Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dat was grondig werk Henk! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dan hebben ze bij Antoni een schouderklop verdiend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Ik weet (helaas ) uit ervaring (van alweer 7,5 jaar terug) dat het AvL haar zaken heel erg op orde heeft....


Paul
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dafluc schreef:
za 27 nov 2021, 13:22
Hier is de tweede testuitslag binnen. Ik ben uiteraard ook positief. Ergste lijkt achter de rug. Al kwam hij de eerste dag wel heel heftig binnen. Maar goed. Positivo's slaan zich hier wel doorheen. Wel heel blij dat we geprikt zijn. Moet er niet aan denken hoe het anders was verlopen.
Was er verwachten Luc wel flinke shit natuurlijk! Bij je zoon zal dit ook wel ff binnen komen? keertje met F1 kijken en dan dit :bang: sterkte en hopelijk een lichte vorm

Gr Aad
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Het Coronavirus



Bericht door bupozaanstad »

In het AvL doen ze er echt alles aan om Covid buiten de deur te houden maar iedereen die als patiënt wordt binnen gebracht word volledig gecontroleerd en zolang de uitslagen nog niet bekend zijn verblijf je in isolatie. Als blijkt dat een patiënt positief is dan wordt deze overgeplaatst naar een ziekenhuis waar het AvL afspraken mee heeft, het AvL heeft zelf geen Covid behandel afdeling.

Men doet er alles aan de verpleeg afdelingen Covid vrij te houden en dat geeft een veilig gevoel als je daar binnen wordt gebracht :clap: :clap:
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

M. Van Ranst over de nieuwe variant Omicron: ndien de omicron-variant minder ziekteverwekkend zou zijn, dan zou de grotere besmettelijkheid (die omicron toelaat om delta te vervangen) zeer positief zijn.
Daarom moeten we de klinische gegevens van omicron-patiënten (in Zuid-Afrika en wereldwijd) goed opvolgen.

Over het ziekmakend vermogen is nog geen enkele duidelijkheid, maar volgens de viroloog ontwikkelen virussen zich doorgaans niet richting meer ziekmakend, wel richting meer overdraagbaar

https://www.hln.be/binnenland/opgang-om ... ~a32b72fe/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Zoals eerder gemeld hier twee positieve tests achter de rug. De nodige mails met bijlagen ontvangen van de GGD. Voor jezelf, partner en huisgenoten en nauwe contacten. Veel duidelijke ga je het niet krijgen. Vrijdag getest, zaterdag uitslag en mails. Zondag een telefoontje. Eigenlijk voor het benaderen dus van je contacten.
Heel rustig, duidelijk en vriendelijk werd mij uitgelegd dat het zo druk was, dat ze daar niet meer aan konden beginnen.
En dus zou ik een isolatie-advies op maat krijgen. Kreeg heel wat vragen, een korte onderbreking toen een arts werd geraadpleegd. En 20 minuten later een persoonlijk advies waarbij met mijn medicatie, ziekteverleden etc. etc. rekening werd gehouden.
Mijn partner kon binnenkort ook zo'n telefoontje verwachten. Of er nog vragen waren. Alle tijd, alle rust, vriendelijk, duidelijk en correct. Net als de dames in de teststraat.
Als je dan bedenkt dat 1 op de 50 Limburgers positief test en je kunt deze service nog bieden. Dan zeg ik dikke pluim voor de GGD Zuid-Limburg. Ik weet dat we hier snel in de mopperstand schieten. Maar dit wil ik ook gezegd hebben.
Afbeelding
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Er gaan ook heel veel dingen goed, en vooral de zaken die op werkniveau gedaan worden.
De (politieke) aansturing, daar is veel kritiek op denk ik.

Theo
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik vermoed dat in de pijpleiding van de beslissers en de uitvoerders een afsluiter zit die managers heet :lol: je ziet dat overal het niet durven geven van instructies/opdrachten en centenneu….’s die roepen budget zoals wij de wereld hebben ingericht dus! Een ideaal systeem nee verre van dat wie een beter systeem weet mag het zeggen.
1 op de 50 in Limburg positief :oops: dat zijn er dus in absolute aantallen een hele hoop
@luc klachten mild bij jullie hoop ik?

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Niet echt Aad. Vandaag 38,3 koorts. Hele dag (en nacht) hoesten. Hoofdpijn en duizelig. En ik krijg niks binnen behalve vloeibaar. Dus het mocht milder :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Luc, beterschap gewenst.
Fijn die positieve ervaringen met de GGD :thumbup:

Tegelijk lees je dan iets wat op beleidsniveau ligt.
Het aantal sterfgevallen in verpleeghuizen is onder ouderen weer even hoog als tijdens de 2e golf.
Deze week wordt begonnen met het geven van boosterprikken in deze huizen.
België is al in september begonnen met de boosterprikken in verpleeghuizen en daarvan is het effect duidelijk zichtbaar.
Beide landen beschikken over dezelfde data afkomstig uit Israël waar men eerder is begonnen met vaccineren en met de boosterprikken omdat ze de effectiviteit van de vaccins zagen afnemen bij ouderen.
Ik snap het niet waarom zijn we hier weer zo laat, misschien dat iemand een verklaring heeft. Vaccins zijn er voldoende, dat kan het niet zijn.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camperaapje »

Beterschap Dafluc!!
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Sandor Gora »

+1
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ook van ons sterkte en beterschap.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie