Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

WimZ schreef:
za 04 dec 2021, 11:59
Meine schreef:
za 04 dec 2021, 11:14
, jaren geleden moest ik op de Veluwe altijd 's zondags op de bus werken omdat de Heer de Christelijke locals daarvan vrijgesteld had. De redenatie dat ze dus ongeschikt voor dit vak zijn komt niet in ze op.
dit is ook alleen vanuit jezelf gekeken. Komt het dan niet in je op om ook niet op zondag te rijden en zo een patstelling te creëren? Als er een paar bereid zijn altijd op zondag te rijden waarom zouden hun het dan doen. Je bent zo zelf onderdeel van het probleem dat je ziet.
En jij denkt dat een uitzendkracht die macht heeft? Voor jou tien andere. Speciale roosters voor uitzendkrachten met 52 zondagen per jaar en niemand die z'n mond open doet. En de Christelijke locals hebben hun probleem "netjes opgelost".
Laatst gewijzigd door Meine op za 04 dec 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
lassche
Berichten: 976
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Het Coronavirus



Bericht door lassche »

Zadowolony schreef:Een vaccinatie houd niet tegen dat je het nog kan krijgen en overbrengen. Vaccinatie van gezonde kinderen is m.i. onzinnig. Zeker omdat men de effecten op langer termijn niet kan overzien.
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die huiverig zijn voor een mRNA-vaccin. Omdat de effecten daarvan op langere termijn nog niet bekend zijn. Om die groep tegemoet te komen denk ik dat het goed zou zijn dat er naast de 2 mRNA-vaccins die nu gebruikt worden ook een Vector-vaccin aangeboden zou worden. De tijd heeft geleerd dat die techniek veilig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

FrankdB schreef:
Zadowolony schreef:
vr 03 dec 2021, 19:12
Vaccinatie van gezonde kinderen is m.i. onzinnig. Zeker omdat men de effecten op langer termijn niet kan overzien.
Net zo goed als men de effecten van een coronabesmetting op langer termijn niet kan overzien.

Frank
Kinderen zonder onderliggend lijden worden niet (ernstig) ziek van Corona.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Een Cristen heeft vertrouwen in de Heer en hoeft zich niet te vaccineren en kan met honderden tesamen opeengepakt 's avonds na vijf uur de kerk bezoeken.

Frappant is echter dat bij een ernstige coronaanval dat vertrouwen in de Heer ingewisseld wordt voor het vertrouwen in een IC bed. Met liefde claimt hij zo een plek ten koste van anderen. Anderen die dringend levensreddend geopereerd moeten worden, maar die door deze vrome coronapatient op een wachtlijst blijven staan, maar dat is deze godvruchtige coronapatient kennelijk een zorg.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

lassche schreef:
Zadowolony schreef:Een vaccinatie houd niet tegen dat je het nog kan krijgen en overbrengen. Vaccinatie van gezonde kinderen is m.i. onzinnig. Zeker omdat men de effecten op langer termijn niet kan overzien.
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die huiverig zijn voor een mRNA-vaccin. Omdat de effecten daarvan op langere termijn nog niet bekend zijn. Om die groep tegemoet te komen denk ik dat het goed zou zijn dat er naast de 2 mRNA-vaccins die nu gebruikt worden ook een Vector-vaccin aangeboden zou worden. De tijd heeft geleerd dat die techniek veilig is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Zo zie ik het ook.
Wij hebben onszelf ook laten vaccineren met AZ.
Een booster daarvan wijs ik niet af.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Meine schreef:
za 04 dec 2021, 12:02
WimZ schreef:
za 04 dec 2021, 11:59
Meine schreef:
za 04 dec 2021, 11:14
, jaren geleden moest ik op de Veluwe altijd 's zondags op de bus werken omdat de Heer de Christelijke locals daarvan vrijgesteld had. De redenatie dat ze dus ongeschikt voor dit vak zijn komt niet in ze op.
dit is ook alleen vanuit jezelf gekeken. Komt het dan niet in je op om ook niet op zondag te rijden en zo een patstelling te creëren? Als er een paar bereid zijn altijd op zondag te rijden waarom zouden hun het dan doen. Je bent zo zelf onderdeel van het probleem dat je ziet.
En jij denkt dat een uitzendkracht die macht heeft? Voor jou tien andere. Speciale roosters voor uitzendkrachten met 52 zondagen per jaar en niemand die z'n mond open doet. En de Christelijke locals hebben hun probleem "netjes opgelost".
Minstens 13 vrije zondagen per jaar Meine! Dat is wet en daar hielden/houden alle bedrijven zich aan, economische delict. Voor de rest klopt het wel speciale roosters uitzendkrachten ik heb me er altijd met succes tegen verzet. Uitzendkrachten gewoon opnemen in de roosters en rouleringen. Staat ook in de cao OV hè “alle diensten dienen in de roosters te zijn opgenomen! Klopt wel dat er een aantal OR’en in OV land daar anders overdachten :bang: die gingen ook voor vestigings OT/GD en zelfs voor regio OT/GD. Ik heb in mijn tijd als OR lid en vz van de cao commissie bij bond en werkgevers weleens neus aan neus met lokale vestiging/rooster commissie’s gestaan! Toen we geregeld hadden dat de gemiddelde OT/GD voor 50 minner er af was ook in de Achterhoek ineens de bereidheid om de zondagsdiensten te draaien een stuk groter zat alleen artikel 20 ons soms nog in de weg om de 50 plussen zover te krijgen!

