Noorwegen en Corona

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Marco Polo »

peter possl schreef:wij zijn met zijn tweetjes + onze hond. ik kan je over evt “kindercontrole” niet zeggen uit eigen ervaring. Lees echter bijgaande link van de noore regering.
https://www.udi.no/en/about-the-corona- ... link-24175
Kijk even in de link die Peter al eerder heeft gepost.
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Ramonn »

Keepsearching schreef:
wo 11 aug 2021, 14:58
Hallo,

Ik heb een vraag.
We willen volgende week zaterdag de boot pakken in Denemarken naar Noorwegen.
We zijn beide gevaccineerd, reeds enkele weken geleden.
Moeten we buiten dit nu ook nog een negatieve test overhandigen, volgens mij niet maar we beginnen te twijfelen.

Dank
Vandaag bij Bergen aan land gekomen. QR code van volledig gevaccineerd is voldoende.
Keepsearching
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 mei 2019, 0:08

Re: Noorwegen en Corona: voorlopig 'op slot'



Bericht door Keepsearching »

Dank voor je reactie! Fijne vakantie!
Laatst gewijzigd door Aloys op do 12 aug 2021, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever NIET quoten wanneer je direct op iemand reageert!
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Ramonn »

Dank je, dat lukt goed. Elke keer blijft Noorwegen verbazen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Marco Polo »

Hohe Infektionszahlen in Norwegen

https://liveblog.zdf.de/ausbreitung-des ... rus/71386/

De besmettingen in Noorwegen beginnen weer zodanig op te lopen dat bron en contactonderzoek bijna niet meer mogelijk is.
Blijkbaar hebben veel Noren ook erg veel nauwe contacten wat het verhaal ook bemoeilijkt.
Beroepsreiziger

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Beroepsreiziger »

De Noren ''mogen'' Noorwegen niet uit/in.

Een tijdje terug mocht men heel beperkt reizen. Men mocht de eigen provincie niet uit.
Nu is het veel vrijer, en reist men door heel het land.

Positief getest worden, of verdacht zijn van Corona, na verblijf in eigen land, betekent in thuis quarantaine.
Kom je uit het buitenland, moet je een 'staats'hotel in voor 10 dagen. Op eigen kosten!!!!

De boete voor het niet volgen van de regels is 20.000 Nok. (Een 2000€)

Binnen Noorwegen zijn er niet veel beperkingen meer.
Nu zullen de cijfers nog even hoog zijn, maar met het aflopen van de vakantie's, en scholen die weer beginnen, zullen die cijfers wel weer snel dalen.
Beroepsreiziger

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Beroepsreiziger »

Ramonn schreef:
do 12 aug 2021, 20:12
Elke keer blijft Noorwegen verbazen.
Ja die natuur heeft wat. :mrgreen:
Maar dat bedoel je vast niet? :wink:

Nederland verbaast in dat opzicht veel meer. Vandaag wel, morgen niet, misschien straks wel, of toch weer niet.
De Noorse regels waren voor de lange termijn veel duidelijker. Men wist al wat er in de Zomer zou mogen, en wat niet.
Niks! Dat was voor de Zomer al bekend.

Nederland met Noorwegen vergelijken gaat ook niet.
Maar de Noorse grenzen zijn al een lange tijd dicht, en dat is in NL nooit aan de orde geweest. Ook al zei men wel zoiets.......
Er is ook nog geen eind datum wanneer de Noorse grenzen weer open gaan.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Aloys »

Grenzen dicht voor de Noren zélf bedoel je?
Vrienden rijden er nu rond met de camper, sinds enkele dagen: https://aprs.fi/#!mt=roadmap&z=11&call= ... ail=259200
Als toerist kun je er gewoon in en uit, Noorwegen zit niet op slot of zo...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Ramonn »

Voor ons was er ook geen probleem. We zijn nu weer thuis. Alles was heel soepel.

