enorme boete uit Engeland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Joske »

Bas vd laar schreef:
do 06 feb 2020, 17:00
….Dacht zelf dat ik langzamer reed maar wat doe je er aan als je gelaserd bent?
Boete was binnen een week binnen en heb hem maar betaald.
Een beëdigd ambtenaar die met geijkte apparatuur jouw snelheid meet, en daar rapport van opmaakt hoeft niet met foto's worden aangetoond.
Hetzelfde als door rood rijden.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Bas vd laar »

Wat betreft door door rijden. Dat wist ik, al zou hij het kenteken verkeerd hebben opgeschreven in z'n vrije tijd dan nog krijgt hij gelijk, tenzij je met hard bewijs komt dat jij het niet was. Als je zegt dat je thuis op de bank zat zal je die boete gewoon moeten betalen.
Ik neem maar aan dat die laser geijkt was, al heb ik geen idee.
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Lonewolf »

Joske.
Boete op Spaans kenteken gekregen op mijn Spaanse adres, want ik woon in Spanje.

Appiekamp:
Zit foto bij, net als bij snelheidsboete
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Lonewolf »

We zijn inmiddels drie jaar verder.
Ik heb na de boete nooit een aanmaning of wat dan ook gehad. Heb dus nooit iets betaald.
Misschien goed te weten voor komende slachtoffers.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door seth_space »

En Brexit helpt ook;) Je hebt wel een potentieel probleem als je met dezelfde auto weer naar engeland gaat!
Omdat het VK niet meer in de Europese Unie zit, krijg je als je geflitst wordt door een Britse camera geen bekeuring meer op je mat.

Na jaren van discussies, gemiste deadlines en (Britse) verkiezingen is het eindelijk zo ver; het Verenigd Koninkrijk doet sinds 1 januari niet meer mee aan EU-regels. Dat betekent dat de Nederlandse douane je boterhammetjes met kaas invordert, dat ze in het VK een stuk minder auto’s bouwen en dat je minder risico loopt op een flitsbekeuring.

Sinds enkele jaren hebben Europese landen namelijk een soort uitleveringsverdrag met elkaar als het gaat om verkeersboetes. Daardoor kan je als je in een Europees land geflitst wordt, in Nederland alsnog een bekeuring op je mat krijgen. Overigens kunnen EU-landen ook andere verkeersboetes naar elkaar uitwisselen dan alleen flitsbekeuringen.

Geen boete na geflitst in het VK
Het Britse Auto Express merkt echter op dat het Verenigd Koninkrijk met de Brexit uit dit verdrag is getreden en dat er op dit moment geen vervanging voor is bedacht. Met andere woorden, het Verenigd Koninkrijk heeft nu geen toegang meer tot het RDW en kan dus geen boetes meer naar Nederlandse kentekenhouders sturen. De Britse politie kan nog wel iemand op heterdaad betrappen en dan een boete opleggen. Deze boete moet je dan mogelijk ter plekke betalen. Je bent dus niet helemaal onaantastbaar in het Verenigd Koninkrijk.

Nederlandse automobilisten krijgen als ze geflitst worden in het VK dus geen boete meer, maar andersom werkt het ook. De Nederlandse politie kan Britse automobilisten dus geen flitsboetes meer thuissturen. Volgens het Britse blad is dit vooral nadelig voor de Franse politie. Jaarlijks worden daar meer dan een half miljoen Britten op de bon geslingerd door flitscamera’s. Die blijven echter nu op de Franse plank liggen, wat per jaar tot wel zestig miljoen euro zou schelen voor de Franse overheid.

Betekent dit dat je voor altijd beschermd zal zijn voor de Britse flitscamera? Mogelijk niet. Volgens het blad wil Frankrijk namelijk een overeenkomst aangaan met het Verenigd Koninkrijk, waardoor ze weer flitsbekeuringen kunnen uitwisselen. Het maken van zo’n overeenkomst zou echter jaren kunnen duren, het is ook niet bekend of de Nederlandse overheid hetzelfde overweegt. Maar vooralsnog ben je dus dankzij de Brexit iets veiliger voor Britse flitscamera’s.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door jurgenc »

Lonewolf schreef:
wo 29 jun 2022, 16:19
We zijn inmiddels drie jaar verder.
Ik heb na de boete nooit een aanmaning of wat dan ook gehad. Heb dus nooit iets betaald.
Misschien goed te weten voor komende slachtoffers.
Ben je van plan om ooit nog naar ginds op vakantie te gaan?
Indien ja, dan loop je nog altijd het risico om te mogen betalen. Geen idee wat in het VK de verjaringstermijnen zijn voor verkeersboetes.
H20
Lonewolf
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Lonewolf »

Ik heb vooreerst geen plannen om naar Engeland te gaan en al helemaal niet met mijn camper. En als al die kant op ga, wordt het ireland, rechtstreeks met de ferry vanuit Spanje of vanuit Frankrijk.
Flying Flamingo
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 13:09

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Flying Flamingo »

Wat goed dat je niet betaald hebt. Ik zou alweer braaf alles overgemaakt hebben...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: enorme boete uit Engeland



Bericht door Marco Polo »

Wordt blijkbaar een civiele schuld als je niet betaald die ULEZ penalty.
Maximaal een jaar of 6 verjaringstermijn op die schulden.
Plaats reactie