@wimz zo werkt het in het OV niet! Er wordt met de medezeggenschap een werktijd regeling afgesproken en dat is het. Zitten er in de medezeggenschap figuren die voor het eigenbelang gaan dan maken ze afspraken wie in welk rooster komt en wie niet! Vaak spreken ze dan wel af dat de rouleringen die geen weekenden draaien gemiddelde OT/GD krijgen :bang: dat is een hele ingewikkelde rekenmethode met robotchauffers e.d.

OT onregelmatigheidstoeslag GD gebrokendiensttoeslag

Gr Aad
Laatst gewijzigd door AadenAnke op za 04 dec 2021, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

309T16 schreef:
za 04 dec 2021, 11:59
Wat mij niet duidelijk is. Er wordt een termijn genoemd van 6 of 7 maanden na de laatste vaccinatie als uiterlijke tijdstip van de boosterprik.
Mijn vrouw heeft de Janssen vaccinatie gehad. Eentje dus en al in mei.
Dan mag je vrouw zich de vraag stellen waarom andere landen veel sneller een boost geven na vaccinatie J&J.
Duitsland en Luxemburg 1 maand , Belgie 2 maand.
Ook worden de zogenaamde vectorvaccins geboost met eentje van Pfizer of Moderna.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Die mag dus in januari als de 60 plusser’s zijn geweest komen. Ik weet niet hoe oud ze is maar is ze 60plus dan mag ze eerder via leeftijd/geboortejaar een afspraak maken.

Gr Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Gisteren heb ik mijn 3e prik gehaald bij de GGD in Venlo. Daar is -gisteren althans- ook iedereen welkom zonder afspraak. Wellicht een idee voor een ieder die graag snel een booster- of een 3e prik wil?

Wel even legitimatiebewijs mee, en het is ook verstandig om de vragenlijst even te downloaden en thuis in te vullen.

Zeer snel geholpen daar, bijna geen wachttijden. Locatie: de voormalige militaire rijschool aan de Garnizoensweg 3 in Blerick.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Ja als je er toch in de buurt was
Goed gedaan :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

PaulBng schreef:
vr 03 dec 2021, 15:24
Ik ga daar maandag ochtend maar eens heen fietsen...
Ik las net dat er vanmorgen vroeg al velen Paul voorgingen :lol: voor 6 uur prik werk voor de deur bij opening. Ik denk dat Paul maandag wel thuis kan blijven

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Meine schreef:
za 04 dec 2021, 13:04
Gisteren heb ik mijn 3e prik gehaald bij de GGD in Venlo. Daar is -gisteren althans- ook iedereen welkom zonder afspraak. Wellicht een idee voor een ieder die graag snel een booster- of een 3e prik wil?

Wel even legitimatiebewijs mee, en het is ook verstandig om de vragenlijst even te downloaden en thuis in te vullen.

Zeer snel geholpen daar, bijna geen wachttijden. Locatie: de voormalige militaire rijschool aan de Garnizoensweg 3 in Blerick.
Beetje vreemd, je woont in Duitsland en komt hier in Nederland de boosterprik halen? Krijg je die in Duitsland niet? Zijn ze daar nog niet zover of???

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Niks vreemd toch
Er zijn er hier die er voor naar Spanje rijden :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

@AadenAnke, Die kan ik ook in D krijgen, maar de eerste 2 vaccinaties waren ook Nederlands. Ik heb een NL corona app, deze accepteert geen Duitse inentingen.

Mijn Duitse huisarts is bereid om ook de eerste twee inentingen in Duitsland in te schrijven, maar de appstore van Google blokkeert de download van de Duitse corona app.

Kortom dit was even het makkelijkst.
Plaats reactie