Duitsland en corona

Plaats reactie
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet niet of je dadelijk niet in een lockdown terecht gaat komen.
Het schijnt ook daar niet goed te gaan.
Duitse deelstaatpremier door het stof: verrast door huidige besmettingsgolf

De Beierse deelstaatpremier Söder heeft toegegeven dat hij is overvallen door de snelheid en de omvang waarmee zijn regio ditmaal wordt getroffen door het coronavirus. "Veel mensen hebben deze ontwikkeling en snelheid niet gezien, ik ook niet", erkende hij in een verklaring. Ook veel vooraanstaande wetenschappers zijn volgens hem verrast door de snelheid waarmee het virus zich dit keer verspreidt.

Het aantal besmettingen met het coronavirus is dinsdag gestegen tot iets minder dan 650 per 100.000 mensen in de afgelopen zeven dagen. Söder benadrukt dat er in Duitsland op dit moment geen wettelijke verplichting is om een coronavaccin te halen, maar wat hem betreft bestaat er wel een morele plicht om dat te doen. "We hebben meer idealisten in dit land nodig, in plaats van eenlingen", vindt hij.

Hij ziet bijvoorbeeld dat niet in ieder restaurant in Beieren wordt gevraagd om een coronatoegangsbewijs, en dat er mensen zijn die vaccinatiebewijzen of testresultaten vervalsen. Wat Söder betreft blijkt daaruit een gebrek aan solidariteit, die bovendien streng bestraft moet worden. "Mensen die geen solidariteit tonen, moeten rekening houden met sluitingen van bedrijven", waarschuwt de CSU-politicus.
NOS.nl liveblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Duitsland en corona



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Vanaf vandaag nieuwe maatregelen in NRW
https://rp-online.de/nrw/landespolitik/ ... d-64229761

alleen nog 2G in restaurants, kerstmarkten etc en 2G plus in discotheken etc. En de boetes gaan omhoog bij niet naleven.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

En op de werkplek ook. 3G.
Laatst gewijzigd door Meine op wo 24 nov 2021, 8:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Duitsland en corona



Bericht door Jan en Simonne »

Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaccoh »

Volgens Oostenrijkse berichtgeving neemt Duitsland weer Nederlandse patienten op:

https://orf.at/stories/3237620/
Volle Spitäler in den Niederlanden: Deutschland übernimmt CoV-Patienten
Groet
Jacco
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8370
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Duitsland en corona



Bericht door EasyBee »

Dat hoef je niet in buitenlandse kranten te vernemen. Stond eerder al gewoon in Nederlandse kranten en nieuwssites.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door Aloys »

En wij zijn er ook nog steeds welkom, met de camper? :roll:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Duitsland en corona



Bericht door Meine »

Er geldt ook 3G in het OV. Als chauffeur heb ik er echter geen enkele richtlijn over de controle meegekregen. Met andere woorden; er gebeurt dus helemaal niets.

Er zou 2500 euro boete op staan bij overtreding. :-?

Zelf ben ik door de werkgever slechts telefonisch gevraagd of ik ingeënt ben. Die is doodsbang dat bij echte controle hij hier en daar een chauffeurtje moet missen in deze krappe arbeidsmarkt.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Duitsland en corona



Bericht door Zonneke »

Aloys schreef:
do 25 nov 2021, 22:05
En wij zijn er ook nog steeds welkom, met de camper? :roll:
Tuurlijk zolang je maar gevaccineerd of genezen bent. :-B
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Duitsland en corona



Bericht door jaap van duijn »

Nederland ROOD?
Duitsers in onze gemeente Katwijk aan Zee van ochtend geteld in de parkeer garage (plaats voor 650 auto's) stonden er 47 Duitsers, 5 Belgen, 3 Spanjaarden en 2 Fransen.
Nederland rood zegt men, waarom komen die lui dan nog en de hotel, kamer houders en zo en zelfs hun die huis gekocht hebben hier - jawel - komen gewoon.
Dus wij blijven de lijnen volgen maar hoe verder, vanavond?

Jaap
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Duitsland en corona



Bericht door MonRoe »

Gisteren in de parkeergarage in Venlo 90% duitse kentekens. Maar de dag ervoor in Oberhausen weer heel veel Nederlanders.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Duitsland en corona



Bericht door AadenAnke »

Ja en ik morgen een ritje naar Aken (maar eerst een huur truck ophalen om 7 uur in Barendrecht) en gewoon heen en weer geheel volgens de regels eehhhhh welke? Ik kom de wagen niet uit tenzij ik moet pissen. Eerste pauze 15 minuten in Nederland de 2e als ik weer op Nederlandse bodem sta. Trailer wordt leeg gereden door de vorktruck van het bedrijf zelfs de deuren hoef ik niet open te maken en denk dat het met een luxe wagen niet anders gaat gedraag je jezelf vreemd val je op en pikken ze je eruit maar anders :lol: en het is maar goed ook dat het verkeer gewoon kan plaats vinden zolang iedereen zich maar bewust is van de risico’s en zich daar naar gedraagt
@meine dus niets anders dan hier in het Nederlandse OV er zijn regels maar als ze niet opgevolgd worden niet op reageren ontstaan er ook geen problemen :bang: zo gaat dat dus :silent:

Gr Aad
Plaats reactie