Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het Coronavirus



Bericht door FrankdB »

ducati 900 schreef:
vr 26 nov 2021, 17:54

En ook die stomme mondkapjes waar iedereen op schijt helpen zeker, al dan niet direct maar in elk geval indirect
doordat men steeds met de neus op de feiten wordt gedrukt dat er iets aan de hand is.
Onlangs kwamen resultaten naar buiten van een nieuwe, wereldwijde studie naar het effect van mondkapjes. Er wordt gesproken van een besmettingsreductie van 53%. Ter vergelijk: de reductie van afstandhouden werd geschat op 25%.

Bron: https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... ocent.html
Bron: https://www.theguardian.com/world/2021/ ... tudy-finds

Frank
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Laatst gewijzigd door Zadowolony op za 27 nov 2021, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Nee, maar het zit natuurlijk niet voor niets achter een betaalmuur.
Ik denk dat een kopie van het artikel hier plaatsen in strijd is met wetgeving op dit gebied!

Heb je toestemming van de uitgever? :wink:

Ik laat het staan omdat het inhoudelijk toch niet te lezen is, anders had ik het verwijderd.
We willen geen juridische problemen met krantenuitgevers!

Interessant artikel. Koop de losse krant in de supermarkt! Ik heb 'm al, als abonnee. :D :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Probeer het anders zo Artikel volkskrant
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Hier is de tweede testuitslag binnen. Ik ben uiteraard ook positief. Ergste lijkt achter de rug. Al kwam hij de eerste dag wel heel heftig binnen. Maar goed. Positivo's slaan zich hier wel doorheen. Wel heel blij dat we geprikt zijn. Moet er niet aan denken hoe het anders was verlopen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Vervelend.
Hoe lang duurt de quarantaine, zeven dagen?
Sterkte!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Op de site staat dit:
U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona. Als uw klachten aanhouden, mag u na 14 dagen uit isolatie.
Heeft u verminderde afweer door ziekte of medicijnen? Dan mag u 14 dagen na het begin van uw klachten uit isolatie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

En als je geprikt bent dan:

Als u beschermd bent tegen corona dan mag u na 3 dagen uit isolatie als u geen klachten heeft. U bent beschermd tegen corona als u:
14 dagen of langer geleden een 2e prik heeft gehad met het vaccin van AstraZeneca, Pfizer of Moderna, of
14 dagen of langer geleden 1 prik heeft gehad met een van deze vaccins en daarvoor heeft u corona gehad, of
28 dagen of langer geleden 1 prik heeft gehad met het vaccin van Janssen, of
binnen de afgelopen 6 maanden (180 dagen) corona heeft gehad. U bent toen positief getest op corona, bijvoorbeeld in een GGD-teststraat (niet met een zelftest).
U heeft 5 dagen na de test nog steeds geen klachten die passen bij corona: dan mag u na die 5 dagen uit isolatie.
U krijgt na de test toch klachten die passen bij corona. Dan moet u langer in isolatie. U mag uit isolatie als het minimaal 7 dagen is na het begin van uw klachten én u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona.
U heeft na de test toch klachten die passen bij corona en u heeft verminderde afweer door ziekte of medicijnen. Dan mag u 14 dagen na het begin van uw klachten uit isolatie.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Pfff...
Hoop Netflixen en legpuzzels maken.
Sterkte voor jullie beiden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Dank je. Ja, we zetten vandaag ons kunstkerstboompje op en gaan vanavond kersfilms bingwatchen. Komt goed :wink:
Afbeelding
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Het Coronavirus



Bericht door McLouis-078 »

Dafluc schreef:
za 27 nov 2021, 13:22
Maar goed. Positivo's slaan zich hier wel doorheen.
In de zorg zitten ze maar mooi met die positivo’s 😂😂
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Het Coronavirus



Bericht door ducati 900 »

Sneu dat je dit overkomt ondanks de vaccinatie maar je hebt je best gedaan.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Het Coronavirus



Bericht door bupozaanstad »

Ik heb eergister ook een Covid test gehad in het Antoni van Leeuwenhoek ( NKI ) omdat ik vreselijk benauwd was en behoorlijk aan het hoesten was, thuis nog wel twee zelf testen gedaan en die waren beide negatief. Ben hier thuis met een AMBU opgehaald en met spoed snelheid naar Amsterdam gebracht. Dan begint het feest, dubbele Covid test waarvan een met een swab via de neus en daarna nog een via de keel. Dan komt het lab ook nog even langs voor een paar buizen bloed. Je voelt je net in een NFI film allen zijn de pakken in het AvL geel ipv wit. Als dat klaar is moeten de testen en het bloed naar het lab en dan blijkt dat de meeste medewerkers daar al naar huis zijn dus dat kon pas de volgende ochtend. Nou dan doen we ook nog maar een thorax foto die kan de dienst doende arts straks bekijken. Ja Ja straks ................ eindelijk om tien over twaalf heeft ie me wakker gemaakt om te vertellen dat een long ontsteking en een opvlammende COPD de oorzaak was, dat had wat mij betreft ook in ochtend gekund en had ik lekker kunnen door slapen.

Om half 11 tijdens de koffie kwamen ze vertellen dat de Covid testen negatief waren maar dat het calcium gehalte in mijn bloed wat aan de hoge kant was en dat ze een infuus met vocht wilde geven, 3 liter in totaal. Heb de beste man verteld dat ik mijn melk direct bij de boer haal en dat mijn calcium daardoor wel vaker wat hoger is. Natuurlijk kreeg ik de vraag waarom bij de boer, dus hem maar gezegd dat ik die waterige bende uit een pak niet te pruimen vind en dat ik echte verse volle melk veel lekkerder vind. Eindelijk om twee uur kon ik naar huis, en helemaal COVID VRIJ :D :D
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Het Coronavirus



Bericht door Stieneke en Donald »

Toppie Henk! :thumbup:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Plaats reactie