Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

via https://www.nu.nl/coronavaccins/6168986 ... -bent.html

kun je een melding krijgen wanneer je aan de beurt bent
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Zonneke schreef:
do 02 dec 2021, 11:08
Best wat vreemd dat alle landen verschillende termijnen tussen prikken aanhouden. Sommige doen J&J na 1 maand, Andere 2. Nl dan weer 6.
Alles op 6 maanden is wel heel conservatief en hierdoor lopen er veel rond die een tijdje minder goed beschermd zijn.
Welk land doet de boosterprik al na 1 of 2 maanden?
Wij hebben 6 maanden en dat doen omliggende landen ook.
En er zijn er niet veel die minder goed beschermd rondlopen want voor iedereen geld die 6 maanden. Alleen wie nu aan de beurt is zit al op wat meer maanden en daarom mogen die ook als eerste.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

AadenAnke schreef:
do 02 dec 2021, 9:32
Bob ik wil niet lullig doen :lol: en ik denk dat Hugo het beter doet dan de gemiddelde in Den Haag maar sinds ik me kan herinneren is er nog geen enkele belofte van geen enkele regering/minister/staatsecretaris na gekomen :oops: dus ik maak me zorgen :shh:

Gr Aad
Jammer dat hij zo'n zwalkend beleid heeft gevoerd die Hugo.
Voortdurend veranderen van standpunt, adviezen van het OMT niet (helemaal) opvolgen.
En gisterenavond liegen dat de Gezondheidsraad pas op 2 nov. een advies heeft uitgebracht om te gaan boosteren, terwijl al veel eerder, in sept, diezelfde raad heeft geadviseerd om klaar te zijn als er in het najaar geboosterd moet gaan worden.
Rouvoet van de GGD zei op 14 sept. al dat de GGD klaar was voor de boosterprik.
Nu maar afwachten of de toezegging dat het merendeel van de 60+'rs voor het eind van het jaar een 3e prik heeft gehad uitkomt, wij blijven optimistisch.

Goed artikel in de VK vandaag over de boosterprikken met een tijdlijn over toezeggingen, zit achter de betaalmuur.
Daarom 1 zin eruit: Maar geen nood, zegt De Jonge op 13 juli in de Eerste Kamer, als de Gezondheidsraad ‘op de rand van het najaar’ adviseert tot een extra prik (De Jonge heeft al om een boosteradvies gevraagd), ‘[dan staan wij] in elk geval qua organisatie en bevoorrading van de vaccinaties klaar’.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Het is hier in huis de laatste dagen net een actiecentrum van de vakbond maar nu van de spierziekte club :lol: vorig jaar is een flinke lobby geweest om voor de groep van Anke haar patiënten/diagnose groep op te nemen in het voorrang beleid bij vaccinatie en met succes. Nu zijn deze mensen in april en mei gevaccineerd en is er besloten deze keer die groep niet voor te laten gaan. Dat houd in dat de 18 jarige w.s. 10 tot 11 maanden moeten wachten op een booster. Na een week van bellen en mailen naar diverse beleidsmakers e.d. Komt er nu toch wat gang in morgen 03-12 op radio 1 tussen 7 en 9 wordt er een patiënt geïnterviewd door Astrid Kersenboom. Hier in huis weten we nog hoe je een actie coördineert :lol: nu wordt er weer gebeld naar den Haag :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »


Flinke oversterfte , oorzaak moet uitgezocht worden.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik heb voor mijzelf daar wel een verklaring voor. Ouderen die zeggen laat maar er is nu toch niets aan mijn leven zullen vast een deel van die 600 onverklaarbare zijn. Ik weet dat vele mensen die toch al een minder leuk leven hebben door b.v. een ernstige spierziekte nu al bijna 2 jaar veel minder voor hun leuke uitjes hebben erg depri zijn en hoor regelmatig deze mensen zeggen het mag van mij over zijn. 2 jaar terug waren ze meestal nog heel blij en best vrolijk

