roldeur harmonicadeur

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

Hoi!

Weet iemand hoe de deurtjes heten die je op de foto ziet? Die roldeurtjes / harmonicadeurtjes? Kan je ze vervangen en waar kan ik die kopen? Ik neem nl. aan dat ik deze niet kan schilderen?

Groetjes en fijne Pasen
Bijlagen
$_86.JPG
$_86.JPG (179.92 KiB) 2034 keer bekeken
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door jansloos »

Als het hout is kun je ze zeker schilderen. En als het plastic is ook, dan alleen met eerst een primer.

Ff langs bij een echte schilderszaak. Niet een bouwmarkt. Te weinig praktijkervaring.

Even kijken of ze er uit kunnen. Schildert makkelijker.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

Hoi

Het is kunstoog. Kunnen er uit. Nou nog terug erin :DD
Maar hoe heten ze nou?
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door jansloos »

Roljalouzieen?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door hathi »

Aangezien het een heel klein kastje is,met een korte draai,zijn de lamellen vrij smal,en ik vermoed dat die niet meer of moeilijk te verkrijgen zijn,ik heb ze ooit bij de Praxis gekocht maar ze zijn uit het assortiment,dus googelen?
B471ECC3-22FB-4DB5-B4AE-D449F3696906.jpeg
zoals je ziet onder het bed,en om de TV kast af te sluiten
Hans
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Dutch Traveler »

Die deurtjes noemen ze in Duitsland Rolladen türen. Zijn gewoon te koop bij www.reimo.de
Ook in Nederland te bestellen bij www.camperpassie.nl die heeft een online reimo shop.
Artikel nummers (gewoon als voorbeeld) bij Reimo zijn 53044 of 53045

Je kunt ze ook zelf schilderen, spuiten, of rollen. Wat ik in het verleden heb gedaan, het hele deurtje platgelegd, goed ontvet,
en er een grote sticker (die had ik toevallig) van mijn favoriete voetbalclub op geplakt,
en langs elke lamel met een heel scherp mesje met een lineaal erlangs doorgesneden.
Heb er helaas geen foto van, maar het stond erg leuk.

Misschien ook nog een tip.
Een goede kennis van mij wou in zijn camper een paar van die lamellen deurtjes maken.
Heeft toen op marktplaats voor een paar centen twee buro kasten gekocht met van die lamellen deuren erin.
Het is allemaal kunststof, dus makkelijk te bewerken.

Groet van Rinus
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

hathi schreef:
zo 12 apr 2020, 21:17
Aangezien het een heel klein kastje is,met een korte draai,zijn de lamellen vrij smal,en ik vermoed dat die niet meer of moeilijk te verkrijgen zijn,ik heb ze ooit bij de Praxis gekocht maar ze zijn uit het assortiment,dus googelen? B471ECC3-22FB-4DB5-B4AE-D449F3696906.jpeg zoals je ziet onder het bed,en om de TV kast af te sluiten
Ziet er netjes uit Hans!
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

Dutch Traveler schreef:
ma 13 apr 2020, 0:00
Die deurtjes noemen ze in Duitsland Rolladen türen. Zijn gewoon te koop bij www.reimo.de
Ook in Nederland te bestellen bij www.camperpassie.nl die heeft een online reimo shop.
Artikel nummers (gewoon als voorbeeld) bij Reimo zijn 53044 of 53045

Je kunt ze ook zelf schilderen, spuiten, of rollen. Wat ik in het verleden heb gedaan, het hele deurtje platgelegd, goed ontvet,
en er een grote sticker (die had ik toevallig) van mijn favoriete voetbalclub op geplakt,
en langs elke lamel met een heel scherp mesje met een lineaal erlangs doorgesneden.
Heb er helaas geen foto van, maar het stond erg leuk.

Misschien ook nog een tip.
Een goede kennis van mij wou in zijn camper een paar van die lamellen deurtjes maken.
Heeft toen op marktplaats voor een paar centen twee buro kasten gekocht met van die lamellen deuren erin.
Het is allemaal kunststof, dus makkelijk te bewerken.

Groet van Rinus
Top Rinus, hier heb ik wat aan! Ja t liefste zoek ik lowbudget spulletjes. Maar leuk idee van die sticker. Ik leg t voor aan het pimp-comité. Sticker is wellicht dunner dan plakfolie?

Fijne dag! :D
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door hathi »

Dank je Eeffs........die kast lamellen gebruik ik ook,als afscheiding naar de Cabine,...maar of die gebruikt kunnen worden voor zo,n klein roldeurtje ?
984FAAE6-78E8-454A-8E00-5676921C6490.jpeg
Hans
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

Hans, de mijne zijn inderdaad veel smaller. Ik neem ze mee naar de Wit, kijken wat zij zeggen. Dank je wel

Je hebt een mooi retro camper(tje)!
Eeffs
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 9:05

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Eeffs »

Zie hier lieve mensen, met wat geduld en een spuitbus heeft manlief de roldeur gespoten. Best netjes al zeg ik zelf. Nu de andere 2 nog!

Iedereen bedankt voor 't meedenken
Eef
Bijlagen
E8E51828-AFEE-4649-B8FB-F3CED697482B.jpeg
E8E51828-AFEE-4649-B8FB-F3CED697482B.jpeg (101.92 KiB) 1087 keer bekeken
C88347A3-16DE-403B-B565-1ABDEDD14917.jpeg
C88347A3-16DE-403B-B565-1ABDEDD14917.jpeg (127.88 KiB) 1087 keer bekeken
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Will »

Mooi gedaan maar wel een hels karwei denk ik maar het frist gelijk weer op als al dat donkere hout.
Ik zit er ook wel eens aan te denken maar dan de deurtjes gebroken wit te wrappen en de rest hout laten.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Camperbassie
Berichten: 631
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: roldeur harmonicadeur



Bericht door Camperbassie »

Ze heten tambourdoor en zijn in Engeland en China te bestellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk

Plaats reactie