auto huren

shakira
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 18:21

auto huren



Bericht door shakira »

hallo na verschillende keren op pad te zijn geweest met de camper zijn wij nu van plan om naar oostenrijk te gaan op ons gemak met de nodige stops onderweg en dan daar een plek te zoeken en een week te blijven staan en daar een auto te huren in b v karintie (ik weet nog niet waar ik precies beland ) om daar een week rond te toeren en s,avonds weer naar de camper te gaan iemand tips of hier ervaring mee ik zou het graag horen b v d voor het meedenken groetjes rien en toos
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: auto huren



Bericht door durisotti »

~Heb goede ervaringen met deze site:

www.cardelmar.nl
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: auto huren



Bericht door AadenAnke »

Lokaal zoeken bij de kleinere verhuur bedrijven loont meestal. OV is misschien ook een alternatief. Maar je hebt de camper bij je dus waarom een auto huren? Of is de camper erg groot en niet geschikt voor lokaal vervoer?

Gr. Aad
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: auto huren



Bericht door durisotti »

Lokaal huren is over het algemeen veel duurder !
Ik heb voor volgende week een peugeot 308 gehuurd in Griekenland met deze site, 3 euro per dag !
Had in november een huurauto voor 62 cent per dag op Sardinië, vroeg me af wat het zou worden, maar ik kreeg een Renault clio diesel mee met 20000 km.. 3 dagen was 1,86 euro..
Hoe kan dit..deze auto's staan in de wintermaanden stil en das niet goed voor de auto, daarom worden ze goedkoop verhuurd om ze in beweging te houden..
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: auto huren



Bericht door seth_space »

Probleem bij die erg goedkope aanbiedingen is meestal de verzekering.
Die kost het jaar rond hetzelfde en als daar ineens een "aanbieding" zit zou ik het papierwerk en de voorwaarden maar eens grondig doorspitten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: auto huren



Bericht door jheeck »

Als je via een internationaal opererende tussenpartji gaat huren is aan te bevelen ook je eigen risicoverzekering via die partij te regelen, die hebben daar vaste tarieven voor. Ik heb zelf een paar keer in Italie gehuurd via Cardelmar en het bijrverzekekeren van het eigen risico scheelde tientallen Euro's t.o.v. afkoop (hoog!) eigen risico bij de betrokken lokale verhuuurder, in mijn geval Locauto.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
shakira
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 18:21

Re: auto huren



Bericht door shakira »

de camper is inderdaad aan de grote kant (vind ik)het is een rimor super brigg 677 met een scooterrek van +- 80 centimeter dus 8meter 30.plus dat hij niet de jongste is bouwjaar 1995 en ik dus waarschijnlijk niet overal mag komen. we zijn al eens in zell am zee geweest en daar kon je met een bootje op accu het meer op hartstikke leuk maar een ellende om te parkeren daar komt bij dat ik i v m copd niet zo heel ver kan lopen dus vandaar deze oplossing
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: auto huren



Bericht door durisotti »

De volledige verzekering kost rond de 5 euro per dag dus dat is prima te doen !
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: auto huren



Bericht door seth_space »

Ik neem aan dat je snapt dat het niet kan kloppen voor een dergelijk bedrag?

Zelfs met extreem hoog eigen risico zal een daadwerkelijk afgesloten verzekering een aanzienlijk hoge bedrag opleveren.
In mijn contacten met een bevriende griekse autoverhuurder vertelde hij dat men heel vaak geen verzekering afsluit en dat je bij een aanrijding altijd eesrt met hun contact op moet nemen. Zij bekijken dan of ze de schade voor eigen rekening nemen of dat ze een polis antidateren.
De "klant" krijgt een leuk ogend kopietje mee van een standaard verzekerings A4 tje inclusief leuke kreten zoals
Full casco, Full insurance etc..

Wat er gaat gebeuren als je betrokken raakt bij een fiks ongeluk en je neemt zelf geen contact op.. tja.. "eigen risico"
If it is to good to be true...
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: auto huren



Bericht door FrankJC »

durisotti schreef:
za 04 jan 2020, 23:07
Ik heb voor volgende week een peugeot 308 gehuurd in Griekenland met deze site, 3 euro per dag !
Had in november een huurauto voor 62 cent per dag op Sardinië, vroeg me af wat het zou worden, maar ik kreeg een Renault clio diesel mee met 20000 km.. 3 dagen was 1,86 euro..
Hoe kan dit..deze auto's staan in de wintermaanden stil en das niet goed voor de auto, daarom worden ze goedkoop verhuurd om ze in beweging te houden..
Dan moet je natuurlijk wel in de winter gaan, dat kan niet iedereen. :mrgreen:
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: auto huren



Bericht door durisotti »

seth_space schreef:
ma 06 jan 2020, 21:59
Ik neem aan dat je snapt dat het niet kan kloppen voor een dergelijk bedrag?

Zelfs met extreem hoog eigen risico zal een daadwerkelijk afgesloten verzekering een aanzienlijk hoge bedrag opleveren.
In mijn contacten met een bevriende griekse autoverhuurder vertelde hij dat men heel vaak geen verzekering afsluit en dat je bij een aanrijding altijd eesrt met hun contact op moet nemen. Zij bekijken dan of ze de schade voor eigen rekening nemen of dat ze een polis antidateren.
De "klant" krijgt een leuk ogend kopietje mee van een standaard verzekerings A4 tje inclusief leuke kreten zoals
Full casco, Full insurance etc..

Wat er gaat gebeuren als je betrokken raakt bij een fiks ongeluk en je neemt zelf geen contact op.. tja.. "eigen risico"
If it is to good to be true...
Ik had een eigen risico van 900 euro, bij schade te voldoen aan de autoverhuurder, de broker/verhuurwebsite, in dit geval Cardelmar heeft dit eigen risico herverzekerd, in geval van schade had ik het bij Cardelmar kunnen declareren.
Ik was voor 3 dagen autohuur met onbeperkte kilometers net geen 21 euro kwijt.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: auto huren



Bericht door rcraats »

Even een tip over bijverzekeren. Veel maatschappijen bieden de auto goedkoop aan maar vragen de hoofdprijs voor het afkopen van het verplicht eigen risico. Wanneer je echter je auto huurt met een Visa Gold Card (let op: GOLD) dan heb je standaard een gratis verzekering hiervoor. Eventuele schade moet je dan wel eerst met je Visa voorschieten, maar Visa restitueert. Scheelt toch best veel geld. Laat je in zo'n geval dus geen overbodige verzekering aansmeren. Heb je wel een Visa maar geen Visa Gold is een upgrade te overwegen.
Hymer B674 SL
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: auto huren



Bericht door durisotti »

Dat is een goede tip, de ANWB card heeft een dekking tot 1500 euro !

https://www.anwb.nl/creditcard/gold-card#info
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: auto huren



Bericht door jaccoh »

Als je in Kärnten uitkomt ..

Ik heb goede ervaringen met deze: http://www.tafrent.com/mietwagen.html
Vestigingen in Villach en Klagenfurt
Groet
Jacco
Plaats reactie