Noorwegen en Corona

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Zwerfsteen »

Ach, dan staat het er maar 2x.
Er wordt om info gevraagd en ik ga echt geen 10 pagina's doorworstelen om te zien of die link er al staat. :D
Dat ls meer aan de vraagsteller.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door dieseltje+ »

3x :-B
Linken stonden 1 pagina eerder :wink:

Reactie op laatste bericht van Marco:

Dat doen die Noren goed.
Er is een verschil tussen wat wij graag willen, stel dat, als, miss via, maar als, Noorwegen is oranje/ groen.....etc. Als Noorwegen er anders over denkt heb je daarmee te maken. Noorwegen bepaalt. Die lachen zich een scheur in de broek om wat wij verzinnen het land binnen te komen. Lachen sowieso om veel wat ten zuiden gebeurt in de EU :wink:
Eerste zin Reisadvies Noorwegen | Ministerie van Buitenlandse Zaken.

" De kleurcode voor Noorwegen is oranje. Mensen vanuit een rood land (Nederland is rood volgens de Noorse definitie)" Let vooral op de laatste 2 woorden :-B
Kunnen als een kleuter in de hoek gaan stampen...Noorwegen bepaalt! En die hebben ons echt niet nodig.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 5:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door KTManiac »

dieseltje+ schreef:
za 26 jun 2021, 13:42
Kunnen als een kleuter in de hoek gaan stampen...Noorwegen bepaalt! En die hebben ons echt niet nodig.
Inderdaad, en da's een groot verschil met landen die voor een aanzienlijk deel op toerisme draaien.

Mijn beslissing van 2 weken terug om nu in de Dolomieten te zitten ipv Noorwegen was meer gebaseerd op info van de Noorse overheid dan op het kleurtje wat NL er op de kaart aan geeft.
Als ik er niet welkom ben voel ik me er ook niet prettig.
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door FrS »

2 juli vaart de 1e ferry weer van DSDF van Kopenhagen via Frederikshaven naar Oslo, we horen dan of dat goed gaat of niet, Wordt de ferry weer voor onbepaalde tijd uit de vaart gehaald
toppiedus
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 19:27

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door toppiedus »

Marco Polo schreef:
za 26 jun 2021, 9:03
Currently, only a certificate (Norwegian, Danish, Swedish or EU digital COVID-19 certificate) with a QR code that can be verified by Norwegian authorities is considered to be a secure and verifiable way to document vaccination or having had COVID-19 (the Swedish COVID-19 certificate is not yet ready for this use).

Is wat de Noren er zelf over zeggen.
Het DCC als bewijs gaat over de vaccinaties.
Betekent dus vanaf 1 juli als het DCC is geactiveerd toegang tot Noorwegen.
Ben benieuwd of we donderdag door Finland naar Noorwegen mogen.
We zullen het zien , ergste wat kan gebeuren dat ze ons aan de grens terug sturen, tja dan blijven we wel in Zweden.

Saillant detail, bij de gens Denemarken Zweden (via de bruggen) wilde de douanier alleen de paspoorten zien, in de testgegevens had hij geen belangstelling , zei letterlijk laat maar zitten want wij snappen er toch niets meer van , verandert per uur.
***niets is helemaal waar***
**en misschien zelfs dat niet**
toppiedus
Berichten: 71
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 19:27

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door toppiedus »

Met QR van volledig gevaccineerd, zowel Finland als Noorwegen geen problemen.
***niets is helemaal waar***
**en misschien zelfs dat niet**
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door peter possl »

vandaag vanuit Halmstad ( Zweden) vertrokken naar Noorwegen. Bij de grens stevige file, iedereen wordt gecontroleerd op internationale QR code.
Bij accoord, hartelijk welkom in Noorwegen. Nu in Moss aan de haven. Genieten dus.
Gebruikersavatar
Alger
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 okt 2018, 20:33
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Alger »

Geniet er van. Wij gaan op 14-08. :-B
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Frouke »

Hoi, Is het voor iemand van jullie duidelijk of we zullen binnen mogen in Noorwegen of niet...? Ik ben al enkele weken de stand van zaken aan het opvolgen via de officiele links, maar ik blíjf het allemaal wat vaag en onduidelijk vinden eerlijk gezegd of we er zonder problemen zullen geraken of niet... (Ik lees gewoon té veel tegenstrijdige berichten)

Onze situatie is als volgt: 2 volwassenen met 2 kinderen (17 en 15) uit Belgie (volgens Noorwegen een groene zone op dit moment.) Mijn man en ik allebei al 1 pfizer vaccinatie gehad, kinderen nog geen vaccinatie. Bedoeling is om op maandag 19 juli de overtocht Kiel-Oslo te doen (colorline reageert amper op onze vragen en blijft ook redelijk vaag en op de vlakte...). Wie oh wie kan mij wat meer duidelijkheid geven of wat zouden jullie doen in onze situatie? Ikzelf zou zeggen gewoon gaan en we zien wel, mijn man is eerder van het ‘voorzichtige’ type en zou de boel (alweer) annuleren en naar volgend jaar verschuiven. Wat denken jullie?

Alvast bedankt! :wave:
Laatst gewijzigd door Frouke op ma 05 jul 2021, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vraag me nog steeds af, waarom mensen, die voorzichtig zijn en zich eerst goed op de hoogte willen stellen worden afgeschilderd als "bang".
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Frouke
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 26 jun 2019, 12:17

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Frouke »

Allez vooruit, ik zal het aanpassen naar ‘voorzichtig’ :-B ;;-)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door EasyBee »

Maar niemand kan ook maar met enige zekerheid zeggen wat het Corona beleid van Noorwegen zal zijn over 14 dagen vanaf nu.
Daarmee beantwoord ik je vraag niet, maar het is net als met de koersen op de beurs of van Bitcoin.
Nu zeggen wat het over 2 weken zal zijn?
De glazen bol is net op de plavuizen gevallen en koffiedik is in de GFT container gegaan.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door peter possl »

aan de noorse grens wordt heel nauwkeurig gecontroleerd of je het EU corona certificaat hebt. Zonder het digitale certificaat kom je Noorwegen niet binnen. Hebben ca 1 uur aan de grens in de rij gestaan.
succes!!
Plaats reactie