Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Het Coronavirus



Bericht door bently »

Ik ben voor verplicht vaccineren. Uitzonderingen daargelaten. Of wil men nog jaren doorgaan met dit jojo-en.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Neeeee , geen vaccin
Maar kom ik in het ziekenhuis dan ook graag niet behandelen :wink:

Want dan krijg je dit :!:

ziekenhuis bij corona?

In het ziekenhuis krijgt u medicijnen die uw lichaam kunnen helpen om sneller beter te worden van corona. U kunt deze medicijnen krijgen:

Medicijnen tegen ontstekingen.
Medicijnen tegen bloedklonten. Dit zijn bloedverdunners. Ze voorkomen dat u bloedklonten in uw bloedvaten krijgt.
Medicijnen tegen uw klachten. Bijvoorbeeld tegen pijn, benauwdheid, longontsteking, angst of verward zijn. Dit zijn dezelfde medicijnen als die u thuis kunt krijgen.
Er zijn nog geen medicijnen die corona snel kunnen genezen. De medicijnen die u in het ziekenhuis krijgt helpen uw lichaam wel om beter te worden.

Medicijnen tegen ontstekingen

Dexamethason is een hormoon dat ontstekingen remt. U kunt dit medicijn krijgen als u erg ziek bent en extra zuurstof krijgt. Het kan uw lichaam helpen sneller beter te worden van corona.
Remdesivir is een medicijn dat virussen remt. U krijgt dit heel soms als u in het ziekenhuis ligt met een longontsteking en extra zuurstof nodig heeft. U krijgt het via een dun slangetje in uw bloedvat (infuus). Het kan uw lichaam helpen sneller beter te worden van corona.
Niet in elk ziekenhuis wordt remdesivir aan mensen met corona gegeven. We denken dat het toch minder goed werkt dan we eerst dachten.
Tocilizumab is een medicijn tegen ontstekingen, net als dexamethason. Sommige mensen die al dexamethason krijgen, maar steeds meer zuurstof nodig hebben en benauwder worden, krijgen 1 keer tocilizumab via het infuus.
Soms krijgt u ook andere medicijnen tegen ontstekingen of virussen. We weten nog niet of deze allemaal goed werken. Er wordt nu veel onderzoek gedaan naar medicijnen bij corona.

Medicijnen tegen bloedklonten

Mensen met corona hebben meer kans om bloedklonten in hun bloedvaten te krijgen. Dit kan trombose of een longembolie veroorzaken. Als u op de IC ligt, is de kans nog groter, omdat u steeds ligt.

In het ziekenhuis krijgt u daarom altijd bloedverdunners. Bijvoorbeeld nadroparine of dalteparine . Zo is de kans kleiner dat u bloedklonten in uw bloedvaten krijgt.

U krijgt deze bloedverdunners met een prik onder uw huid of heel soms via een dun slangetje in uw bloedvat (infuus).

Medicijnen tegen uw klachten

U kunt antibiotica (medicijnen tegen bacteriën) krijgen, als u (misschien) ook nog een longontsteking door bacteriën heeft.
Pijnstillers, zoals morfine. Dit vermindert pijn en benauwdheid.
Medicijnen tegen angst. Bijvoorbeeld oxazepam .
U wordt er rustig, ontspannen en minder angstig van.
Er is meer kans om erg in de war te raken als u ernstig ziek bent (dit heet een delier). Tegen de verwardheid krijgt u medicijnen. Meestal krijgt u dan haloperidol.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

thole schreef:
di 07 dec 2021, 19:06
Meine schreef:
di 07 dec 2021, 18:49
Eerst de hart en kankerpatiënten behandelen en daarna de resterende capaciteit voor de wappies die immers toch al op weg zijn naar een betere immuniteit. Ik zie het ook zo Bob. :thumbup:
Vanuit een soort gevoel ven rechtvaardigheid komen mensen op deze gedachten, ik betrap me daar zelf ook wel eens op maar verwerp ze dan als zijnde primitief.
Bovendien zal een arts bij triage andere, objectieve, maatstaven hanteren om een behandelvolgorde te bepalen.
Geen arts zal hier gelukkig handelen vanuit een 'eigen schuld' gedachte. Het zal ook wel strijdig zijn met de eed van Hippocrates.

Ik ben tegen een vaccinatieplicht, dat druist in tegen de integriteit van ieders lichaam. Ik zal ook mijn stem niet verheffen als het er van mocht komen, net zoals in een handvol andere landen nu al het geval is. Omdat ik ook een stemmetje hoor dat er eigenlijk een plicht zou moeten zijn omdat de vrijheid van antivaxxers om zich niet te laen vaccineren ook de vrijheid van de meerderheid beperkt.
Dat heb je heel mooi verwoord Thole!
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Ik vind dat er nogal wat agressiviteit uitstraalt van anti-vaxxers en ik begrijp ook niet dat ze allen geen codicil op hun lichaam dragen: "ik wil niet behandeld worden."

Martin
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

De Jonge: corona-reispas gaat per 1 februari verlopen zonder booster
https://nos.nl/artikel/2408601-de-jonge ... er-booster

Dat gaat nog spannend worden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

nee niet echt, onze bus mag pas weer op 1 maart op de openbare weg komen.
Geen haast dus.

