Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Toon schreef:
zo 23 jan 2022, 10:31
in een winkel zijn we hoog uit 15 a 20 minuten binnen en lopen dan nog in veel winkels ver uit elkaar en hebben mondkapjes op
Zeg Toon, wanneer ben jij voor het laatst met je vrouw wezen winkelen? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45208
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Alleen geeft het verhaal van Luc al aan dat er ook mensen buiten de boot kunnen vallen.
En toch heel zwaar ziek kunnen worden, al dan niet vanwege andere onderliggende aandoeningen.
@ Marco :Aangezien Luc, als ik het goed heb, begin dec. is besmet geraakt en omikron toen nauwelijks in Nederland was, lijkt het me aannemelijk dat het de delta variant was die Luc zo lelijk te pakken heeft gehad.
Ongeveer de helft van de patiënten momenteel op de IC ligt daar vanwege een besmetting met de delta variant, hoewel omikron nu 95% van de besmettingen is in Nederland. Dit geeft aan hoe meer ziekmakend ( en langduriger) de delta variant is in vergelijking met omikron.

@Toon, we zijn vorig jaar een paar x in een museum geweest. Erg veilig, er werd met een tijdslot gewerkt zodat er een maximum aantal mensen aanwezig mocht zijn, natuurlijk met mondkapjes. Geen verschil o.i. met winkels waar mensen nog wel eens niet opletten als ze iets willen pakken en je staat er net voor.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Het Coronavirus



Bericht door Toon »

Dafluc schreef:
zo 23 jan 2022, 11:06
Toon schreef:
zo 23 jan 2022, 10:31
in een winkel zijn we hoog uit 15 a 20 minuten binnen en lopen dan nog in veel winkels ver uit elkaar en hebben mondkapjes op
Zeg Toon, wanneer ben jij voor het laatst met je vrouw wezen winkelen? :mrgreen:
dat is al heel lang geleden :shh: :shh:
dan tel ik een supermarkt niet mee bij winkelen
wat we nodig hebben doen we veelal online
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dafluc schreef:
zo 23 jan 2022, 11:06
Toon schreef:
zo 23 jan 2022, 10:31
in een winkel zijn we hoog uit 15 a 20 minuten binnen en lopen dan nog in veel winkels ver uit elkaar en hebben mondkapjes op
Zeg Toon, wanneer ben jij voor het laatst met je vrouw wezen winkelen? :mrgreen:
Ha ha ja sommige mannen hebben mazel en is winkelen voor hun vrouw geen 1e levensbehoefte :lol:
Anke geniet er wel altijd van maar winkelt de meeste tijd op zijn Hollands “kijken kijken niet kopen”
Hoef de bankpas en creditcard dus niet te vergeten mee te nemen. Sterker nog moet regelmatig aandringen om iets toch te kopen! Heerlijk zo’n vrouw toch :lol:

Gr Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ook wij blijven voorlopig nog uit de buurt van grote mensenmassa's.
Ik ben wel blij, dat alle winkels weer open zijn, dat wel.
We bestellen bijna alles online, maar soms wil je de dingen gewoon zelf zien, voordat je ze koopt.
Fijn voor de horeca en de anderen, dat ze weer open mogen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zit wel weer een positief dingetje aan te komen.
Als iedereen het onderhand gehad heeft tegen de zomer hoeft boosteren ook niet meer :thumbup:
Of zouden toch alle contractuele verplichtingen met Pfizer en Moderna - tot in lengte van jaren - nog omgezet moeten worden in prikken in de arm? :crazy:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik wil in ieder geval straks mijn booster. Hoe minder risico hoe beter.
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door EasyBee »

Als het voor de één een (1e) levensbehoefte is en voor de ander niet. Waarom moet die ander dan mee die winkels in?
Ga lekker winkelen of wat je 1e levensbehoefte ook is, maar die ander hoeft je handje/ bankpas / creditcard toch niet voor je vast te houden?
Ook zo iets. Waarom niet allebei een bankpas / creditcard? Hoeft die ander niet mee winkelen om de bankpas en creditcard te "trekken".
Andersom zie ik in de weekenden legio mannen in vaak veel te strakke shirtjes en broekjes al schreeuwend en roepend op hun racefietsen voorbij komen. Blijkbaar een 1e levensbehoefte of het komt er dicht bij als je er zo veel geld aan uitgeeft. Die fietsen en kleding zijn niet goedkoop. Maar die mannen nemen dan mooi niet hun vrouw mee. Dus waarom die mannen dan wel op sleeptouw naar de winkels?

