Vermogen hangt af van de grootte van de bus, omgeving en isolatie. Wat ik uit de diverse fora begreep over de Chinese heaters is dat de 5kW versie fysiek groter is dan de 2kW. Of het dan 5 of 6 kW is dat is allemaal ongeveer hetzelfde. Enige voordeel van de grotere is dat ie wat stiller is. (Grotere fan en buisdiameter dus minder herrie voor dezelfde luchtverplaatsing)Grijze wolf schreef: ↑zo 29 mar 2020, 14:48Ik heb in mijn layout v/d bus een Chinese dieselkachel gepland. Ik lees dat het beter is om dat in de beginfase van het bouwen te doen omdat inbouwen achteraf moeilijk is. Nu heb ik een aantal vragen.
Wat is het beste vermogen v/d kachel voor de bus? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga er i.e.g niet mee op wintersport.
Aan het zoeken geweest naar een aanzuigbuis in de vlotterpot, heb ik ergens gezien in een topic maar kan het niet meer terug vinden, heeft iemand daar een link voor?
Ik heb zelf een Webasto 2kW erin zitten (L2), maar denk dat die wel voldoende is. Zat al in de bus, kan m altijd nog vervangen door een zwaardere. Verder heb ik vloerverwarming in de vloer liggen. Dat haalt de ergste koude er al af en is geluidsloos. In dat geval moet ik wel aan de paal, anders is de accu in no-time leeg.
In NL vragen ze de hoofdprijs, maar als je t rechtstreeks haalt heb je hetzelfde spul voor veeel minder
https://www.elektrische-vloerverwarming ... t-set.html
100 euro voor 1m x 0,50 + thermostaat
Bij de Chinees: 7,50 eur voor de thermostaat: https://nl.aliexpress.com/item/32307805547.html
7 euro voor 1m x 0,50: https://nl.aliexpress.com/item/33010189358.html
Totaal 15 euro..