Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Henk, ik denk niet dat we zoveel verschillen van mening.
Ik gebruikte slechts Portugal als voorbeeld om te illustreren dat vaccinaties niet zalig makend zijn, er blijven voorlopig aanvullende maatregelen nodig.
De vaccinaties werden ontwikkeld voordat de veel besmettelijker Delta variant opdook, het is in ieder geval zeker dat ze zoniet ziekenhuisopnames danwel grotendeels IC opnames voorkomen..

En nu maar afwachten hoe de Omikron variant zich ontwikkelt, ik vond Kuipers nogal voorbarig toen hij oa in Op1 zei dat de nieuwe instroom wbt ziekenhuisopnames over zijn hoogtepunt heen is. We hebben natuurlijk wel behoefte aan positief nieuws.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Waar haalt hij het vandaan...
Peter van der Voort, hoofd intensive care van het UMCG, is verbaasd over de uitspraak.
'Het optimisme van Kuipers is onbegrensd. Ik vraag me wel eens af of hij mensen van de werkvloer spreekt of in een andere wereld leeft.'
Ik vind meneer Kuipers ook wel erg voorbarig.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Zou verplicht vaccineren de oplossing kunnen zijn? Het spaart levens en de IC wordt ontlast. Dan kunnen andere ernstig zieke patiënten uit de ellenlange wachtrij ook levensreddend behandeld worden.

De politiek houdt ons steeds dat lichtpuntje aan het einde van de tunnel voor. Om ons rustig te houden. Maar ik kan je verklappen; dat lichtpuntje bestaat niet. Wij zullen levenslang met corona moeten leven. Reden om eindelijk eens maatregelen te nemen qua vaccinatie e.d. Corona zal altijd bij ons blijven, laten we eindelijk de samenleving eens zo aanpassen dat het werkbaar wordt.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dank je!
Ik kon het hele artikel even niet meer vinden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Het Coronavirus



Bericht door hermanusb »

Meine schreef:
di 07 dec 2021, 13:34
Zou verplicht vaccineren de oplossing kunnen zijn? Het spaart levens en de IC wordt ontlast. Dan kunnen andere ernstig zieke patiënten uit de ellenlange wachtrij ook levensreddend behandeld worden.

De politiek houdt ons steeds dat lichtpuntje aan het einde van de tunnel voor. Om ons rustig te houden. Maar ik kan je verklappen; dat lichtpuntje bestaat niet. Wij zullen levenslang met corona moeten leven. Reden om eindelijk eens maatregelen te nemen qua vaccinatie e.d. Corona zal altijd bij ons blijven, laten we eindelijk de samenleving eens zo aanpassen dat het werkbaar wordt.
Nee.
Verplicht vaccineren zal nooit de oplossing zijn,
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Maar het draagt wel bij aan het beter beheers baar maken
En daarmee de maatschappij weer terug op de rails krijgen naar ,,normaal,,

De groep ongevaccineerde legt de meerderheid te veel beperkingen op( democratie)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

hermanusb schreef:
di 07 dec 2021, 14:12
Meine schreef:
di 07 dec 2021, 13:34
Zou verplicht vaccineren de oplossing kunnen zijn? Het spaart levens en de IC wordt ontlast. Dan kunnen andere ernstig zieke patiënten uit de ellenlange wachtrij ook levensreddend behandeld worden.

De politiek houdt ons steeds dat lichtpuntje aan het einde van de tunnel voor. Om ons rustig te houden. Maar ik kan je verklappen; dat lichtpuntje bestaat niet. Wij zullen levenslang met corona moeten leven. Reden om eindelijk eens maatregelen te nemen qua vaccinatie e.d. Corona zal altijd bij ons blijven, laten we eindelijk de samenleving eens zo aanpassen dat het werkbaar wordt.
Nee.
Verplicht vaccineren zal nooit de oplossing zijn,
Licht dat nader toe, waarom niet dan? Ik motiveer toch ook waarom ik vind dat het wel moet?
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Dat wordt lachen, volwassenen tegen hun wil vaccineren. :-B
Bij mijn kinderen was dat vaak al een hele opgave want op den duur kenden ze de omgeving en wat hun te wachten stond vrij goed.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Ja, lekker met elkaar doorpolderen met volle ICs en vele onnodige doden. Hoe Hollands!

In Duitsland zijn ze verplicht vaccineren serieus van plan begin 2022. Feitelijk is dat nu al zo, zonder 3G kom je er bij je werkgever niet in.

Jouw kinderen zijn toch ook gevaccineerd zonder dat ze dat zelf wilden?
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Kan je moeilijk hetzelfde noemen. De baby's en kinderen worden gevaccineerd wanneer hun hersenen nog in volle groei zijn.
Daarom heb je als ouder beslissingsrecht over je kind.
De vaccins die ze krijgen zijn al jaren in omloop en hebben hun effectiviteit al voldoende bewezen.
De lange termijneffecten van de Covid-vaccins kan niemand zeggen want ze zijn er nog maar pas.
Zelf heb ik daar geen angst van, kan me wel perfect voorstellen dat er veel zijn die dat wel hebben.
Al dan niet aangewakkerd door een bende idioten. Een ander woord verdienen ze van mij niet.
Dus wat men wel kan doen is een soort van opkomstplicht instellen.
Ter plaatse kan je dan de nodige juiste uitleg verschaffen in de hoop een groot deel alsnog over de streep te trekken.
Een minderheid ga je niet overtuigen en die zullen dan ook met plezier de eventuele gevolgen dragen.
Verder draagt de huidige golf ook bij aan een natuurlijke immuniteit.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

In Oostenrijk is er vanaf zondag een lockdown voor ongevaccineerden.
Oostenrijk verlengt lockdown voor ongevaccineerden

In Oostenrijk eindigt komende zondag de drie weken durende lockdown, maar niet voor ongevaccineerden. Dat heeft de net aangetreden bondskanselier Karl Nehammer bekendgemaakt. Hij hoopt hiermee zoveel mogelijk mensen aan te sporen om een coronavaccinatie te nemen.

Vorige maand kreeg Oostenrijk te maken met stijgende coronacijfers, waarop de regering besloot een lockdown in te voeren voor ongevaccineerden. Een week later moest heel het land in lockdown. De regering is van plan om vanaf 1 februari volgend jaar een algemene vaccinatieplicht in te voeren.
NOS.nl
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Precies, het kan allemaal als de politieke wil er is om korte metten te maken met de corona pandemie
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

ja en nee. Eerder was er het plan in Oostenrijk om verplicht te vaccineren.
Dit is dus een afzwakking van een eerder voorstel.
Blijkbaar zijn ze daar ook zo ver dat er wereld van verschil is tussen theorie en praktijk.
Nu kan je pogen de lolly groot genoeg te maken zodat men er alsnog aan gaat lekken. :-B
Plaats reactie