Tips wintercampings Aosta oid?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Tips wintercampings Aosta oid?



Bericht door Reisbijbel »

Wij gaan komende kerst met de camper richting Haute Maurienne om te skiën en meer winterpret te beleven. We willen dan twee campings bezoeken. Daarna wil ik eigenlijk nog naar een ander skigebied. Aosta lijkt me tof, over de grens. Iemand daar al eens geweest en tips voor leuke campings? Mag zowel basic zijn als wat uitgebreider. Andere tips op logische afstand ook welkom. Denk aan nog een nacht of vier, dus wil geen heel wilde ritten maken ervoor :-).
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tips wintercampings Aosta oid?



Bericht door frank_h »

Ik vond La Plagne geweldig, weet niet of dat al op jullie lijstje staat. Ben er niet met de camper geweest, maar heb in Plagne Soleil vanuit de lift wel een camperplaats direct aan de piste gezien.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Tips wintercampings Aosta oid?



Bericht door jepebe »

http://www.lovevda.it/en/accommodation/ ... -stopovers

Campings en camperplekjes in de Aostavallei en een bult extra info.

De grote gebieden zijn la Thuile, Monte Rosa, Gresonney Champoluc, Breuil Cervina en tegen de mont Blanc aan( is dat Courmayeur?)

Bij de eerste drie zijn goed uitgeruste camperplaatsen, wel op hoogte, dus met een dieselkachel rekening houden daarmee. Mijn bezwaren tegen een camping zijn dat het steeds net wat verder van de pistes of liften ligt...

De hele vallei heeft verder best veel kleine skiplekjes. Wij stonden vorig jr met kerst 1 weekje op de parking in Aosta naast de gondel naar Pila. Voor mijn nog niet zeer bedreven kids prima gebiedje, en ik vond het voor wintersport perfect. Vlakbij een joekel van een supermarkt, via het station vlak bij een redelijk grote en erg mooie stad, twintig stappen naar de gondel tot 1800 meter. Er is een goedkoop zwembad in Aosta waar we twee x geweest zijn. Ff rijden met de camper erheen, 10 minuten, accu daarmee weer opgeladen. De parking is een plek waar ik zomers niet zou gaan staan. Er zijn geen voorzien8ngen behalve een wc tijdens gondelopeningstijden.

Er stonden een tiental campers. Nu in de winter was het prima, als het donker en koud wordt in de camper, spelletjes doen, boekje lezen beetje internetten. Bij de gondel gratis wifi. Dit jaar gaan we weer met kerst, het was er de hele week bizar rustig. Heerlijk eten, betaalbare prijs, goddelijke koffie en Italiaanse kunstsneeuw past in het rijtje van italiaanse kunst, koffie pasta en ijs. Opmerkelijk verschil met Oostenrijk en Frankrijk wat mij betreft.

Wij hadden vooraf het idee om nog naar gresonney champoluc of la Thuile te gaan maar vonden Pila prima voor de week die we hadden. Goede skiers zijn er sneller uitgekeken lijkt me. Ik zou alleen er een dag of twee drie me kunnen amuseren.

Je zult door de MontBlanctunnel moeten, of via zwitserland en d egrd st Bernard, maar dat lijkt me vanuit de Maurienne onzinnig. Eventueel kun je in La Rosiere (F) gaan skien, met de mogelijkheid om over de grens te skien in La Thuile. Ik weet niet of er in La Rosiere campermogelijkheden zijn.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Tips wintercampings Aosta oid?



Bericht door Reisbijbel »

Dank voor al je tips. We hadden zulk geweldig weer en sneeuw in Frankrijk dat we daar een dagje langer zijn gebleven en uiteindelijk alleen net voor de pas even hebben overnacht in Italië. Enorm campervriendelijke plekken langs de snelweg viel ons op! We zijn idd door de MOnt Blanc tunnel gereden.

In Haute Maurienne stonden we op twee fijne campings, eentje in Aussois. Je pakte daar de skibus naar de lift, of als je wat wilde eten kan je ook prima te voet. Wij hadden de ski's en schoenen in een locker bij de piste gezet, dat was ideaal. http://www.camping-aussois.com/?lang=en
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Plaats reactie