Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

In Frankrijk, Spanje en ook het VK liggen ongeveer 5x zoveel COVID patiënten in het ziekenhuis dan in Nederland. (Bron VK) Zo goed gaat het daar nog niet ook al is er een daling van het aantal besmettingen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

Tja, in Belgie zijn er gisteren 2 patienten meer ontslagen dan dat er opgenomen zijn en toch is het totale aantal met 166 gestegen in vergelijking met de dag ervoor. Het kan dus niet anders dat er in de ziekenhuizen veel besmettingen plaatsvinden. Das intussen al weken aan de hand en geen haan die er naar kraait. Wat belangrijker is dat het aantal ingenomen bedden op IC wel daalt.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

wacht even, je zegt dus dat in België mensen in het ziekenhuis komen, en dan hebben ze geen covid.
Ze komen voor een, vul in handeling, en dan raken ze besmet met het virus?
Ik begrijp dit niet goed, de reguliere zorg is toch ook in België afgeschaald?
Want stel je voor dat het waar is wat Zonneke zegt, dan sluiten we het ziekenhuis toch gewoon?

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Zoiets zei meneer v. Dissel gisteren toch ook?
Van Dissel: 'Meer mensen in ziekenhuizen met 'toevallige' besmetting'

Van Dissel verwacht meer coronapatiënten in het ziekenhuis die niet vanwege corona, maar om een andere reden worden opgenomen. Uit een recente analyse blijkt dat dit voor zo'n 5 procent van de patiënten geldt. "Het zou me niet verbazen als dat wordt verdubbeld", zegt Van Dissel in de technische briefing.

Deze patiënten werden in het ziekenhuis getest en worden meegerekend in de aantallen van coronapatiënten in het ziekenhuis. Het UMC Groningen zei eerder deze week tegen Nieuwsuur dat er een behandelplan moet komen voor mensen die bijvoorbeeld geopereerd moeten worden en besmet zijn.

Het UMCG pleit dan ook voor een duidelijk onderscheid in de registratie tussen mensen die opgenomen worden vanwege covid en mensen die per toeval positief getest worden. "Daar kan je dan je capaciteit op afstemmen", zei Ger Sieders van het capaciteitsteam van het Groningse ziekenhuis. "Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een cohort-afdeling voor mensen die niet behandeld worden voor covid, maar wel besmet zijn."
Bron: NOS.nl
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op vr 03 nov 2023, 0:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ik vond een stukje, in de online roddel rubrieken, leuker.
Heleen van Royen, met een droef gezicht en een positieve test in beeld.
Commentaar op Twitter:
“Gelukkig niet zwanger” :lol3:

Dit even terzijde :mrgreen:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

PE1OPQ Theo schreef:wacht even, je zegt dus dat in België mensen in het ziekenhuis komen, en dan hebben ze geen covid.
Ze komen voor een, vul in handeling, en dan raken ze besmet met het virus?
Ik begrijp dit niet goed, de reguliere zorg is toch ook in België afgeschaald?
Want stel je voor dat het waar is wat Zonneke zegt, dan sluiten we het ziekenhuis toch gewoon?

Theo
Dat is niet het geval. Mensen komen in het ziekenhuis voor een behandeling, worden getest, standaard praktijk, en dan blijken ze ook covid-19 te hebben. Dit worden dan ook ineens covid-19 patienten.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Juist Theo,het word wel heel sterk overdreven,met cijfers,waar niemand nog wijs uit kan…en zodoende ook angst gecreeerd..een weekje ziek,met koud weer,bestaat al zo lang als ik me herinner,en als de cijfers van de jaarlijkse griep,vroeger ook zo besproken waren,was dit probleem normaal,…feit is ,het word door de media omhoog geluld,en zal ook weer omlaag geluld moeten worden,door er niet zo veel aandacht aan te besteden,……gelukkig hebben ze nu weer een Voice probleem,wat ook zo oud is als de griep,maar niet zo besmettelijk ,gaat ook nooit weg :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

En tegen dat probleem blijkt geen kruid/vaccin opgewassen helaas.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

TestCase schreef:
vr 21 jan 2022, 13:24


Dat is niet het geval. Mensen komen in het ziekenhuis voor een behandeling, worden getest, standaard praktijk, en dan blijken ze ook covid-19 te hebben. Dit worden dan ook ineens covid-19 patienten.


//Kees
En dat zou dan niet mogen ofwel duidelijk over communiceren. Nu zegt men telkens weer dat het aantal ziekenhuisopnames stijgt terwijl dat alleen te wijten is doordat men positief getest wordt na een opname voor een andere behandeling.
Men ligt dus in het ziekenhuis met maar niet door Corona.
De laatste twee weken zijn er in Belgie 332 patienten meer ontslagen dan opgenomen.
Toch steeg het totale aantal met 850. Dus ruim 1180 patienten liepen een besmetting op in onze ziekenhuizen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

hathi schreef:
vr 21 jan 2022, 13:49
Juist Theo,het word wel heel sterk overdreven,met cijfers,waar niemand nog wijs uit kan…en zodoende ook angst gecreeerd..een weekje ziek,met koud weer,bestaat al zo lang als ik me herinner,en als de cijfers van de jaarlijkse griep,vroeger ook zo besproken waren,was dit probleem normaal,…feit is ,het word door de media omhoog geluld,en zal ook weer omlaag geluld moeten worden,door er niet zo veel aandacht aan te besteden,……gelukkig hebben ze nu weer een Voice probleem,wat ook zo oud is als de griep,maar niet zo besmettelijk ,gaat ook nooit weg :lol3:
Hans wat is dat nu weer voor een onzin, media, althans de serieuze, baseren zich op de cijfers van het RIVM.
Die meldt vanmiddag 57.549 positieve tests, meer dan 17.000 dan gisteren.
Moeten we al weer wc papier gaan hamsteren :P ( alsjeblieft niet, wat een massahysterie was dat 2 jaar geleden )
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Thole jij mag het jouwe geloven, maar laat mij dan het mijne geloven. En ik kijk iedere dag, het is programma vulling, zodat de reclame weer aan de beurt is. Cijfers wordt mee gegooid, en als ze niet kloppen zijn er opeens weer computerstoringen :hug:
Hans
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik had het over kranten Hans en ook andere media kunnen zich alleen maar baseren op officiële bronnen.
En reclame? Ik krijg zo het vermoeden dat we naar andere zenders kijken, ik kijk naar actualiteitenprogramma ‘s die niet onderbroken worden door reclame.
Door computerstoringen zijn de cijfers de ene dag lager, die worden de andere dag meegeteld.
Er zijn nu zoveel positieve testen dat ze niet eens verwerkt kunnen worden, er is een achterstand van ongeveer 30.000 positieve testen.
Bron:Alma Tostma Radboud UMC

1 op de 75 mensen is nu besmet(Kuipers)

En inderdaad , ik geloof dat :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie