Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
OEDV
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 10:03

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door OEDV »

Inmiddels is me duidelijk geworden dat Mobiledrome in Roosendaal nu de dealer is die dit probleem in NL mag/moet oplossen van Bürstner.
OEDV
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 10:03

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door OEDV »

Van Bürstner heb ik de toezegging gekregen dat de vloer onder garantie wordt gerepareerd door Mobiledrome in Roosendaal. Dit geldt eveneens voor de spoiler die aanzienlijke scheuren vertoont.
Toch mooi zo’n forum want daarmee wordt je op het juiste spoor gezet. Bedankt!!!
rubroe
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 22:55

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door rubroe »

Ik wist al eerder van het probleem met de vinyl vloer in de Burstner campers. Gisteravond zag ik dat in onze camper (Burstner Ixeo Time 2017) hetzelfde probleem ontstaat: vloer staat flink bol tussen keuken en toiletdeur. Vandaag langs dealer geweest (Cor vd Oever/Camperland Herpen) en deze gaf aan dat de vloer gerepareerd kan worden onder een coulance regeling waarbij de eigen bijdrage 2000 euro bedraagt....... Welk advies zouden jullie geven hoe hiermee om te gaan ? Kan ik rechtstreeks contact opnemen met Burstner (hoe en waar ?). Vind het bedrag veel te hoog, ik mag toch verwachten dat een vloer langer mee gaat ?!
DJSmiley
Berichten: 4035
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door DJSmiley »

Rechtstreeks via Burstner zou niet mijn eerste advies zijn.

De dealer is je verkopende partij en dus ook de verantwoordelijke hierin. Door de dealer te passeren ga je het misschien onnodig moeilijk maken. Juridisch heb je met Bustner niets van doen, dus die mogen vragen/vinden wat ze willen. Immers, daar heb jij geen koopovereenkomst mee.

Als je de 2k teveel vind zul je met de dealer om tafel moeten gaan. Garantie / verwachtte levensduur zijn lastige dingen. Als je er niet uitkomt zul je juridisch aan de gang moeten maar dan nog, richting de dealer. Hoe die het oplossen is niet jouw probleem. (zo zit de wet in elkaar)

Natuurlijk kun je wel helpen door hun meer info te geven als ze er ook met hun leverancier lastig uitkomen.
Het is immers jouw en het belang van de verkoper om het goed op te lossen, maar formeel hoeft dat niet.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
OEDV
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 10:03

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door OEDV »

Zelf heb ik contact opgenomen met Mobile Drome in Roosendaal. Zij zijn de partij in NL die deze reparatie onder garantie/ coulance uitvoeren. De reparatie wordt bij mij in febr. 2023 uitgevoerd. Ik heb trouwens begrepen dat Eurotrek in Coevorden deze reparatie ook uitvoert.
Succes
lilo10-2
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 11:48
Locatie: Noord Limburg

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door lilo10-2 »

2000€ eigen bijdrage?
Lijkt me echt teveel.
Onze camper BJ2017 is gratis gerepareerd. Verkoper heeft contact met Bürstner opgenomen, die gaven 2 opties als Reparatiebedrijf aan.
Alles gratis gerepareerd.
Het kan wel zijn dat Bürstner een garantieperiode van 5jaar in acht neemt. Voor onze spoiler, kregen we na 5jaar, de spoiler gratis, de reparatie voor onze kosten
rubroe
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 22:55

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door rubroe »

Naar aanleiding van mijn vraag afgelopen week heb ik contact opgenomen met Mobiledrome in Roosendaal. De kosten van de reparatie zouden 2000 euro bedragen ex BTW.
De coulance regeling van Burstner zou voor max 5 jaar gelden. Aangezien mijn camper over 1 week 5 jaar wordt zou ik naar zeggen van Mobildrome nog kort recht hebben op 10 % korting. Ik zou dus met spoed langs moeten komen om een rapport op te laten maken en reparaties worden nu al gepland in april 2023.
Ik snap niet dat er kennelijk zoveel verschil is in de garantie/coulance regelingen. Ik lees dus dat andere Burstner bezitters wel na 5 jaar nog de hele reparatie vergoed krijgen...... Misschien toch juridische hulp inschakelen ?
OEDV
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 10:03

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door OEDV »

Mijn camper is van 2018. Wellicht via de juridische helpdesk van de NKC.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door cdr »

Maak met een scherp mes een sneetje in de pvc. Spuit dan de lijm eronder en druk de boel dicht. Met een vlijmscherp mesje zul je dat nauwelijks meer zien
OEDV
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 16 jul 2018, 10:03

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door OEDV »

Was het maar zo simpel. Her probleem zit niet in de vinyl toplaag maar in de kunststoflaag daaronder. Die laat los. Dus enig vakmanschap is hier wel vereist, althans wat mij betreft.
cdr
Berichten: 302
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 8:22

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door cdr »

Aha. Verkeerd gelezen.
rubroe
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 apr 2019, 22:55

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door rubroe »

Afgelopen week opnieuw contact gehad met chef werkplaasts Mobildrome (was eerder met vakantie). Vroeg foto's van de pvc vloer en wat andere bijzonderheden. Gisteren foto's gestuurd en vandaag te horen gekregen dat reparatie van de vloer geheel kosteloos wordt uitgevoerd (valt onder coulance regeling van Burstner) in maart 2023. Erg blij mee !!
KARET
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 dec 2022, 13:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door KARET »

Mijn vloer van de travelvan 620 van maart 2015 werd vorige week bij Mobile Drome perfect gerepareerd .
Niet te zien dat er een nieuwe vloer in ligt.
het design van de vloer is ook het zelfde gebleven dus erg goed opgelost.
Werd ook behoorlijk schoon terug afgeleverd.
Even doorbijten vanwege de kosten. € 2000.-- excl. BTW, maar zo kan ik er weer met plezier van genieten.
Slotsom .Eerste klas werk en een tevreden klant.
Bijlagen
20221214_121113.jpg
20221214_121113.jpg (46.23 KiB) 493 keer bekeken
20221214_121048.jpg
20221214_121048.jpg (68.7 KiB) 493 keer bekeken
casper theune
Berichten: 36
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 20:41

Re: Vinyl en toplaag van mijn vloer laat los



Bericht door casper theune »

En niets vergoed door Burstner? Slechte service
Plaats reactie