Fietsendrager chassis/bumper Hymer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
PimB
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 18 jan 2017, 20:46

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door PimB »

PimB schreef:Inmiddels de fietsgoten geplaatst, helaas toch een stuk krapper dan ik dacht. Maar het past en is een stuk steviger dan de oude bevestiging op de achterwand.
Afbeelding

Afbeelding

Omdat de drainafsluiter van de vuilwatertank lastiger bereikbaar is een klep op 12V geplaatst.

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
aukekarin
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 16 aug 2019, 19:53

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door aukekarin »

Hallo Pim vraagje heb jij er een chassisverlenger bij gebruikt, ik zou graag een drager op de zelfde manier willen hebben om eventueel een licht scootertje of een zwaardere elektrische fietes mee te kunnen nemen. alvast bedankt
oudjets
Berichten: 3
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 23:37
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door oudjets »

Beste, ik heb een scooterdrager van Sawiko geplaatst. Dit speciaal voor een Alko onderstel. Deze kun op de breedte van je chassis instellen. De boutgaten zitten ook al in je chassis. Samen met mijn vrouw in 15 minuten eronder geplaatst. Ze staan weleens op marktplaats.
Mvg Paul
Janneman60
Berichten: 39
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 10:26

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door Janneman60 »

Ik heb ook zo'n uitschuifbumper op mijn Hymer zitten. Ook overgestapt van normale naar e-bikes. Na wat meten met die bumper vond ik dat niks. Het wordt erg krap, fietsstuur steeds verdraaien ook. En zo'n fiets er in 1 keer opzetten lukt me wel, maar als ik moet prutsen, daar ben ik helaas zelf te krakkemikkig voor.

Toen maar een trekhaak eronder en een fietsendrager gekocht. Die kan ook op de trekhaak van mijn Volvo dus we kunnen de fietsen ook zonder camper nog eens meenemen. En omgekeerd is het soms ook handig dat er nu een aanhanger achter de camper kan.

Goed, nadeel is er ook, fietsen op de trekhaak maakt het span 40 cm langer dan op de schuifbumper.
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door paulvanulft »

Hoop dat iemand dit topic nog leest en mij van advies kan voorzien. Ik heb een oudje MB100. Daarop zit een uitschuifbumper. Ik heb hem al flink uitgeschoven en er twee kisten en een uitschuifbaar gastoestel zitten. Dat wil ik er af halen en er een fietsdrager voor 2 ebikes maken. Daarvoor moet het geheel nog zo’n 20 cm extra uitgeschoven worden. Dan kom ik echt geen drempel meer over. Ik wil hem dus schuin omhoog laten lopen. Dat zal gelast moeten worden. Heeft iemand enig hoe veel je zo,n uitschuifbumper kan uitschuiven en hoe veel last hij dan kan dragen. foto van huidige situatie
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door Dafluc »

Een foto plaats je door onder het tekstvenster waarin je deze tekst schrijft te klikken op bijlagen. Vervolgens op bestand toevoegen. Er verschijnt dan een venster met de inhoud van je pc. Kies de afbeelding door erop te klikken/toevoegen. De foto staat onder je bericht. (Er vanuitgaande dat hij op je pc staat).
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door EasyBee »

Als toevoeging op het bovenstaande : vergeet niet op de knop "plaats in tekst" te drukken.

Back on topic : eerst de foto's en de maten van je chassisdragers. Is een chassisdrager van Memo, Linnepe of AL-KO een optie (tweede hands op marktplaats) in plaats van zelf te gaan staan lassen?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door paulvanulft »

Afbeelding
Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door paulvanulft »

Zo, even via Tapatalk foto’s kunnen toevoegen. Bij de ombouw naar een fietsendrager voor 2 elektrische fietsen wil ik de kisten en het gasstel van de. uitschuifbare bumper afhalen. Ik maak me wat zorgen over het gewicht van de 2 fietsen. Dat is 60 kg. Met een arm ((vanaf achteras van 1,5 meter is dat een groot gewicht. Wat ik ook doe, de bumper met daarop de lichtpunten moet intact blijven. Ik heb ook al gedacht aan een trekhaak zodat ik de fietsen kan meenemen op een karretje. Maar hoe ga je een trekhaak bevestigen bij zo’n uitschuifbare bumper? Graag ideeen. Wat zouden jullie doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mercedes MB100d
Gebruikersavatar
paulvanulft
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:10

Re: Fietsendrager chassis/bumper Hymer



Bericht door paulvanulft »

Nog wat info: de kokers zijn 5cm x 5cm. Ik heb berekent dat bij 1,5 meter arm de fietsen achterop 90 kg wegen (dat valt me erg mee).
Het beste idee dat ik tot nu toe kan verzinnen:
Nieuwe kokers die wil ik aan de achterkant schijn omhoog laten lopen zodat de bumper ook weer wat hoger komt te hangen. (Laten maken met een driehoek zodat het stevig genoeg zal zijn (toch?))
Bumper er opnieuw opzetten en drager maken van goten en ondersteuning aluminium kokers. achterop de camper zit al een fietsendrager en drie gebruiken om de fietsen recht te houden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mercedes MB100d
Plaats reactie