Amplo levelsysteem
Re: Amplo level systeem
Als je zo een systeem voor een lage prijs wenst dan zou ik het niet doen.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden om heel goedkoop je plan mee te trekken.
Bovendien moet de plaatsing mogelijk zijn en het meer gewicht beschikbaar.Natuurlijk heb je met een goed leveling systeem een pak meer comfort.
Normaal maak je dat soort keuzes vanaf het begin.
Achteraf blijft het een beetje prutsen.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden om heel goedkoop je plan mee te trekken.
Bovendien moet de plaatsing mogelijk zijn en het meer gewicht beschikbaar.Natuurlijk heb je met een goed leveling systeem een pak meer comfort.
Normaal maak je dat soort keuzes vanaf het begin.
Achteraf blijft het een beetje prutsen.
Groeten Kampo
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Amplo level systeem
Het systeem dat larofly heeft gebouwd kostte hem € 1500, een aantrekkelijke prijs.
Maar je moet het qua gewicht wel kwijt kunnen natuurlijk.
Ben.
Maar je moet het qua gewicht wel kwijt kunnen natuurlijk.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Amplo level systeem
Ik snap zo af en toe niets van je negatieve reacties, net als ik denk dat het beter gaat komt er weer zo´n onbegrijpelijke afkrakende reactie.kampo schreef: ↑wo 02 okt 2019, 13:28Als je zo een systeem voor een lage prijs wenst dan zou ik het niet doen.
Er zijn voldoende andere mogelijkheden om heel goedkoop je plan mee te trekken.
Bovendien moet de plaatsing mogelijk zijn en het meer gewicht beschikbaar.Natuurlijk heb je met een goed leveling systeem een pak meer comfort.
Normaal maak je dat soort keuzes vanaf het begin.
Achteraf blijft het een beetje prutsen.
Waarom zou je geen goedkopere nemen ?? Als het dus goedkoop is dan is het niet goed ?? Net als met een Webasto en Chinese kachel.
En als je zo´n systeem voor goedkoop kan krijgen waarom dan niet doen maar wel een plan trekken voor een andere "heel goedkope" mogelijkheid ?
Geloof mij als ik een systeem wil dan kan ik hem kwijt qua plaatsing en qua gewicht.
En waarom is het normaal dat je dat vanaf het begin de keuze moet maken en is het achteraf aanpassen prutsen ?
Ik vind dat een belediging naar alle cameperaars die achteraf wijzigingen en aanpassingen maken.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Amplo level systeem
Vandaag op de terugweg van een tripje Moesel langs Veenendaal gereden en de kosten voor een E&P zijn €5100
Beter dan in Duitsland maar nog steeds veel geld.
Aankomende winter nog even verder zoeken en beurzen bezoeken om te zien of er nog wat goedkopers is zodat ik het in het voorjaar kan laten plaatsen.
Beter dan in Duitsland maar nog steeds veel geld.
Aankomende winter nog even verder zoeken en beurzen bezoeken om te zien of er nog wat goedkopers is zodat ik het in het voorjaar kan laten plaatsen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Amplo level systeem
Dat denk ik ook niet maar misschien een ander merk ?
Ik heb ooit eens iets gezien op een beurs wat goedkoper was vandaar dat ik nog even verder zoek en de beurs ga bezoeken.
E&P staat goed bekend en ik wil daar best wat meer voor betalen maar dan wil ik ook het prijsverschil weten van andere merken.
Zo las ik hier dat Amplo ongeveer het zelfde kost als E&P en dan kies ik voor de laatste.
Ik heb ooit eens iets gezien op een beurs wat goedkoper was vandaar dat ik nog even verder zoek en de beurs ga bezoeken.
E&P staat goed bekend en ik wil daar best wat meer voor betalen maar dan wil ik ook het prijsverschil weten van andere merken.
Zo las ik hier dat Amplo ongeveer het zelfde kost als E&P en dan kies ik voor de laatste.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Re: Amplo level systeem
Heb vorig jaar op de beurs in düsseldorf uitgekeken naar die hydraulische systemen (prijzen vanaf 4000€). Het enige wat goedkoper is, is een elektrisch systeem. Maar dat zou dan weer wat storingsgevoeliger zijn na verloop van tijd. Scheelt 500€ of zo.
Als ik het budget had, stonden ze er al lang onder. Geen blokken meer, waterpas staan en vooral geen wiebelende camper meer als de kinderen zich omdraaien in bed.
Als ik het budget had, stonden ze er al lang onder. Geen blokken meer, waterpas staan en vooral geen wiebelende camper meer als de kinderen zich omdraaien in bed.
H20
Re: Amplo level systeem
Je zal toch beter moeten lezen wat er staat. Ik ben helemaal niet negatief of afkrakend dus moet je dat ook niet zo interpreteren.gsm schreef: ↑wo 02 okt 2019, 20:06…Ik snap zo af en toe niets van je negatieve reacties, net als ik denk dat het beter gaat komt er weer zo´n onbegrijpelijke afkrakende reactie.
Waarom zou je geen goedkopere nemen ?? Als het dus goedkoop is dan is het niet goed ?? Net als met een Webasto en Chinese kachel.
En als je zo´n systeem voor goedkoop kan krijgen waarom dan niet doen maar wel een plan trekken voor een andere "heel goedkope" mogelijkheid ?
Een nieuw levelingsysteem kost tussen de 4000 en de 8000 €. Een paar oprijblokjes zijn veel goedkoper en je kan er je voertuig ook mee rechtzetten.
De vergelijking tussen de 2 mag ieder voor zich maken. Het zal evenwel niet lukken van voor de laagste prijs op de eerste rij te zitten.
