Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Het Coronavirus



Bericht door Abe »

Aloys schreef:
vr 14 jan 2022, 16:50
Een aantal van jullie zullen het niet met me eens zijn, maar over 2,5 week vertrekken wij voor een maand naar Florida, in de VS.......
Lekker gaan. Dat virus daar is hetzelfde als hier hoor. Schijnt wereldwijd zo te zijn :idea:
Alleen de maatregelen/restricties, enz. moeten door mensen geregeld worden, en dat schijnt niet zo makkelijk te zijn om dat een beetje op dezelfde lijn te krijgen. (voor de complotdenkers: Dat heeft degene die het virus de wereld in heeft gebracht even vergeten te regelen :lol3: :lol3: )

Fijne tijd gewenst in Florida, wij hopen dat we het hier een maandje zonder je redden, en dan na een maandje gezond weer terug.
Groeten Abe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Bedankt Abe. Ik blijf wel modereren natuurlijk, laptop en tablet gaan mee.
Mijn telefoonabonnement geeft 30GB per maand in Europa én de VS. En op de 16e krijg ik weer nieuw, dus data zat.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Desnoods ga je bij de McDonalds zitten, gratis wifi.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
CaradoT135
Berichten: 2300
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Het Coronavirus



Bericht door CaradoT135 »

Marco Polo schreef:
vr 14 jan 2022, 20:41
Ik realiseer me nu net dat je hele bijzondere situaties gaat krijgen.
Een collega is bewust niet gevaccineerd.
In geval van een besmetting in de familie of andere nauwe contacten mag hij 10 dagen (of 5 dagen met 2 keer testen) betaald thuis blijven.
De geboosterde mag, of moet gewoon blijven werken.

Gaat een beetje scheef lopen zo.

Voordeel is dat eens werkgever dan wel gelijk de vaccinatiestatus van z’n werknemer weet :mrgreen:
Hij mag er normaal gesproken niet naar vragen natuurlijk.
Wat jij daar als voorbeeld geeft klopt niet. Als jij als dubbel gevaccineerde, eventueel ook nog met een booster besmet raakt, of dit nu komt van een niet of wel gevaccineerd persoon. Zodra jij klachten hebt zal je moeten gaan testen. Ben jij dan positief getest, zal je net als je niet gevaccineerde collega, dezelfde procedure moeten bewandelen.
Ik zie het vaccineren alleen maar als iets dat bij een eventuele besmetting de reactie minder heftig zal zijn. Dat men denkt dat we met vaccineren of een eerdere besmetting nooit besmet zullen raken geloof ik niet in. De praktijk heeft al uitgewezen dat dat niet zo is.
Aloys schreef:
zo 16 jan 2022, 8:25
Ik blijf wel modereren natuurlijk, laptop en tablet gaan mee.
Veel plezier in Amerika, je hoeft je trouwens aan ons helemaal geen verantwoording af te leggen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Volgens mij heeft Marco wel degelijk een punt.
Het gaat er hier niet om, of jijzelf besmet raakt, maar het gaat er hier alleen om of je in contact bent geweest met een besmet persoon.
Stel je bent niet gevaccineerd en één van je kinderen test positief.
Dan ben je verplicht om in quarantaine te gaan.
Als je wel gevaccineerd bent mag (moet) je gewoon naar je werk.
Als ik het tenminste allemaal goed heb begrepen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Inderdaad nu wel. Vorige week gezin overburen in quarantaine. Was het nu geweest, dan was de buurman gewoon naar zijn werk gegaan.
CaradoT135
Berichten: 2300
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Het Coronavirus



Bericht door CaradoT135 »

Jan en Simonne schreef:
zo 16 jan 2022, 13:07
Volgens mij heeft Marco wel degelijk een punt.
Het gaat er hier niet om, of jijzelf besmet raakt, maar het gaat er hier alleen om of je in contact bent geweest met een besmet persoon.
Stel je bent niet gevaccineerd en één van je kinderen test positief.
Dan ben je verplicht om in quarantaine te gaan.
Als je wel gevaccineerd bent mag (moet) je gewoon naar je werk.
Als ik het tenminste allemaal goed heb begrepen.
Dan zijn er nog steeds uitzonderingen dat het anders is.
Quarantaine

Wie een boosterprik heeft van minimaal een week oud of wie korter dan 8 weken geleden corona heeft gehad, hoeft niet meer in quarantaine na nauw contact met een besmet persoon. Mits iemand geen klachten heeft. Deze wijziging gaat per direct in. Het quarantaine advies voor mensen met bepaalde beroepen die geen booster of infectie hebben gehad, wordt nog verder uitgewerkt.
Voldoe je niet aan de nieuwe, met ingang van 15 januari gestelde maatregelen. Geen booster gehad of korter dan een week geleden en langer dan 8 weken geleden besmet geweest bijvoorbeeld, en nog steeds zonder klachten.
Corona gehad is ook 3 maanden geen boosterprik kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Mooi dat er een calculator naast de corona chek app op die smart phone staat
Met een kladblokje weet je je zelf geen raad meer

Eigenlijk beviel dat wel,, zonder smart te zijn
Ik denk dat ik terug in de ,,ik weet van niks en kan niet rekenen modus ,, ga
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De Duitse viroloog Droste (tegenwoordig lid van het Duitse OMT) deelt zijn visie op de pandemie.

https://www.zdf.de/nachrichten/panorama ... or=CS5-281

Er zal zijns inziens zeker ooit een moment komen dat we kunnen leven zoals voor de pandemie.
De komende winters voorziet hij nog wel maatregelen zoals mondkapjesplicht en dergelijke.

