Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Ik las net een artikel over zelftests.

Daarin staat dat zelftests met een CE logo met 4 cijfers daarachter goedgekeurd zijn.

De twee zelftests die ik van rijkswege vertrekt heb gekregen, voldoen daaraan.

"CE 0123"

"0123". Yep. 0123.

Ben ik nu gek of is dit toeval?


Paul
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Terwijl hier in Duitsland het normale leven min of meer door blijft gaan dankzij 2G en 2G plus moeten de Nederlanders om 5 uur 's middags thuis zijn. De groenen en Christenen willen niet aan 2G. En Nederlanders zijn altijd solidair met alles en iedereen. Als de wappies niet naar binnen mogen na vijf uur, dan maar niemand. Dat de Christenen na vijf uur met 600 man ongevaccineerd in een overvolle kerk mogen zingen, dat is natuurlijk een ander verhaal, dat valt onder godsdienstvrijheid.

Nederlanders zijn een volk van zelfkastijders geworden, lekker om 5 uur thuis zijn en niet sneller dan 100 op de snelweg. Nu is dat laatste steeds minder een probleem, want de benzine is bijna onbetaalbaar geworden in Nederland.

Af en toe staat er eens een enkele Volendammer op om wat eieren te gooien in de richting van Kick-out ordeverstoorders, maar voor de rest blijft het oorverdovend stil in Nederlanders. Gedwee de eeuwig demissionairen volgend op weg naar een situatie waarin helemaal niets meer kan en mag. Schaapskudde gedrag op weg naar de slachtbank. Wie durft er het woord democratie nog in de mond te nemen in Nederland? De minderheid (de wappies) regeert inmiddels over de vrijheid van de goedwillende gevaccineerden.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

"Kleine" vergissing: dit kabinet wil (nog) niet aan de 2G. Het zijn niet "de groenen" die hier in Nederland regeren.
En om 17.00 uur thuis zijn? Supermarkten zijn tot 20.00 uur open en er is geen uitgaansverbod.
Je chargeert nogal... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Gechargeerd of niet, Meine heeft wel degelijk een punt.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Even los van 2G, welk punt dan? Ik zie blijkbaar wat over het hoofd.
De rest van zijn verhaal lijkt wel overgenomen uit een verkiezingskrantje van één of andere (populistische) partij.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

PaulBng schreef:
di 07 dec 2021, 0:45
Ik las net een artikel over zelftests.

Daarin staat dat zelftests met een CE logo met 4 cijfers daarachter goedgekeurd zijn.

De twee zelftests die ik van rijkswege vertrekt heb gekregen, voldoen daaraan.

"CE 0123"

"0123". Yep. 0123.

Ben ik nu gek of is dit toeval?


Paul
Ik denk toeval want nummer bestaat.
0123 is de code die hoort bij:
TÜV SÜD Product Service GmbH Zertifizierstellen
Ridlerstraße 65
80339 MÜNCHEN
Country : Germany

TÜV SÜD wordt wereldwijd erkend als een van de toonaangevende onafhankelijke instanties voor productcertificering
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Aloys schreef:
di 07 dec 2021, 10:28
"Kleine" vergissing: dit kabinet wil (nog) niet aan de 2G. Het zijn niet "de groenen" die hier in Nederland regeren.
En om 17.00 uur thuis zijn? Supermarkten zijn tot 20.00 uur open en er is geen uitgaansverbod.
Je chargeert nogal... :D
Yep en ook zeker niet de christenen.

DIt is wel heeeeel erg generaliserend!
Percentage kerken, die na 1700 uur diensten houden, ligt onder de 1%.
Laatst gewijzigd door 309T16 op di 07 dec 2021, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

De regering trekt het voorstel in omdat ze na zoeken voor steun nu deze niet gaan krijgen in de 2e en 1e kamer! Dus geen meerderheid van de volksvertegenwoordiging kunnen krijgen. Gekozen volksvertegenwoordigers dus democratie zoals die werkt in Nederland! Ze gaan verder zoeken en misschien wel andere dingen (b.v. winkel of horeca verruimen) uit ruilen om alsnog genoeg steun te krijgen. Dus kun je jezelf wel de vraag stellen wat jij en de partij waar jij op gestemd heb en straks gaat stemmen wil misschien dat je daar door op een andere partij gaat stemmen. Maar roepen dat er een minderheid ons regeert is onjuist. Dat men dat soms anders wenst is een ander punt

Gr Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Intussen mogen vandaag vanaf 11.00 uur 1944 en1945 de boosterprik inplannen. https://twitter.com/hugodejonge
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Wat een. vooringenomenheid bij Meine.
Waarom niet gezegd dat de PVV met zijn 17 zetels 2G tegenhoudt?

En gelukkig hebben we hier nog steeds een democratie, slechts de FVD en de groep van Haga vertolken standpunten van antivaxxers.

En dat in Duitsland het gewone leven doorgaat is zo'n succes met 30% ongevaccineerden dat men daar een vaccinatieplicht gaat invoeren, over verlies van vrijheden gesproken............
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Aloys schreef:
di 07 dec 2021, 10:37
Even los van 2G, welk punt dan? Ik zie blijkbaar wat over het hoofd.
De rest van zijn verhaal lijkt wel overgenomen uit een verkiezingskrantje van één of andere (populistische) partij.
Is geheel mij eigen mening. Ik ben lid van geen enkele politieke partij. Maar als je je gelukkig voelt in de vanuit solidariteit met niet gevaccineerden opgelegde beperkingen, prima.

Naar mij mening kunnen gevaccineerden het normale leven weer oppakken, voor hen is corona doorgaans niet meer dan een stevige griep. Vrijheidsbeperking uit solidariteit met degenen die niet gevaccineerd wensen te worden gaat mij inmiddels een brug te ver. Voor een ieder us er voldoende vaccin beschikbaar.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

En zo blijft de desinformatie lustig rondgaan op het wereldwijde web.
Informeer u deftig of zwijg anders helemaal zou best een goede tip kunnen zijn. :wink:
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

thole schreef:
di 07 dec 2021, 10:51
Wat een. vooring
enomenheid bij Meine.
Waarom niet gezegd dat de PVV met zijn 17 zetels 2G tegenhoudt?

En gelukkig hebben we hier nog steeds een democratie, slechts de FVD en de groep van Haga vertolken standpunten van antivaxxers.

En dat in Duitsland het gewone leven doorgaat is zo'n succes met 30% ongevaccineerden dat men daar een vaccinatieplicht gaat invoeren, over verlies van vrijheden gesproken............
Vaccinatieplicht juich ik toe. Naast FVD EN Haga is ook de Christelijke wereld tegen vaccinatie.

Er zijn inderdaad meerdere partijen die tegen vaccinatie en ook 2G zijn ik had vollediger moeten zijn.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Meine schreef:
di 07 dec 2021, 10:56
.


Naar mij mening kunnen gevaccineerden het normale leven weer oppakken, voor hen is corona doorgaans niet meer dan een stevige griep. Vrijheidsbeperking uit solidariteit met degenen die niet gevaccineerd wensen te worden gaat mij inmiddels een brug te ver. Voor een ieder us er voldoende vaccin beschikbaar.
Een kennis van een kennis van mij was een gezonde vent net 40 een echte sporter en dubbel gevaccineerd 2 weken geleden overleden aan een “stevig griepje” :bang: :bang: waarom men het toch maar blijft vergelijken met een griepje is mij niet duidelijk ja er zijn soms overeenkomsten een snotneus en verhoging

Aad
Plaats reactie