Zelf heb ik geen hydraulisch levellingsysteem en ook geen afgunst naar mensen die er wel 1 hebben. (ja ik heb wel luchtvering achteraan)
Ook hier moet je misschien wat langer nadenken in plaats van van een opmerking meteen een belediging te maken...gsm schreef: ↑wo 02 okt 2019, 20:06…Geloof mij als ik een systeem wil dan kan ik hem kwijt qua plaatsing en qua gewicht.
En waarom is het normaal dat je dat vanaf het begin de keuze moet maken en is het achteraf aanpassen prutsen ?
Ik vind dat een belediging naar alle cameperaars die achteraf wijzigingen en aanpassingen maken.
Eenmaal je hele onderbouw volhangt met tanks, kachels, afvoerbuizen, kranen, reservewieldragers en trekhaken is het problematisch om de juiste posities vrij te krijgen voor een leveling systeem.
Voor een levelingsysteem maak je best VOORAF een onderbodem plan zoals je voor solarpanelen best VOORAF een dakplan maakt. Dat is het enige juiste advies. Achteraf in bouwen is in vele gevallen verplaatsen van componenten of zelfs niet meer mogelijk.
Groeten Kampo
Re: Amplo level systeem
kampo schreef: ↑do 03 okt 2019, 8:47Kampo, wat een ongelofelijke onzin vertel je hier. Zoals je misschien bekend heb ik een levvelsysteem zelf gebouwd en geplaatst. Daar is heel veel onderzoek aan vooraf gegaan. Onder ieder camper zitten bepaalde punten waar een dergelijk systeem moet worden geplaatst. Daarvoor hoeft er bij nieuw of na jaren niet verplaatst of verwijderd te worden. En lezen kan ik heel goed even als iets ontwerpen en bouwen in plaats van maar wat te roepen
Ook hier moet je misschien wat langer nadenken in plaats van van een opmerking meteen een belediging te maken...
Eenmaal je hele onderbouw volhangt met tanks, kachels, afvoerbuizen, kranen, reservewieldragers en trekhaken is het problematisch om de juiste posities vrij te krijgen voor een leveling systeem.
Voor een levelingsysteem maak je best VOORAF een onderbodem plan zoals je voor solarpanelen best VOORAF een dakplan maakt. Dat is het enige juiste advies. Achteraf in bouwen is in vele gevallen verplaatsen van componenten of zelfs niet meer mogelijk.
Re: Amplo level systeem
Een welles nietes discussie moet het niet worden. Ga er een paar bekijken zou ik zeggen.
Mijn ervaring met achteraf installeren is zoals ik schreef.
Als je denkt dat het op het ene voertuig eenvoudig kan, dan zal het op het andere niet zo zijn.
Woorden als "ongelofelijke onzin" gebruiken wij zelden in een interessante discussie...
Mijn ervaring met achteraf installeren is zoals ik schreef.
Als je denkt dat het op het ene voertuig eenvoudig kan, dan zal het op het andere niet zo zijn.
Woorden als "ongelofelijke onzin" gebruiken wij zelden in een interessante discussie...
Groeten Kampo
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Amplo level systeem
Toen we deze camper, 15 jaar geleden, net hadden zag ik op Marktplaats een advertentie
voorbij komen voor een elektisch systeem uitgaande van reeds bestaande uitdraaipoten.
Dus 4 x motor, bekabeling en een automatisch waterpas regelsysteem voor een paar honderd euro.
Daarna nooit meer iets van gezien.
Ben.
voorbij komen voor een elektisch systeem uitgaande van reeds bestaande uitdraaipoten.
Dus 4 x motor, bekabeling en een automatisch waterpas regelsysteem voor een paar honderd euro.
Daarna nooit meer iets van gezien.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Amplo level systeem
Een collega van mij heeft het gemaakt met 4 schaarkrikjes uit een oude Toyota en 4 ruitenwisser motors het werk wel maar moet wel zelf met de waterpas aan de gang om hem recht te zetten, maar normaal heb je tijd als je op vakantie bent. Hij hoeft in ieder geval niet meer op de knieën onder de camper.
Re: Amplo level systeem
Je gaat oprijblokken toch niet vergelijken met een levelsysteem ? En daarmee krijg ik hem vaak niet recht omdat de ondergrond te scheef is.kampo schreef: ↑do 03 okt 2019, 8:47Een paar oprijblokjes zijn veel goedkoper en je kan er je voertuig ook mee rechtzetten.
Het zal evenwel niet lukken van voor de laagste prijs op de eerste rij te zitten.
Eenmaal je hele onderbouw volhangt met tanks, kachels, afvoerbuizen, kranen, reservewieldragers en trekhaken is het problematisch om de juiste posities vrij te krijgen voor een leveling systeem.
Voor een levelingsysteem maak je best VOORAF een onderbodem plan zoals je voor solarpanelen best VOORAF een dakplan maakt. Dat is het enige juiste advies. Achteraf in bouwen is in vele gevallen verplaatsen van componenten of zelfs niet meer mogelijk.
Als dat wel zo was dan had ik geen levelsysteem overwogen.
En je geeft zelf al aan dat een level systeem niet €5100 hoeft te kosten maar ook €4000 kan zijn en €1100 minder is veel geld maar zeker dan te overwegen. Vandaar dat ik hier op Amplo reageerde en dus kan het wel lukken.
Als ik geen ruimte onder de bus had dan komt de unit binnen en zo ook andersom, daar is ook over nagedacht.
Dit soort advies is welkom maar niet beginnen met achteraf is prutswerk want dan strijk je mensen tegen de haren in.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Praktijk is de leermeester voor de theorie