Amplo levelsysteem

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Amplo level systeem



Bericht door Peter LMC »

ducati 900 schreef:
do 03 okt 2019, 9:30
Toen we deze camper, 15 jaar geleden, net hadden zag ik op Marktplaats een advertentie
voorbij komen voor een elektisch systeem uitgaande van reeds bestaande uitdraaipoten.
Dus 4 x motor, bekabeling en een automatisch waterpas regelsysteem voor een paar honderd euro.
Daarna nooit meer iets van gezien.

Ben.
Er is zelfs al eens een topic over geweest.
viewtopic.php?t=8461495
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

kampo schreef:
do 03 okt 2019, 9:18
Een welles nietes discussie moet het niet worden. Dat maak je er anders wel van
Ga er een paar bekijken zou ik zeggen. Dus je trekt in twijfel dat ik dat niet heb gedaan,Ik heb er zelf een gemaakt, bekijk dat topic eens meer dan 400 reacties.
Mijn ervaring met achteraf installeren is zoals ik schreef. En welke ervaring is dat dan.
Als je denkt dat het op het ene voertuig eenvoudig kan, dan zal het op het andere niet zo zijn. Ik denk dat niet, het is niet zo, er is nog NOOIT iemand weg gestuurd bij b.v. E&P omdat het niet zou passen. Bel ze eens op, in plaats van weer zo maar iets te roepen.
Woorden als "ongelofelijke onzin" gebruiken wij zelden in een interessante discussie... Nee dat klopt, als het gaat om lieden die maar iets roepen eigen ik me deze kwalificatie toe. En de discussie was interessant, tot dat er onzin uit gekraamd wordt, die op geen enkele manier wordt onderbouwd met praktijk voorbeelden. Lees dit maar eens door viewtopic.php?t=8442579
Groet, van een ter zake kundige
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amplo level systeem



Bericht door Cee Pee »

@Larofly,
Dat er nog nooit iemand bij E&P is weggestuurd omdat het niet zou passen moet ik tegenspreken.
Het is mij overkomen, onder onze Fiat Ducato 244 Maxi ging het niet passen.
Het kwam omdat er een grotere diesel tank onder zat toen kon de hydraulische cilinder er niet meer bij.
De camper stond al bij E&P op de brug maar ik kon weer met de camper naar huis.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Amplo level systeem



Bericht door hathi »

Gelukkig hoef ik zulke reacties niet mee te maken,ik wil er zelfs nog geen onder,al krijg ik het gratis,...het gaat altijd tenkoste van je chassis,want zo sterk ,als de meeste denken ,is dat nu ook weer niet..en in plaats van naar de juiste draag plek te kijken,kijkt men meestal naar waar nog plaats Is..daarom begrijp ik sommige ook niet,dat alles ook nog van de grond moet,het valt wel op ,kijk mij, maar dan heb je weing kaas gegeten van een chassis,het is tenslotte geen kraanwagen
Hans
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

hathi schreef:
do 03 okt 2019, 12:53
Gelukkig hoef ik zulke reacties niet mee te maken,ik wil er zelfs nog geen onder,al krijg ik het gratis,...het gaat altijd tenkoste van je chassis,want zo sterk ,als de meeste denken ,is dat nu ook weer niet..en in plaats van naar de juiste draag plek te kijken,kijkt men meestal naar waar nog plaats Is..daarom begrijp ik sommige ook niet,dat alles ook nog van de grond moet,het valt wel op ,kijk mij, maar dan heb je weing kaas gegeten van een chassis,het is tenslotte geen kraanwagen
Weer zo`n verhaal wat nergens op gebaseerd is. De ingenieurs van Gold-Smit Al-Ko E&P enz. snappen het dus niet. :-B :-B Die klooien maar wat aan en krijgen iedere dag een claim om dat mensen met een getordeerd chassis zitten. Ga je eerst eens ergens in verdiepen, voor je maar wat roept. Maar het valt wel op dat de negatieve reacties komen van "camperaars" die zelf geen level systeem hebben, maar liever op de knietjes in de blubber liggen te klooien met blokken :thumbup:
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

Cee Pee schreef:
do 03 okt 2019, 12:24
@Larofly,
Dat er nog nooit iemand bij E&P is weggestuurd omdat het niet zou passen moet ik tegenspreken.
Het is mij overkomen, onder onze Fiat Ducato 244 Maxi ging het niet passen.
Het kwam omdat er een grotere diesel tank onder zat toen kon de hydraulische cilinder er niet meer bij.
De camper stond al bij E&P op de brug maar ik kon weer met de camper naar huis.
Oke Cor dan ben je beslist een uitzondering :wink: Je had er ook een andere tank onder kunnen hangen, dan had het wel gepast :cheers:
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amplo level systeem