Overigens betreft mijn verbazing wel de natuur en het landschap.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door gsm »

Wij zijn vorige week terug gekomen uit Noorwegen maar in Noorwegen totaal geen beperkingen gezien of meegemaakt maar het duurde 1½ uur file om Noorwegen in te komen. Alle buitenlanders in de linker rij en Noren in de rechter rij, ook zij werden gecontroleerd maar ging veel sneller.
Wij de ID en corona app laten zien en dat ging wel snel.
Dat was voorbij Strömstad langs de A6 en we kwamen op de A6 bij Svinesund waar we de laatste boodschappen hebben gedaan en vanaf de oprit tot de douane in Svinesundhagen één lange file. Snelweg was afgesloten en iedereen moest er bij Svinesundhagen er af naar een grote parkeerterrein met douanegebouwtjes en een teststation.
Terug naar Zweden geen enkele controle.
Denemarken in vanaf Duitsland en Zweden, halverwege de brug, was ook scherpe controle en ook in Denemarken gaat het nu minder en lopen de besmettingen op. We zijn er nog niet vanaf maar we hebben het schitterende Noorwegen dit jaar wel gezien.

Een tip :
Ik had al jaren de Brobizz maar we hadden hem in 2019 opgezegd vanwege de corona en omdat we ons vakantiehuis hadden verkocht maar dit jaar toch weer aangevraagd, blijkt dat je de Bropas dis gekoppeld zit aan de Brobiz apart weer moet aanvragen.
Niet vergeten want het scheelt 50% op de brug/tunnel Kopenhagen - Malmö.
Brobiz werkt perfect voor de tolwegen in Scandinavië maar dat wisten jullie denk ik al, het is maar een tip :wink: :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Jos73
Berichten: 10
Lid geworden op: za 26 sep 2020, 19:38

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Jos73 »

Ik hoop in een paar dagen bij Nuorgam de grens over te mogen van Finland naar Noorwegen, we zitten nu nog in Kuopio. a.s Maandag is het 2 weken sinds onze 2de injectie en ik ga ervan uit dat de qr code genoeg is.


Sent from my iPad using Tapatalk
Beroepsreiziger

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Beroepsreiziger »

Aloys schreef:
za 28 aug 2021, 8:05
Grenzen dicht voor de Noren zélf bedoel je?
Als toerist kun je er gewoon in en uit, Noorwegen zit niet op slot of zo...
Ik schreef het uit de duidelijkheid van de Noorse regering.
Voor de Zomer was al bekend gemaakt dat de grenzen niet zomaar open zouden gaan.

Als je volledig gevaccineerd ben, kan je als toerist, of Noor het land in en uit. maar als je dat niet ben....
Zie wat ik eerder schreef.

6 maanden geleden was de boete in NL voor Corona overtredingen 350€ of zo.
Maar omdat je dat een strafblad zou krijgen, is de boete verlaagd naar 95€

Kom je als niet volledig gevaccineerde Noorwegen binnen, mag je eerst op eigen kosten 10 dagen in een hotel. En het hotel mag je niet zelf uitzoeken.
Als een Noor dat postitief word getest, en blijkt dat hij Corona heeft opgelopen bij een verblijf in het buitenland, heeft die geen recht op een uitkering.

De Noor mag de grens wel over, maar bij terugkomst staat er 24uur controle aan de grenzen.
Zelfs de hardnekkige Corona ontkenners bedenken der eigen wel een paar keer. Wat jet kan flink in de Kronen gaan lopen.
Beroepsreiziger

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Beroepsreiziger »

Jos73 schreef:
za 28 aug 2021, 17:52
Ik hoop in een paar dagen bij Nuorgam de grens over te mogen van Finland naar Noorwegen, we zitten nu nog in Kuopio. a.s Maandag is het 2 weken sinds onze 2de injectie en ik ga ervan uit dat de qr code genoeg is.
Is het. Aan de grens even scannen, en je kan zo Noorwegen binnen.

@Noorderlicht gezien afgelopen nacht? Was het eerste Noorderlicht voor dit seizoen.
Vanacht zijn de kansen ook weer heel groot.
Groetjes uit Rovaniemi. :cheers:
Jos73
Berichten: 10
Lid geworden op: za 26 sep 2020, 19:38

Re: Noorwegen en Corona



Bericht door Jos73 »

We zijn bij Näätämö de grens zonder problemen gepasseerd (toch niet via Nuorgam gegaan). Geen noorderlicht gezien en als ik het weerbericht zie zal dat de komende dagen zeker ook niet gaan gebeuren.


Sent from my iPad using Tapatalk
Plaats reactie