bürstner Travel Van T590 uit 2017
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Hallo Carl,

De duitsers (Burstner) noemen het spoiler.
De spoiler zit bevestigd met de parkers aan de bovenkant, origineel en moet je niet anders maken of willen.
Je kunt met alleen kitten niks bereiken.
Het probleem is dat deze spoiler bestaat uit een onderste deel en een bovendeel, deze zitten fabrieksmatig op elkaar geplakt en vormen een geheel.
De beide delen hebben een opstaande rand zoals een etensbord en zijn met deze randen op elkaar geplakt en in het midden is dus ruimte.
Omdat nu geen enkele beweging tussen de delen mogelijk is ontstaan de barsten,want de bovenkant zet meer uit door de zon dan de onderkant die wat koeler blijft.
Lekkageprobleem van de douche is me niet bekent ,maar zal het eens nakijken. En ik ga eens kijken op het duitse forum.
Wilde ook nog wat foto`s plaatsen maar moet eerst bestand verkleinen

Groet Joop.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Straks even op het Duitse forum gekeken en alleen maar problemen met deze spoiler.
Heb weer mailtje gestuurd naar de vertegenwoordiger van Burstner NL.
Die beloofde weer contact op de nemen met Burstner.de

We wachten af.

Groet Joop.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Geert Huizing »

Joop,

Ik ben benieuwd wat er uit komt.
Bij ons zitten er ook barstjes in de spoiler.
Groet,
Geert
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Ik laat de uitkomst weten.
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door P vd Ham »

Hallo Joop,

Wij hebben ook een Burstner travel van welke nu 4 jaar oud is.
Vorig jaar ontdekte ik ook in de spoiler kleine barstjes om de genoemde parkers waarmee de spoiler vast zit. Tot nog toe is het gelukkig niet verder gescheurd.
Duidelijk een probleem van dit type. Helaas kan ik je niet verder helpen.
Net als het douche probleem. Daar heb ik gelukkig geen lekkage gehad omdat ik dat al snel onderkende en heb dicht gekit ca. 10 cm vanaf de deurpost.

De bereikbaarheid van Burstner in Nederland is onmogelijk. Je wordt aldoor terug verwezen naar de dealer. En als je er daar niet mee uit komt zit je klem. Dat heb ik ook ondervonden na dat we de camper nieuw kochten in Drachten. Ik kreeg lekkage op beide achterdeuren ( garage ) en de douchekop lekte omdat die gescheurd was, en de lak op een van de hoeken van de "koof "boven het raam kreeg allemaal kleine scheurtjes. Eerst ontkenning daarna lullifikaties.
De dealer moest dat eerst met Burstner opnemen. Duurt maanden.......... ( vertragingstactiek ) Uiteindelijk mijn rechtsbijstand er op gezet maar ook die kreeg alleen reparatie voor elkaar van de lak en de deuren. De douche kop moet ik na 4 jaar nog steeds krijgen ( inmiddels zelf gekocht ) en de lekkage kregen ze uiteindelijk niet opgelost. Dat heb ik zelf maar aangepakt en opgelost.
Ik vind het een schandalige manier van omgaan met je klanten. Zowel van de dealer maar zeker ook van Burstner.
Geef je zo een bedrag uit voor een nieuwe camper , maar goede garantie ............... ho maar.

Als we weer een camper nieuw zouden kopen zou ik zeker ook gaan kijken naar de bereikbaarheid van de importeur/fabriek en ervaringen met de dealer.
Scheelt je een hoop ergernis en teleurstelling.

Groeten, Peter
Camper_01

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Camper_01 »

Beste Peter en Joop,
ook wij hebben een travelvan van Buerstner, geleverd eind januari afgelopen jaar. Wij hebben aan de spoiler nog geen problemen kunnen vast stellen.
Laatst gewijzigd door Camper_01 op ma 27 sep 2021, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Deze mijnheer reageert wel op een email :thumbup:

Robert Klaver, de accountmanager van Burstner.nl

Zijn mailadres is Robert.Klaver@erwinhymergroup.com

Groet Joop.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Peter, zo zijn ze allemaal.

Schokbreker lekkage bij 6000 km ! Fiat zegt valt niet onder garantie.(wel netjes opgelost door Fiat Kien Arnhem die hier niks mee van doen
had maar wel vond dat dit niet kon)

Spoiler scheurt kapot. Burstner zegt de 2 jaar fabrieksgarantie verstreken.


Memo Europe fietsen drager van Memo zegt achterlicht kost 27 euro. (ben ik nog mee bezig)
achterlicht breekt lampbevestiging af
door de flutconstructie.

Tijdens de koop van de camper er een extra jaar garantie bij gekocht voor veel geld, wil je er gebruik van maken niemand thuis.

Conclusie: je bent een fijne vent als je komt met veel geld om iets te kopen, handjes, koffie en bloemetje maar dan kun je dood vallen, en ik ken nog geen uitzonderingen hierop.

Deze uitzonderingen bestaan dus wel, zie mijn reactie hier onder.
Laatst gewijzigd door Joop de Cat op do 24 sep 2020, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Joop de Cat
Berichten: 83
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 16:37
Locatie: Millingen a/d Rijn

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Joop de Cat »

Hier na lang wachten de reactie over de spoiler van mijn Burstner Travel Van. En over het Memo fietsrek.

Van beide positieve berichten, om te beginnen de spoiler wordt onder garantie vervangen.
Dank aan de hr. Robert Klaver de salesmanager van de Erwin Hymer Group Nederland, die er daar ben ik van overtuigd veel aandacht en moeite voor heeft gedaan.
Dus een dikke pluim voor deze man.


De Memo fietsdrager waarvan de achterlichten (vind ik) van slechte kwaliteit zijn.
Hier heeft men mij een set nieuwe achterlichten toe gezonden zonder kosten.
Dus voor Memo Europe ook een dikke pluim voor deze oplossing.

Het heeft een aantal mailtjes gekost en veel geduld, maar door vasthoudend te zijn is het toch opgelost.
Men geeft idd service maar dat gaat niet vanzelf.

Voor mij zijn de problemen opgelost met nogmaals dank voor de beide bedrijven en ik hoop dat anderen ook
geluk hebben met het oplossen van hun problemen.

Groet Joop Janssen.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 592
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Burstner Travel Van: spoiler gaat stuk



Bericht door Geert Huizing »

Joop,

Goed om te lezen dat het bij jou wordt opgelost.
Ik heb ondertussen ook een mailtje naar dhr Klaver gestuurd en hoop ook op positief bericht.
Groet,
Geert
Plaats reactie