Bericht door Cee Pee »

Die grote tank had ik er juist zelf ondergehangen, die gaat er niet weer onderuit.
Ik heb nu vier handuitzetpoten, staat ook als een huis.👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Amplo level systeem



Bericht door hathi »

Mijnheer larofly is opeens ervaring deskundige !omdat hij eens 4 cilinders onder zijn Camper heeft gebouwd..terwijl hij me niet eens kent,...wat die bedrijven betreft zal het hun worst wezen,als iemand zijn chassis krom duwt of opeens de deuren niet meer sluiten,( verzekering betaald), met als excuus ,dan is het systeem verkeerd gebruikt,want daarover ging mijn opmerking,als iemand jarenlang zijn chassis v/ d grond tilt, ( lees)dan gebeurt er echt wel iets mee,met zo,n cilinder maak ik zo,n chassis recht,dus ook krom,maar die ervaring heb jij immers niet de Camper is verkocht,dus dat inresseert u verder ook niet
Hans
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

Ja je zult het wel weten. Dat de camper is verkocht heeft hier niets mee te maken. En ik heb er niet zomaar iets onder gebouwd, maar eerst de boel goed onderzocht en met hulp van leden hier op het forum de juiste beslissing genomen. Er is zelfs een bedrijf die mijn systeem heeft gekopieerd, maar ja ik klooi maar wat aan. En wat die bedrijven betreft die je ook maar ineens van alles in de schoenen schuift, nog nooit van rechtszaken gehoord. Dus Roeptoeter maar door maar je bent ongeloofwaardig. Kom met bewijzen. O ja ik ken je inderdaad niet , maar of ik dat wil??? Meneer Hans👋👋👋👋
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Amplo level systeem



Bericht door hathi »

:thumbup: goed bezig met insinuaties ,goed lezen is ook al moeilijk,maar ieder z,n mening,succes
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Amplo level systeem



Bericht door ducati 900 »

Peter LMC schreef:
do 03 okt 2019, 10:20
ducati 900 schreef:
do 03 okt 2019, 9:30
Toen we deze camper, 15 jaar geleden, net hadden zag ik op Marktplaats een advertentie
voorbij komen voor een elektisch systeem uitgaande van reeds bestaande uitdraaipoten.
Dus 4 x motor, bekabeling en een automatisch waterpas regelsysteem voor een paar honderd euro.
Daarna nooit meer iets van gezien.

Ben.
Er is zelfs al eens een topic over geweest.
viewtopic.php?t=8461495
Dit was niet wat ik bedoelde.
Dat systeem was een set met 4 motoren, kabelboom en een automatisch waterpas regelsysteem dat
je kon monteren op bestaande of later geplaatste uitdaaipoten.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

hathi schreef:
do 03 okt 2019, 21:06
:thumbup: goed bezig met insinuaties ,goed lezen is ook al moeilijk,maar ieder z,n mening,succes
Ik insinueer niks, dat was u meneer Hans lees ( wat die bedrijven betreft zal het hun worst wezen,als iemand zijn chassis krom duwt of opeens de deuren niet meer sluiten,( verzekering betaald), met als excuus ,dan is het systeem verkeerd gebruikt,) Ja zo ga je denken als je uit de autoschade wereld komt. Heel jammer zo`n reactie :thumbdown:
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
larofly
Berichten: 1174
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 16:59
Locatie: Hellevoet

Re: Amplo level systeem



Bericht door larofly »

Bridge schreef:
do 22 aug 2019, 12:11
We willen een hydr. Levelsysteem onder de camper steken.
Nu hoorde ik van de dealer dat ze amplo steken?
Iemand hier mee bekend?
Groet
Misschien is dit een optie, Is incl. afstandbediening.

https://www.italiacamper24.de/produkte/ ... o-chassis/
Rapido 9090DF
We keep on going forward as we cannot find reverse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Amplo level systeem



Bericht door kampo »

Beste Larofly
Een stevige discussie over een technisch of ander onderwerp ga ik niet uit de weg.
Van mij mogen mensen deelnemen met meer, minder of zelfs geen ervaring. Dat is de zin van een forum.
Een groter probleem voor mij is het gebruik van onbeleefde woorden. Dan doe ik verder niet meer mee aan deze discussie.
Groeten Kampo
Plaats reactie