Gr Aad
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Mijn broer heeft in verschillende verpleeghuizen gelegen en het verbaasde dat wij bijna altijd de enigste waren in zo'n tehuis en echt vrolijke mensen kwam ik ook niet zo vaak tegen. Van uitjes was er 5 jaar geleden ook al geen sprake en toen mijn broer ernstig ziek was liepen ze van de ambulance ook al te zeulen waar er plek kon zijn. Hij is inmiddels 2 jaar overleden en we geven nu de corona de schuld van een falend beleid wat 10 jaar geleden al is ingezet.

mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik hoorde vanavond iemand op de tv zeggen beleid dat 40 jaar geleden is ingezet

Gr Aad
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Gisteravond laat heeft de motie om kwetsbaren voorrang te geven het niet gehaald door kan ik gerust zeggen een verkeerd antwoord van de Jonge :bang: daarop is in de vroege nacht besloten het interview te vervroegen het onderwerp was nu vanaf 6.20 uur werd het ook nog ff gekaapt door een koepel organisatie :bang: maar we geven niet op het actie centrum draaid alweer een paar uur :lol:

Gr Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Gewoon doorgaan Aad! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Zojuist op de liveblog van de NOS:
GGD Hollands Midden start met boosterprik zonder afspraak

60-plussers kunnen "onder strenge voorwaarden" zonder afspraak terecht bij de GGD Hollands Midden, waar onder meer de gemeentes Noordwijk, Alphen aan den Rijn en Gouda onder vallen. De GGD heeft daar meer capaciteit beschikbaar dan er prikafspraken zijn gemaakt, aldus de dienst in een verklaring.

Één van de voorwaarden is dat iemand in of voor 1961 geboren is. Ook moet de laatste vaccinatie of coronabesmetting ten minste zes maanden geleden zijn. De volledige lijst met voorwaarden staat op de website van de GGD Hollands Midden. Aan de deur wordt gecontroleerd of iemand daaraan voldoet.

Omdat het aantal beschikbare plekken per dag verschilt, kan de GGD niet beloven dat iedereen die langskomt ook daadwerkelijk een prik krijgt.

In Nederland is de boostercampagne traag op gang gekomen, in andere Europese landen gaat het (veel) sneller. Om de boostervaccins sneller toe te dienen, wordt het leger ingezet.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik las gisteren op Twitter dat een vrouw uit Gouda al een boosterprik had gehad toen ze bij de GGD naar binnengewandeld was.
Leek me niet zo waarschijnlijk maar nu snap ik het.
Als nu dan ook maar snel de studenten van het Deltion College afd verzorging dan aan de slag kunnen, zoals de directeur vertelde ,dan kunnen ze na scholing van 1 dag prikken. Dit geldt landelijk voor zoveel studenten dat ze een miljoen prikken binnen no time weg kunnen zetten. Een directeur van een wijkverplegingsinstantie vertelde eergisteren dat er 700 wijkverpleegkundigen ( die een parttime functie hebben) zo een dagdeel kunnen prikken.
Als dit potentieel aan prikkers wordt benut zou worden, zou iedereen die er voor in aanmerking komt op korte termijn allemaal aan de beurt zijn geweest.
De vaccins zijn er , prikkers zijn er, nu de logistiek op orde en aan de slag, dan blijft het niet beperkt tot toevalligheden zoals bij de GGD Hollands Midden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Ik ga daar maandag ochtend maar eens heen fietsen...


Paul
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Het is hier al de hele dag een soort van feestje :cheers: :lol: de groep van onder de 60 gaat niet geprikt worden met de booster op volgorde van leeftijd maar op volgorde van laatste vaccinatie heeft de jonge vannacht ergens toegezegt :lol: sommige kamerleden waren erg goed op de hoogte van het probleem :shh:

Gr Aad
Plaats reactie