Theo
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Korte samenvatting van een vandaag verschenen artikel uit een B-Limburgse krant.


* Het probleem is dat er vaak zwart-wit gecommuniceerd wordt: als je gevaccineerd bent, dan ben je veilig. Ben je niet gevaccineerd, dan loop je risico. Terwijl het om vermindering van risico gaat, niet over volledige bescherming.
* Maar het risico is niet nul. Daar lag in het verleden misschien onvoldoende nadruk op. Elke afzonderlijke maatregel, dus ook vaccineren, is onvoldoende om zo’n pandemie te beheersen.”
* Het is te veel voorgesteld: als 70 procent gevaccineerd is, dan verklaren we de pandemie voorbij. Dat is te scherp gesteld.
* “In het vaccinatiekamp was het vertrouwen in vaccins misschien te groot: als we vaccineren kan je alle maatregelen laten vallen. Bij niet-gevaccineerden zien we het omgekeerde: ze hebben een veel te laag vertrouwen in vaccins. Dat neigt naar extremen. De waarheid is dat vaccins absoluut onze eerste verdedigingslijn zijn, maar niet de enige.”
* “Wij zijn enorme voorstanders van vaccinatie, en je probeert de mensen uit te leggen waarom vaccinatie belangrijk is. Dan ga je misschien focussen op de voordelen, zonder er altijd bij te zeggen: pas op, zelfs als we een hoge vaccinatiegraad hebben is het nog niet gedaan.
* Maar: gevaccineerden hebben ruim twee keer meer contacten dan niet-gevaccineerden. Mensen voelden zich veiliger door het vaccin, namen deel aan allerlei bijeenkomsten. Omdat ze zo vaak worden blootgesteld aan het virus, is die 50 procent onvoldoende en breekt het virus toch door.”

En tot slot over de nieuwe variant:

De huidige vaccins zijn niet ontwikkeld tegen de omikronvariant. Beschermt die derde dosis ons dan wel?
“De derde dosis is heel belangrijk, ook tegen omikron. Je gaat niet alleen je immuniteit weer verhogen, een bijkomende dosis kan je immuniteit ook breder maken: een bredere herkenning van nieuwe varianten. Omikron, maar ook varianten die we nog niet gezien hebben. De samenstelling van het vaccin is hetzelfde. Aanpassen gaat vrij gemakkelijk maar de productie van miljoenen vaccins duurt maanden. Toch kan je zelfs met het klassieke vaccin je immuniteit breder maken. Door die derde dosis, niet te snel na je basisvaccin, krijg je een boosterrespons. Meestal is die breder dan de initiële respons. Naarmate je je immuunsysteem herstimuleert, heeft dat de neiging om een bredere immuniteit te ontwikkelen. Zelfs met het oude vaccin.”
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Een interessante ingezonden brief in de VK vanmorgen van de hoogleraar Frank Cörvers. Die is tegen een vaccinatieplicht omdat die een keuze mogelijkheid uitsluit en de integriteit van de lichamelijke integriteit aantast. Hij stelt daarom een opkomstplicht voor bij vaccinatie, de ongeveer 5% hardcore antivaxxers zul je daarmee niet overhalen, maar ze behouden een keuzevrijheid die ze weloverwogen kunnen maken.
Maar wellicht wel de andere 10% die onvoldoende (of verkeerd) is geïnformeerd, bang is, of gewoon te laks.
Laatst gewijzigd door thole op wo 08 dec 2021, 9:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Hoe zat het destijds met de lichamelijke integriteit toen ik voor de militaire dienstplicht moest opkomen. Wij werden toen ongevraagd geprikt tegen van alles en nog wat.

Wat is er sindsdien veranderd en hebben wij die tegen onze zin gevaccineerd werden wellicht recht op een schadeloosstelling van de staat? :lol:
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Wat er veranderd is dat de opvoeding veranderd is van ONZE kinderen en hun kinderen en dat we toen nog geen internet hadden.
Maar wat ik mis in het hele verhaal is hoeveel mensen overlijden er nu eigenlijk aan corona dat het besmettelijk is dat weten we nu wel.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

De oversterfte wordt overal gepubliceerd hoor. Maar wat mij hoog zit is het massaal bezet houden van ziekenhuis- en IC bedden door patiënten met een zelf verkozen lot.

Ik ben zelf erg nieuwsgierig naar de oversterfte bij kanker- nier- en hartpatiënten vanwege de niet beschikbare zorg.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Will schreef:
wo 08 dec 2021, 9:38

Maar wat ik mis in het hele verhaal is hoeveel mensen overlijden er nu eigenlijk aan corona dat het besmettelijk is dat weten we nu wel.

Mvrgr.Wil


https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... jk/sterfte
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Het Coronavirus



Bericht door Sun »

Meine schreef:
wo 08 dec 2021, 9:24
Hoe zat het destijds met de lichamelijke integriteit toen ik voor de militaire dienstplicht moest opkomen. Wij werden toen ongevraagd geprikt tegen van alles en nog wat.

Wat is er sindsdien veranderd en hebben wij die tegen onze zin gevaccineerd werden wellicht recht op een schadeloosstelling van de staat? :lol:
Nou, misschien heeft het er toen ook voor gezorgd dat je niet voortijdig aan iets bent overleden.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

En precies hetzelfde geldt nu voor de wappies.
Plaats reactie