Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door Marco Polo »

De financiële crisissen zijn ook weer goed gekomen.
Uiteindelijk heeft China een hoop geïnvesteerd in diverse landen (ook GB).
Vraag is of dat dit de weg is.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door PE1OPQ Theo »

De burgers is wijs gemaakt dat ze hun land terug krijgen, zeggenschap er over.
Blijkt dat 70% van het land in het bezit is van de rijke happy few, de oude geslachten.
En als je dan kijkt hoe het proces van brexit is verlopen, dan zijn de belangen van de oude rijke garde gewaarborgd.
Zij waren bang voor de EU, deze wilde bv openheid in wie nu land in zijn bezit heeft.
In de VK is dat er niet, je moet betalen als je het kadaster in wil zien.
En Jan met de pet stinkt er wel weer in.
En wij gaan wel wachten voor de grens, om er in te mogen.
Gezellig :D

Theo
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door AadenAnke »

En daar draai het dus allemaal om. Het is jouw vrije keuze om erheen te gaan zelfs om in de rij te gaan staan. Het is de vrije keuze van de Engelsen om zich wat wijs te laten maken. Wij krijgen alleen maar te horen wat Europa ons wil laten horen net als de Engelsen krijgen wij niet alle info. De tijd van kwaliteitskranten die een onafhankelijk en zonder oordeel informatie gaven is hier in Nederland ook voorbij. Wat je kan vinden op het net is ook meestal niet 100% objectief er zit altijd wel een kleuring aan. De in de EU achter gebleven landen hebben de laatste 2 jaar constant geroepen dat het slecht is voor de Engelsen. Ik denk dat het minstens net zo slecht is voor Europa en misschien wel veel slechter dan voor de Engelsen. Ik ga over een jaar of 3 voor een aantal maanden naar de overkant met de camper en sta er graag voor in de rij en moet niet vergeten mijn paspoort mee te nemen verwacht ik. Misschien moet ik dan ff een visum kopen zo wat? Ik zal er dan vast en zeker nog Lidl en Aldi's vinden en nog steeds niet met mijn euro kunnen betalen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door hathi »

Als aanvulling Aad de Engelsen,hebben tenminste nog de keuze,wat ze willen,....wij al lang niet meer?
Hans
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door AadenAnke »

Ja die is ons door Europa met instemming van onze eigen regeringen door de jaren heen afgenomen! Dat is de echte reden van de Engelsen. Maar daar integendeel willen velen niet anders. Sommige zouden zelfs willen dat de individuele landen zouden ophouden te bestaan. Terwijl er binnen die zelfde landen weer groepen zijn die zig willen afscheiden. Denk aan Schotland en Catalonië Vele Belgen zien het land ook graag gedeeld worden. Zoveel verschillende meningen en zoveel mensen die zich daarmee willen bemoeien met ieder zijn eigen belangen dat dan vaak ondergesneeuwd van diegene die het echt aangaan in dit geval de Engelsen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door macfocus »

twente1946 schreef:
vr 31 jan 2020, 19:02
id kaart zal wel niet meer kunnen na de brexit 2021. En w.s. een visum kopen via internet, langste periode verblijf is 3 maanden dan. (90 dagen)
Geldt overigens ook voor de britten , maximum verblijf 90 dg - 2 x per jaar maar niet aansluitend
Wat een b*llsh*t,

Voor de EU hadden we in europa ook geen visumplicht.
Als iedereen nou gewoon eens rustig afwacht wat er gaat gebeuren, dan schiet het al lekker op.

Assumptions are the mother of all fuck-ups, en dat geldt in dit geval ook.
Haal de emotie eruit, en kijk naar de feiten.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door twente1946 »

macfocus schreef:
za 01 feb 2020, 12:11
twente1946 schreef:
vr 31 jan 2020, 19:02
id kaart zal wel niet meer kunnen na de brexit 2021. En w.s. een visum kopen via internet, langste periode verblijf is 3 maanden dan. (90 dagen)
Geldt overigens ook voor de britten , maximum verblijf 90 dg - 2 x per jaar maar niet aansluitend
Wat een b*llsh*t,

Voor de EU hadden we in europa ook geen visumplicht.
Als iedereen nou gewoon eens rustig afwacht wat er gaat gebeuren, dan schiet het al lekker op.

Assumptions are the mother of all fuck-ups, en dat geldt in dit geval ook.
Haal de emotie eruit, en kijk naar de feiten.
voor de eu was er wel visumplicht hoor in Europa. DDR - Balkan landen - Hongarije- Tsjecho-Slowakije. Nu nog europees gedeelte Turkije en Rusland. Maar in ieder geval geen id kaart meer. (en voor de rest zal mij een zorg zijn visum - geen visum)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 8:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door Kroppie »

wat is nu het probleem om een paspoort mee te nemen, om te laten zien?, ook een id kaartje zal wel eens gecontroleerd worden, anders hebben die dingen ook geen functie.

of is er weer iets gevonden om te kunnen zeuren.(denk dit laatste)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door frank_h »

Ik heb al jaren geen paspoort meer, gewoon omdat mijn ID-kaart voldeed voor alle reizen. Ik ben vorig jaar nog met ID-kaart naar Schotland geweest. Dan zou ik dus speciaal een paspoort moeten aanvragen als ik dat weer wil doen... of als ik naar de VS wil ofzo.

Een ID kaart is nu eenmaal veel makkelijker mee te nemen, zit gewoon altijd in mijn portemonnee/pasjeshouder.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Britannie



Bericht door hathi »

Marco Polo schreef:
za 01 feb 2020, 1:30
Elke niet-eu burger heeft minimaal na 3 maanden een visum nodig.
Afhankelijk uit welk land je komt soms direct.

Insteek voor toelating van Britse staatsburgers in EU landen is 90 dagen visumvrij in een periode van 180 dagen.

Een en ander zal nog uit onderhandeld moeten worden.

Voor toegang tot de Ierse republiek door Britten zijn geen wijzigingen voorzien.

Tot eind van het jaar veranderd er nog niets (transitieperiode).
Nou Marco,dat heeft weinig zin,als de controle minimaal is,want dan kunnen er nog wel enkele meer het land uit?
Hans
AadenAnke
Berichten: 13176
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door AadenAnke »

Ach als dat kaartje of boekje het gehele probleem is, wat is het probleem dan? De verdeeldheid tussen de Engelse nee Britse bevolking en de eventuele maatschappelijke gevolgen voor hun is waar ik meer over nadenk. Wij kunnen er van alles van vinden maar de tijd zal het leren, al vrees ik dat de EU het ze heel erg moeilijk zal proberen te maken. Voorbeeld net in het Journaal. De kerk in Breda er wordt gebruik gemaakt van Poortland steen. Men vrees dat er door heffingen van Europa de prijs daarvan flink omhoog gaat. Er is een minder duurzaam alternatief "Franse kalksteen" daar liggen dus de echte problemen. Gaat Europa voor de grenzen open houden of niet.

Gr. Aad
Foofer
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 20:32

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door Foofer »

Als ze soepel zijn voor de UK volgen er meer landen naar een exit, de rijkere. Godzijdank
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vanaf 2021 alleen nog met paspoort naar Groot-Brittannië



Bericht door Marco Polo »

Allemaal politieke spelletjes.
Boris speelt het graag hard.
Komt de EU ook hard terug.
Maar uiteindelijk gaat het om de centen; de handel dus.
Britse bevolking steunde Johnston in meerderheid (om maar van het gezeur af te zijn??) en dan is het een beetje moeilijk om een land te blijven gijzelen.
Maar het uitwerken van de details zal gewoon een afweging zijn van wat het de landen in Europa oplevert qua handel.
De Britten voelen zich nu natuurlijk oppermachtig nu de powerplay van Johnson gewerkt heeft. Zullen ze voor de uitwerking van de details ongetwijfeld weer proberen.
Plaats reactie