Back on topic: Theater- en bioscoopsector: vroeg dicht is hetzelfde als lockdown

@Dafluc : je hebt groot gelijk. Ik heb hem 19 december al gehaald.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
+Onderweg+

Re: Het Coronavirus



Bericht door +Onderweg+ »

Dafluc schreef:
za 22 jan 2022, 12:16
Tja. Heb hier volop meegepraat. En dan test je positief. Viel best mee. Hoesten beetje hoofdpijn. Totdat ik hoge koorts kreeg. En mijn vaten daar waarschijnlijk op reageerden door bloedproppen te vormen. Ondanks alle voorzichtigheid. Wat dat betreft is het een loterij. Maar wat ik nu hoor en lees zeg ik toch gooi het maar open. Het is niet langer te verdedigen. De zorg loopt niet over. We gaan sjoppen in Antwerpen en in Aken uit eten. Ik heb goede hoop dat het kabinet dat ook inziet.
Goed om te horen dat je er weer (bijna) bovenop bent. Ik was februari 2020 aan de beurt: inmiddels 35 kilo lichter en nierschade overgehouden. Maar we leven door en met een beetje aanpassen van ons leven kan ik 'gewoon' 80 worden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

En afgezien van de opgelopen beperkingen weer op de oude voet verder?

Sprak een jongeling die veel last had gehad van de boosterprik.
Volgende word het niet meer voor hem.
Maar hij is wel bezig met de oorzaken van dit soort pandemieën en ander natuurgerelateerd onheil in de wereld en bezig met de toekomst en bewuster, duurzamer leven :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13241
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik vrees dat de over grote meerderheid daar geen moment meer aan denkt als ze de kroeg en de voetbaltribune weer op mogen

Gr Aad
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

AadenAnke schreef:
Dafluc schreef:
zo 23 jan 2022, 11:06
Toon schreef:
zo 23 jan 2022, 10:31
in een winkel zijn we hoog uit 15 a 20 minuten binnen en lopen dan nog in veel winkels ver uit elkaar en hebben mondkapjes op
Zeg Toon, wanneer ben jij voor het laatst met je vrouw wezen winkelen? :mrgreen:
Ha ha ja sommige mannen hebben mazel en is winkelen voor hun vrouw geen 1e levensbehoefte Afbeelding
Anke geniet er wel altijd van maar winkelt de meeste tijd op zijn Hollands “kijken kijken niet kopen”
Hoef de bankpas en creditcard dus niet te vergeten mee te nemen. Sterker nog moet regelmatig aandringen om iets toch te kopen! Heerlijk zo’n vrouw toch Afbeelding

Gr Aad
En hier bij de Lidl hebben zeker 2 leden van het personeel geen mondkapje op, gewoon lopend in de winkel. Dat naast de, zeer weinige, klanten die het ook niet nodig vinden.


//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

maar deze winkelmensen kunnen een medische verklaring hebben van waarom niet?

Theo
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6048
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Om een voorbeeld te geven, onze huisarts geeft geen medische verklaring af voor het achterwege laten van mondkapjes wanneer je normaal werken kan met de aandoening. Is de aandoening te ernstig dan moet je je ziek melden, of ander werk vragen, want covid-19 is dan helemaal bedreigend voor je om zonder te lopen. (Van kennissen gehoord, dus niet zelf ervaren.)
Huisartsen zijn zéér terughoudend met die verklaringen.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie