Smalle wegen

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door Bob Diesel »

Hopelijk weet je tegenligger dat ook
Er zijn er die gewoon door kachelen :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Smalle wegen



Bericht door Meine »

Heb ik vroeger in Nederland ook wel eens gehad. Als ik stilsta kijk ik naar het kenteken van de tegenligger, aangifte gedaan van doorrijden na een ongeval. Boete en schadeafhandeling. Is de moeite waard, dat weet jij ook, een touringcar spiegel kost ergens tussen de 2000 en 3000 euro.

Overigens heb ik al heel lang geen spiegels verspeeld, het werkt echt.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smalle wegen



Bericht door TestCase »

Inderdaad, vorig jaar in Italië nog. Ik stond stil in de berm naast een bergwand personenwagen wurmt zich er langs en beschadigd zijn en mijn wagen.
Wie kreeg de schuld, Kees want die stond nog steeds over de weghelft!

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Smalle wegen



Bericht door Meine »

Dat is raar, zou ik zeker aanvechten. Hier in Duitsland geldt de regel: "degene die stilstaat heeft geen schuld."
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Smalle wegen



Bericht door Bob Diesel »

:mrgreen: Klopt

De enigste spiegel welke ik ooit kapot heb gehad was op de camper
In Normandie ,waar een fransoos dacht dat hij wel over de doorgetrokkenstreep
Kon door rijden en ik echt niet verder naar rechts kon
Ik denk dat zijn spiegel ook kapot was ,maar terwijl ik stilstond reed hij gewoon door
Heb op een veilig plekje met ducttape alles bij een geplakt
Ben nog doorgereden naar PT ,waar bij een china bazar een mooie scheerspiegel lag
Welke mooi groot was en naderhand in NL 2 nieuwe besteld ,mooi afgerond ipv de oude vierkante
Welke er origineel op zaten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Smalle wegen



Bericht door AadenAnke »

@ meine


De kreet van Bob er nog ff onder je weet wel " een rijbewijs maakt ..... ..... ... :shh: :cheers:

Gr. Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Smalle wegen



Bericht door Meine »

Gaan we het niet over hebben. :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Smalle wegen



Bericht door Marco Polo »

Meine schreef:Ik rijd als gepensioneerde nog een aantal uurtjes per dag hier in de Eifel met de schoolbus over veelal te smalle weggetjes. Beschermkappen, rubber stootkussens op de spiegel of wat dan ook, naar mijn smaak is het symptoombestrijding.

Mijn systeem is als volgt: komt er een situatie die niet gaat passen, dan zet ik de bus stil en laat de tegenligger komen. Op die manier veroorzaak ik nooit die aanrijding. Maar door de tijd te nemen gaat het ook nooit mis met de spiegels. Het lijkt wel of camperaars altijd haast hebben. Daarom rijden ze spiegels aan gort. Een aanpassing van rijstijl aan het voertuig waarin je rijdt is de enige oplossing die werkt.
Ben bang dat je gelijk hebt ;-)
Was ook de reden dat ik een spiegel aan gort reed in Ierland.
Moet overigens zeggen dat die Ducato spiegels met 2 scharnierpunten sterker zijn dan een MB Vito spiegel met 1 :D
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Smalle wegen



Bericht door Joske »

Meine schreef:
vr 05 mar 2021, 9:53
.......Mijn systeem is als volgt: komt er een situatie die niet gaat passen, dan zet ik de bus stil en laat de tegenligger komen. Op die manier veroorzaak ik nooit die aanrijding. ......
Geheel mijn idee! Laat hem maar komen... Maar er zijn erbij!!!!
Maar toegegeven, ik ben zelf ook wel eens met de alkoof tegen een verkeersbord gereden.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Smalle wegen



Bericht door AadenAnke »

Ach wie heeft nooit iets gedaan waar hij/zij spijt van heeft :lol:
Wat betreft dat stilzetten als het krap wordt dan niet op het smalste maar op het breedste punt hè heb er wel eens een voor de bus gehad die gewoon 10 meter na de passeerhaven stopte en riep jij komt over mijn helft ga maar achteruit. Na 20 minuten kwam de kit :lol: hij werd heel stil :lol3:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smalle wegen



Bericht door TestCase »

Meine schreef:Dat is raar, zou ik zeker aanvechten. Hier in Duitsland geldt de regel: "degene die stilstaat heeft geen schuld."
Wat dacht je! Maar ik blijf aan het kortste eind trekken en de verzekering ziet de zaak als afgedaan.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Smalle wegen



Bericht door willemzon »

Een tip, als je de linkerbuitenspiegel aan diggels rijdt, altijd tegen je wederhelft zeggen dat de tegenligger over de middenstreep reed.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Smalle wegen



Bericht door AadenAnke »

Kansberekening hè hoe groot is het bedrag. Hoeveel kunnen we bewijzen en hoeveel werk is het? Laat maar zitten zal dan vaak de afweging zijn van verzekeringsmaatschappijen kosten baten verhaal. Jij al partij wil je gelijk halen/hebben maar dat is emotie. 1 schreeuwende Italiaan met 10 mee schreeuwers en wijzend naar jou dan staat er al gauw in het pv dat jij reedt. Camerabeelden zijn dan een uitkomst. Daarom hebben de OV bedrijven tegenwoordig naast hun camera's binnen ook front en zij camera's op al hun voertuigen. Dat betaald zich goed terug kan ik je zeggen :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Smalle wegen



Bericht door TestCase »

Inderdaad zoiets, 3 italianen in één auto wij met z'n 2’en is al drie tegen twee. Daarnaast is het IT schadeformulier echt niet hetzelfde als de NL en zij weigerden pertinent ons schadeformulier te gebruiken want u bent nu in Italia, lastig want ons Italiaans is redelijk maar niet voor zoiets. Etc.... Ik sleep het niet voor de rechter, kost me meer en ik had bonus/malus bescherming. Je kunt wel in je recht staan maar je recht krijgen is iets anders. Volgende keer stap ik eerst uit en ga filmen!

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie