Een "krankzinnig" idee!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door PaulBng »

Een aantal bruggen hier in Leiden worden met water gekoeld.
Mss een idee?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

:-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door marchugo »

Rudy,


Een uitschuifbare solar-installatie is één ding, maar een oprolbare is natuurlijk ook mooi:

Page-5-Over-1-kW-of-Power-1-1280x778.jpg
Page-5-Over-1-kW-of-Power-1-1280x778.jpg (44.06 KiB) 813 keer bekeken

https://xponentpower.com/

Hij rolt heel compact in de cassette: https://vimeo.com/635675626

Nog wel even sparen, hij kost 7500 dollar in de voorverkoop. Maar jij zet zoiets toch gemakkelijk zelf in elkaar?

Marc.


PS: Zag dat die studenten van de TU Eindhoven je idee van uitschuifpanelen gejat hebben op hun solar-camper:

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... van-spanje
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Peter LMC »

Dat idee is echt niet van gisteren.
En van wie gejat :?:
Foto van een aantal jaren gelden.
Zonnepaneel camper.JPG
Zonnepaneel camper.JPG (42.25 KiB) 771 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Kroppie »

de volgende stap, luifel gemaakt van fotovoltaisch doek.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door PaulBng »

Wireless laden met een schotel vanaf een satelliet...


Paul
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Hoofdnoorman »

marchugo schreef:
di 11 jan 2022, 16:51
Rudy,

Een uitschuifbare solar-installatie is één ding, maar een oprolbare is natuurlijk ook mooi:
Page-5-Over-1-kW-of-Power-1-1280x778.jpg

https://xponentpower.com/
Hij rolt heel compact in de cassette: https://vimeo.com/635675626

Nog wel even sparen, hij kost 7500 dollar in de voorverkoop. Maar jij zet zoiets toch gemakkelijk zelf in elkaar?
Marc.


PS: Zag dat die studenten van de TU Eindhoven je idee van uitschuifpanelen gejat hebben op hun solar-camper:

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... van-spanje
Werkelijk een heel mooie luifel. Het is dan wel weer jammer dat men geen gebruik heeft gemaakt van de rest van het dakoppervlakte. Ook ik had al eens een dergelijk idee*, maar dit laten varen omdat het niet toepasbaar is. Juist het vooruit schuiven van de twee panelen boven de motorkap is nog geoorloofd als je aan de straat staat, zoals ik. Dus in Spanje is het niet te gebruiken in de winter.

Verder mag je toch gerust aannemen dat die studenten in Eindhoven beslist niet op mijn idee geïnspireerd zijn geweest. Zulke prachtige, jonge en ondernemende techneuten hebben dit vast zelf bedacht. Wij moeten blij zijn dat we zulke mensen kunnen opleiden. Ik heb groot respect voor al die dingen die ze uitvinden en ben van mening dat wij in Nederland de beste Polytechnische Universiteiten hebben in de wereld.

* Een jaar of acht geleden heb ik een aantal doorzichtige rolluikelementen gevonden bij het grofvuil in Duitsland. Ik wilde deze elementen inwendig voorzien van halve solarpaneeltjes. Het werd te duur om dit project zo maar even te gaan doen.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op di 11 jan 2022, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Een "krankzinnig" idéé!



Bericht door Aloys »

Hoofdnoorman schreef:
di 11 jan 2022, 21:30
Werkelijk een heel mooie luifel. Het is dan wel weer jammer dat men geen gebruik heeft gemaakt van de rest van het dakoppervlakte.
Die opmerking snap ik niet: ze gebruiken de totale dakoppervlakte toch juist drie keer met die 2 uitschuifdaken?

dak.jpg
dak.jpg (71.07 KiB) 626 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Een "krankzinnig" idee!



Bericht door Hoofdnoorman »

Aloys,

Ik bedoelde de eerste uit de video.
Een hele grote caravan met die, beslist mooie, zonneluifel. Maar midden op het dak daar een klein paneeltje. Als je dan toch bezig bent en zo'n grote airco er op hebt liggen, dan ook gelijk het hele dak even vol met panelen leggen dacht ik zo. Dan hebben ze 2,2 Kw aan panelen.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Een "krankzinnig" idee!



Bericht door marchugo »

Verder mag je toch gerust aannemen dat die studenten in Eindhoven beslist niet op mijn idee geïnspireerd zijn geweest. Zulke prachtige, jonge en ondernemende techneuten hebben dit vast zelf bedacht. Wij moeten blij zijn dat we zulke mensen kunnen opleiden. Ik heb groot respect voor al die dingen die ze uitvinden en ben van mening dat wij in Nederland de beste Polytechnische Universiteiten hebben in de wereld.
@Rudy:
Mooi compliment van je aan innoverende lieden.

Inderdaad bleek dat toen zij met hun solar camper door Europa toerden en langs camperfabrikanten kwamen, er nul interesse was van de fabrikanten in hun innovaties. Kennelijk blijven de camperbouwers liever met minimale aanpassingen voortbouwen op hun traditionele modellen.
Zelfde gedraf zie je vaak bij nieuwe motoren: een waterstof motor of een elektromotor in een verder volstrekt ongewijzigde camper.

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een "krankzinnig" idee!



Bericht door Kroppie »

dat ene nieuwe gaat ze al boven de pet, en ze hebben voor het bestaande de spullen voor, moeten ze gaan investeren, nee hoor bij het oude blijven en dat duur verkopen.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Een "krankzinnig" idee!



Bericht door Meine »

Fabrikanten weten als geen ander wat er onder hun klanten leeft. En hebben derhalve weinig interesse in prijsverhogende gadgets met te weinig meerwaarde.

Want laten we eerlijk zijn; wie heeft de ruim 30.000 euro kostende optie aangevinkt voor de E-Ducato met het grote accupakket voor zijn nieuwe camper? En dat terwijl wij allen zo bezig zijn met het milieu. :wink:

Bedrijven als Amazon doen dat wel, Amazon heeft zojuist 1000 e-Ducato's besteld.
Laatst gewijzigd door Meine op wo 12 jan 2022, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 954
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Een "krankzinnig" idee!



Bericht door Rens en Riet »

Bitje in de accutol :lol3:


Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Plaats reactie