Voorwaarde om uiteindelijk uit de pandemie te komen is wel dat iedereen een keer Corona gehad heeft.
Net zoals het WHO ziet hij niets in het op regelmatige basis blijven boosteren met vaccins.

De vorming van immuniteit op volledig natuurlijke wijze te laten gebeuren is echter te gevaarlijk.
Zeker met de vergrijzende Duitse bevolking zou dit veel te veel doden tot gevolg hebben.
In eerste instantie blijven de vaccins dus wel nodig om het ziekteproces te verlichten.

De Duitsers zitten nu op 75% vaccinatiegraad en hij hoopt dat dit op korte termijn weer zal stijgen.
De relatief milde omikron variant zou dan een ultieme uitweg uit de pandemie kunnen worden dit jaar.

Zijn volgende mijlpaal in de strijd tegen het virus zou zijn een verzwakt Corona virus wat in de neusholte gebracht wordt om op die manier gecontroleerd een afweerreactie op te wekken.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

In Oostenrijk wordt het menens:

Niet-gevaccineerde Oostenrijkers riskeren boete tot 3.600 euro
Oostenrijk wil als eerste lidstaat in de Europese Unie, zoals gepland, de verplichte vaccinatie tegen het coronavirus begin februari invoeren. De conservatief-groene regering van bondskanselier Karl Nehammer stelde het wetsontwerp dat de vaccinverplichting regelt zondag voor. De regering wil vaccinatie verplichten vanaf 18 jaar, en niet vanaf 14 jaar zoals lang sprake van was.
Medio maart start het Alpenland met controles op de verplichte vaccinaties. Dat zal ook via wegcontroles gebeuren, kondigde minister van Volksgezondheid Wolfgang Mückstein van de Oostenrijkse Groenen aan. Wie geen coronaprik heeft, krijgt een laatste kans en riskeert anders een boete van 600 tot 3.600 euro.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Griekenland vanaf afgelopen nacht vaccinatieplicht voor 60+
De Griekse sociale Verzekeringsbank gaat zijn gegevens delen met het ministerie van financiën.
Gaat blijkbaar om een kleine 300000 mensen die zich nog niet hebben laten vaccineren.
Krijgen 50 euro boete.
En elke maand dat men zich blijft onttrekken aan de vaccinatieplicht volgt er weer een boete van 100€
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Tennisser Novak Djokovic Is dan Australië uitgeknikkerd omdat hij zich niet wil laten vaccineren.
Zal waarschijnlijk zijn nummer 1 titel verliezen omdat hij bijvoorbeeld ook Amerika niet in zal komen waar het volgende grote toernooi gespeeld zal worden.
De Aussies namen hun beslissing vanuit het oogpunt van gezondheid en goede orde.
De beveiliging rond het tennistoernooi zal nu fors verhoogd worden omdat men protesten verwacht vanuit de Servische gemeenschap in Australië en de lokale anti-vaxxers.

Dus de “goede orde” heeft het niet helemaal gediend merkte de verdediging van de tennisser al droogjes op :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ook heeft de harde lijn met 2G en vaccinatieplicht tot gevolg dat mensen die zich niet willen laten vaccineren “ondergronds” gaan.
Ze blijven gewoon hun ding doen, geholpen door gelijk gestemde ondernemers in bijvoorbeeld de horeca.
Dat soort berichten hoor je bijvoorbeeld uit Oostenrijk.
De harde lijn schiet wat dat betreft zijn doel voorbij blijkbaar.
De standpunten van de mensen zelf verharden door de dwang alleen maar.
De clubs met tegenstanders van dwang en plichten qua Covid maatregelen - dus niet perse anti-vaxxers - zijn overigens niet heel groot in de diverse Europese landen maar laten zich zeer goed horen 8-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Aan de vooravond van de olympische Spelen en met het Chinese nieuwjaar voor de deur is nu ook het eerste omikron geval in Beijing vastgesteld.
https://www.straitstimes.com/asia/east- ... e-new-year

De betreffende persoon is de afgelopen 14 dagen uitgebreid aan de boemel geweest in de stad maar tot op heden hebben ze - ondanks uitgebreide testen - nog geen andere gevallen kunnen ontdekken.

De Spelen moeten dan volledig in een bubbel plaatsvinden.
Locals mogen zich blijkbaar totaal niet bemoeien met de internationale gasten.

Maar het nieuwjaar wordt wel een dingetje.
Veel inwoners van Beijing - afkomstig van elders - ontvluchten nu al de stad omdat ze lockdowns of andere beperkende maatregelen vrezen.
En daardoor het nieuwjaar niet met hun familie zouden kunnen vieren.
Voor veel werknemers in de stad - en in andere grote steden - is het Chinese nieuwjaar de enige periode in het jaar dat ze familie kunnen bezoeken en er vind dan over het algemeen ook een volledige volksverhuizing over heel China plaats.

Vanwege het zero-Covid beleid zijn er in diverse steden en regio’s al beperkingen van kracht.
Experts roepen de overheden dan ook op om de bevolking toch wat ruimte te geven tijdens de feestdagen.
De beperkingen gaan ten koste van de binnenlandse consumptie en de economische groei.
Plaats reactie