Portugal sluit alle camperplaatsen/campings

Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Bericht van de Nederlandse ambassade in Lissabon. Op 22 maart om 0.00 uur moeten alle camperplaatsen en campings in Portugal worden gesloten.Er is een termijn van 5 dagen vastgesteld waarop iedereen vertrokken moet zijn. Besluit van de Portugese regering.
Zie Facebookpagina van Embassy of the Netherlands in Portugal.
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19101
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Aloys »

Nou ben ik geen Facebook-gebruiker, maar met Googelen kom ik er wel op. Maar die informatie kan ik nergens vinden.
Is er niet een link naar die info?

En zit ik hier op de goede pagina?

Facebook.jpg
Facebook.jpg (143.43 KiB) 1456 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Cee Pee »

Ze moeten worden gesloten per gisteren, rare melding.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19101
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Aloys »

Dat is inderdaad die pagina waar ik een plaatje van heb gemaakt. Maar dan? Ik vind alleen maar oudere info.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Goed lezen Aloys....
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19101
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Aloys »

Ok, het zit dus bij het oudere nieuws van 19 maart. Een heel stuk onder dat filmpje.
Heb ik eerst dat filmpje bekeken, ik dacht dat het dáár in zat...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Boodschap van Ambassadeur Nienke Trooster aan de Nederlanders in Portugal.

Zie hieronder tevens de nieuwe FAQ met belangrijke updates 👇❓✅
(Informatie bijgewerkt tot 23 maart 2020, 10:00 uur)

◾️ Hoe kan ik op de hoogte blijven van updates?

Houdt de vraag en antwoordpagina van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de gaten voor de laatste updates en informatie omtrent het Coronavirus en de implicaties voor uw reisplannen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/…/ge ... onavirus-v

Registreert u zich tevens bij de Infoservice, opdat u geïnformeerd kunt worden indien er aanvullende mogelijkheden zijn. Dit kan op: https://www.informatieservice.nederlandwereldwijd.nl

◾️ Kan ik vanuit Portugal nog terugvliegen naar Nederland?

Houdt er rekening mee dat luchtvaarmaatschappijen hun schema´s aanpassen of zelfs geen vluchten meer aanbieden. De situatie verandert snel. We raden u aan te informeren bij uw reisorganisatie of de luchtvaartmaatschappij wat de mogelijkheden zijn.

◾️ Zijn er andere manieren waarop ik Portugal kan verlaten, bijvoorbeeld per auto?

Als u duidelijk maakt dat u terug naar Nederland gaat waar u woont, is het volgens de aangekondigde maatregelen vooralsnog toegestaan om terug te keren. Wij raden u aan zo snel mogelijk te gaan omdat de situatie erg veranderlijk is.

Houdt u rekening met drukte rond de grensovergangen, respecteer de hygiënevoorschriften om verspreiding van het virus te voorkomen en houd het nieuws en de verkeersinformatie goed in de gaten.

Voor mogelijkheden om per auto te reizen door de andere doorvoerlanden, wordt u geadviseerd om de facebookpagina’s van de Nederlandse Ambassades in Spanje, Frankrijk te volgen en de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van deze landen te checken.
https://www.facebook.com/NLambassadeSpanje/
https://nl-nl.facebook.com/AmbassadePaysBasFrance/
https://facebook.com/nederlandinbelgie/

◾️ Moet ik bewijs bij mij hebben voor de controles bij de grens?

Portugal:
Voordat u de weg op gaat adviseren wij u een verklaring te downloaden van de Nederlandse Ambassade in Portugal (beschikbaar op Facebook). U heeft recht op vrije doorgang mits u geen toeristische rondreis (meer) maakt. Om de overgang voor u te bespoedigen is dit document opgesteld dat u aan de autoriteiten en/of grenswachten kunt overhandigen indien u wordt aangehouden. Hiermee verklaart u dat u naar uw woonplaats in Nederland reist.

Spanje:
Voordat u de weg op gaat adviseren wij u een verklaring te downloaden van de Nederlandse Ambassade in Madrid (beschikbaar op Facebook). U heeft recht op vrije doorgang mits u de kortste route naar huis kiest en geen toeristische rondreis (meer) maakt. Om de overgang voor u te bespoedigen is dit document opgesteld dat u aan de grenswachten kunt overhandigen indien u wordt aangehouden.

U kunt de verklaringen voor Portugal en Spanje hier vinden: https://www.facebook.com/EmbaixadaHolan ... 6288432746

Frankrijk:
Reizigers die naar of door Frankrijk reizen wordt aangeraden het formulier “ATTESTATION DE DEPLACEMENT DEROGATOIRE” in te vullen (of over te schrijven) en daarin de reden van de reis aan te geven (familie omstandigheden: motif familial).
Het formulier is te vinden op: https://www.service-public.fr/particuli ... its/R55781

Ervaringen van andere reizigers leert dat het beter is om op de grote weg te blijven, lokale controles zorgen voor meer oponthoud, en te overnachten op goed bezette parkeerplaatsen.

◾️ Ik sta op een camping / camperplaats. Gaat deze sluiten?

Op basis van de meest recente informatie van de Portugese autoriteiten kunne wij u het volgende berichten. Per 22 maart 00.00 uur, zullen kampeer- en caravanterreinen en camperservicegebieden sluiten. De organisatie van vertrek van gebruikers van deze gelegenheden, moet binnen vijf werkdagen worden uitgevoerd. Wij raden u aan zo spoedig mogelijk te vertrekken of op zoek te gaan naar een ander onderkomen. Als u terug wilt naar Nederland, dan raden wij u aan gebruik te maken van de thans aangeboden vervoersmogelijkheden.

Er geldt een uitzondering op deze maatregel voor gebruikers van kampeer- en caravanterreinen die ten tijde van de verklaring van de noodtoestand in Portugal permanent in deze toeristenvestigingen verblijven. Deze personen kunnen er blijven. Entiteiten van kampeer- en caravanparken zijn verplicht te zorgen voor het verlenen van minimumdiensten voor de levering van elektriciteit, water, veiligheid van mensen en goederen en behandeling van vast stedelijk afval. Voor u gelden uiteraard dezelfde regels die het uitroepen van de noodtoestand met zich mee heeft gebracht, als voor alle in Portugal verblijvende personen, Portugezen en mensen met een andere nationaliteit.

◾️ Mijn hotel of camping gaat sluiten, waar kan ik heen?

Reist u met een reisorganisatie? Neem dan contact op met uw reisorganisatie. Zij is verantwoordelijk voor uw verblijf en dient te zorgen dat u óf in de gelegenheid wordt gesteld om eerder naar Nederland te reizen, óf een ander onderkomen krijgt. Reist u niet met een reisorganisatie, probeer dan zo spoedig mogelijk terug te keren naar Nederland.

◾️ Ik blijf in Portugal. Wat moet ik doen?

Kiest u er zelf voor om te blijven, of heeft u geen mogelijkheid om naar Nederland te gaan, dan dient u zelf voorzieningen te treffen voor een eventueel veel langer verblijf.

In dit geval dient u de voorschriften van de nationale en de lokale autoriteiten te volgen. Voor alle in Portugal verblijvende personen, Portugezen en mensen met een andere nationaliteit, gelden dezelfde maatregelen.

In Portugal geldt momenteel de noodtoestand. Houdt u rekening met de maatregelen die dit met zich mee heeft gebracht.

Indien u naar Madeira of de Azoren bent gereisd, zal u 14 dagen in quarantaine moeten blijven, op een privéadres of in een hotel.

Voor informatie van de Portugese overheid inzake Coronavirus: https://www.dgs.pt/corona-virus.aspx (voor Engels, klik a.u.b. op de vertaalbutton rechts bovenin het scherm). Wij raden u aan de richtlijnen van de Portugese overheid strikt te volgen.
U vindt regelmatig boodschappen op de facebookpagina van deze Ambassade.

◾️ Wat zijn de gevolgen van de afgeroepen noodtoestand in Portugal?

Op dit moment zijn de volgende maatregelen verplicht in Portugal:
👉Bent u besmet met Covid-19 of onder verdenking van besmetting: dan bent u verplicht in isolatie te blijven (Thuis of in ziekenhuis)
👉Behoort u tot de door de overheidsautoriteiten gedefinieerde risicogroep (te verstaan; 70+ers, mensen met chronische ziekten)? Dan hebt u een speciale beschermingsplicht. In dit geval mag u alleen uw huis verlaten in zeer bijzondere omstandigheden en voor hoogst noodzakelijke activiteiten (Zoals boodschappen, tanken, apotheek, kort huisdier uitlaten – indien u geen beroep kunt doen op anderen).
👉Overige bevolking: U dient in principe thuis te blijven. U mag uw huis alleen verlaten voor noodzakelijke activiteiten. Hieronder vallen: professionele activiteiten, boodschappen, tanken, apotheekbezoek, hulp aan familieleden, het begeleiden van minderjarigen voor kortdurende openluchtrecreatie, het kort uitlaten van huisdieren.

In beginsel zijn alle gelegenheden die publiek contact impliceren, zoals winkels en andere commerciële instellingen, gesloten. Er is een aantal uitzonderingen, waaronder: bakkerijen, supermarkten, apotheken, kiosken, tankstations die open kunnen en moeten blijven.

Houdt er rekening mee dat horecagelegenheden (restaurants, cafés, disco’s) gesloten zijn. Wel zullen sommigen actief mogen blijven ten behoeve van afhaalservice of thuisbezorging van voedsel/drank.

Veiligheidstroepen zullen worden ingezet om mensen terug naar huis te sturen in geval van ongehoorzaamheid aan de opvolging van genoemde maatregelen of de schending van het verplicht isolement in geval van besmetting of verdenking daarvan bij symptomen (dit kan worden beschouwd als een misdaad).

Voor overheidsinformatie over de maatregelen i.v.m. de noodtoestand: https://covid19estamoson.gov.pt/ (alleen in het Portugees).

Houdt onze Facebook pagina in de gaten voor informatie in het Nederlands.

◾️ Ik ben in Portugal en heb verdachte klachten. Wat moet ik doen?

Verkeert u in Portugal en vermoedt u dat u symptomen heeft? Bel dan met de nationale hulplijn 808 24 24 24 (voor Engels toets 9). Voor regio Azoren: 808 24 60 24. Voor regio Madeira 800 24 24 20.

Houdt er rekening mee dat u mogelijk meerdere malen moet bellen om contact te kunnen leggen. De lijnen zijn vaak overbezet. U kunt echter ook een e-mail sturen naar: atendimento@sns24.gov.pt
Heeft u hulp of informatie nodig?
Neem dan contact op met uw reisverzekeraar of met het ministerie van Buitenlandse Zaken:
• Telefonisch via +31 247 247 247 (Let op: het is erg druk aan de telefoon. De wachttijd kan flink oplopen)
• Via Twitter op @24/7BZ
• Volg de sociale media van de Nederlandse ambassades in het buitenland (met name Facebook en Twitter)
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Bob Diesel »

Pffffff, :sick:
ben ik blij dat wij zaterdag 14-03 besloten thuis te blijven

En ook dat we niet zo als eerder gepland zijn gaan reizen met het carnavals weekend
toen hadden we nogde griep ,,of iets dergelijks ,denk je nu :roll: :lolno:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door josé moncayo »

ola

Portugal sluit alle camperplaatsen.
Is dat zo??
En waar moeten al die overwinteraars dan heen??

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
mmdem
Berichten: 2872
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 13:56
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door mmdem »

Naar huis !
Vriendelijke Groet, Theo

Dethleffs Esprit T 7010
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1172
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door josé moncayo »

ola

maar ik ken ook Portugesen die alleen maar een camper hebben.
waar is hun thuis zou je zeggen

Groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Portugal sluit alle camperplaatsen/campings



Bericht door Satzat »

De Portugese stranden zullen vanaf 6 juni toegankelijk zijn voor het grote publiek. Dat heeft de Portugese regering zojuist bekendgemaakt. Ook zijn buitenlandse toeristen vanaf dan weer welkom, maar door de nog geldende vliegbeperkingen en gesloten grensovergangen worden zeker geen hoge aantallen verwacht.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/15 ... og-15-mei/
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Plaats reactie