Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

309T16 schreef:
di 07 dec 2021, 10:42
Aloys schreef:
di 07 dec 2021, 10:28
"Kleine" vergissing: dit kabinet wil (nog) niet aan de 2G. Het zijn niet "de groenen" die hier in Nederland regeren.
En om 17.00 uur thuis zijn? Supermarkten zijn tot 20.00 uur open en er is geen uitgaansverbod.
Je chargeert nogal... :D
Yep en ook zeker niet de christenen.

DIt is wel heeeeel erg generaliserend!
Percentage kerken, die na 1700 uur diensten houden, ligt onder de 1%.
In publicaties noemen de Cristenen dat ze het recht hebben om na vijf uur diensten te houden. Als dat houden van die diensten inderdaad onder de 1% blijkt te liggen dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat die publicaties er waren om te provoceren.
Laatst gewijzigd door Meine op di 07 dec 2021, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Zonneke schreef:
di 07 dec 2021, 10:58
En zo blijft de desinformatie lustig rondgaan op het wereldwijde web.
Informeer u deftig of zwijg anders helemaal zou best een goede tip kunnen zijn. :wink:
Elkaar het zwijgen opleggen is inderdaad een volgende stap in de hedendaagse democratie.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Een kennis van een kennis, is een vaag iets. :D
Zo had ik een kennis aan een kennis en die had een buurman met winterbanden.
Wel dood tegen een boom gegleden, ondanks zijn cursus slipvaardigheid.
(Wel altijd de herhaal lessen gevolgd)

Theo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

WimZ schreef: Ik denk toeval want nummer bestaat.
0123 is de code die hoort bij:
TÜV SÜD Product Service GmbH Zertifizierstellen
Ridlerstraße 65
80339 MÜNCHEN
Country : Germany

TÜV SÜD wordt wereldwijd erkend als een van de toonaangevende onafhankelijke instanties voor productcertificering
Ah, OK. Helder. Dank


Paul
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

AadenAnke schreef:
di 07 dec 2021, 11:03
Meine schreef:
di 07 dec 2021, 10:56
.


Naar mij mening kunnen gevaccineerden het normale leven weer oppakken, voor hen is corona doorgaans niet meer dan een stevige griep. Vrijheidsbeperking uit solidariteit met degenen die niet gevaccineerd wensen te worden gaat mij inmiddels een brug te ver. Voor een ieder us er voldoende vaccin beschikbaar.
Een kennis van een kennis van mij was een gezonde vent net 40 een echte sporter en dubbel gevaccineerd 2 weken geleden overleden aan een “stevig griepje” :bang: :bang: waarom men het toch maar blijft vergelijken met een griepje is mij niet duidelijk ja er zijn soms overeenkomsten een snotneus en verhoging

Aad
En een schoonvader van de zoon van mijn achternicht is honderd geworden terwijl hij zijn hele leven twee pakjes sigaretten per dag gerookt heeft.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Meine: Vaccinatieplicht juich ik toe. Naast FVD EN Haga is ook de Christelijke wereld tegen vaccinatie.

Er zijn inderdaad meerdere partijen die tegen vaccinatie en ook 2G zijn ik had vollediger moeten zijn.
Je had het over antivaxxers die hier het beleid bepalen, dat wij door hun gegijzeld zijn. Antivax standpunten worden alleen vertolkt door extreemrechts in het parlement, het is een 'gifspuit'.
Meine schreef: ↑di 07 dec 2021, 10:56
Naar mij mening kunnen gevaccineerden het normale leven weer oppakken, voor hen is corona doorgaans niet meer dan een stevige griep. Vrijheidsbeperking uit solidariteit met degenen die niet gevaccineerd wensen te worden gaat mij inmiddels een brug te ver. Voor een ieder us er voldoende vaccin beschikbaar.
Juist door dit misverstand zijn gevaccineerden mede verantwoordelijk voor de huidige golf. Net zo goed als ongevaccineerden.
Kijk naar Portugal, de meest gevaccineerden van Europa, de besmettingen rijzen weer de pan uit.
Ook gevaccineerden moeten zich aan de basisregels houden!
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Omdat de discussie nu erg breed is hierbij de samenvatting van wat ik vind:
Gevaccineerden hebben recht op meer vrijheden. Ook het kunnen krijgen van een stevige griep is geen reden het leven stil te leggen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Daar ben ik het grotendeels mee eens, als de situatie het toelaat, minder besmettingen , dan zou wat mij betreft 2G mogen worden ingevoerd.
Maar zoals nu in de huidige situatie moet iedereen zich aan de basisregels houden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Natuurlijk moeten gevaccineerden zich aan de basis regels houden. Ik denk dat ze dat vooral in Portugal al wel doen en dat het daarom wel meevalt met dat "uit de pan rijzen" al schrijven de kranten dat graag.

portugal-nederland-nieuwe-gevallen-per-miljoen-inwoners.jpg
portugal-nederland-nieuwe-gevallen-per-miljoen-inwoners.jpg (43.21 KiB) 109 keer bekeken
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

PE1OPQ Theo schreef:
di 07 dec 2021, 11:07
Een kennis van een kennis, is een vaag iets. :D
Zo had ik een kennis aan een kennis en die had een buurman met winterbanden.
Wel dood tegen een boom gegleden, ondanks zijn cursus slipvaardigheid.
(Wel altijd de herhaal lessen gevolgd)

Theo
De buurman van een vriend hier op het dorp dan beter omschreven

Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Natuurlijk moeten gevaccineerden zich aan de basis regels houden. Ik denk dat ze dat vooral in Portugal al wel doen en dat het daarom wel meevalt met dat "uit de pan rijzen" al schrijven de kranten dat graag.
Henk, de generaal die de vaccinatiecampagne leidt in Portugal, zei een maand geleden dat de pandemie overwonnen was.

In Portugal is het aantal besmettingen gestegen tot 410 per 100.000 inwoners. (Spanje 248) 948 Portugezen liggen op COVID afdelingen, het hoogste aantal in 4 maanden, waarvan 135 op de IC.

https://expresso.pt/coronavirus/2021-12 ... e-f5be8847
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

En geboorte jaar 44,45, mogen hun booster halen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Nog een week of 2a3 dan is 56 aan de beurt :cheers:

Gr Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

thole schreef:
di 07 dec 2021, 11:54
Natuurlijk moeten gevaccineerden zich aan de basis regels houden. Ik denk dat ze dat vooral in Portugal al wel doen en dat het daarom wel meevalt met dat "uit de pan rijzen" al schrijven de kranten dat graag.
Henk, de generaal die de vaccinatiecampagne leidt in Portugal, zei een maand geleden dat de pandemie overwonnen was.

In Portugal is het aantal besmettingen gestegen tot 410 per 100.000 inwoners. (Spanje 248) 948 Portugezen liggen op COVID afdelingen, het hoogste aantal in 4 maanden, waarvan 135 op de IC.

https://expresso.pt/coronavirus/2021-12 ... e-f5be8847
Het is ook daar in Portugal zeker niet over Thole (maar die krant doet het dan weer met dagcijfers op maandag). Ik kijk liever naar 7-daags gemiddelden. Voorbeelden: IC bezetting (op zondag weinig ontslagen); besmettingen (eeuwige storingen inNL); kliniek: op maandag en dinsdag altijd pieken.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie