Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Wink
Berichten: 35
Lid geworden op: do 23 jul 2020, 0:19

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Wink »

Foto's 31 juli t/m 18 augustus 2019 zijn ook bij mij niet te zien. Ben wel benieuwd.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Mischa »

Een tijdje geen updates en veel missende foto's. Hoe is het nu met de campert?
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

De bus is grotendeels klaar. Nog wel optische zaken afronden. Maar dan vind ik het wel goed genoeg. De camper is voor eigen gebruik en niet voor de verkoop. Ben nu bezig met het bouwen van een 280Ah LiFePo4 accu (zie viewtopic.php?f=10&t=8474769). Dus alle technische elementen vervangen.
Ik ben een tijdje geleden begonnen met het vervangen van de foto's,- die nu op een andere website staan-, door foto's die rechtstreeks op dit forum komen te staan. Als je de missende foto aanklikt, krijg je deze dan niet alsnog te zien? Kan zijn dat jouw firewall de foto's niet doorlaat. Maar zoals gezegd, ik ga dat nog aanpassen. Jouw signaal spoort mij aan om deze actie verder af te ronden. Dank!
Laatst gewijzigd door Rob A2 op ma 07 jun 2021, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Mischa »

Even gechecked: de missende foto's bevatten voor mij geen aanklikbare link, dus ook geen foto's. Ik kan foto's van anderen wel zien, dus ik denk niet dat het aan mijn firewall ligt.

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

OK, ik zelf zie ze wel, maar dat zegt niets. Ik ga er mee aan de slag in de komende dagen. Vanaf welk bericht zie je wel de foto's? Dan ga ik van nieuw naar oud de foto's herplaatsen en dan op dit forum zelf.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY



Bericht door Mischa »

Rob A2 schreef:
wo 31 jul 2019, 9:32
Isoleren, ramen en dakluiken
Direct naar de RDW-keuring de tijdelijke inrichting eruitgehaald. Het echte werk kon nu beginnen. Eerst de bus kaal maken, dus airline rails en wandplaten eruit. Bekleding van de achterdeuren eraf. Vanaf dat moment begon het echte werk.

Isoleren met zelfklevende Armaflex. Op basis van verschillende draadjes op dit forum, maar ook op Duitse, voor dit materiaal gekozen. Besteld in Duitsland. daar was Armaflex het goedkoopste. Ik heb wel besloten om de vloer niet te isoleren. Daar ligt al een gemonteerde plaat met airline rails. deze rails heb ik verderop in het traject gebruikt om de inbouw mee vast te zetten. Isoleren is wel een pokke klus. Het moet allemaal met stukken en zoveel mogelijk overal achter. Meten, snijden, passen en plakken.

Parallel heb ik (donkere) ramen laten zetten en dakluiken laten plaatsen. Ik heb gekozen voor normale ramen (met schuifraampje) in de schuifdeur en aan de linkerkant. Op het achterste deel van de bus heb ik glasplaten laten plakken zodat de zijkant één geheel is. Ik wil de bus er zo onopvallend mogelijk uit hebben zien. Op het dak heb ik twee Gebo luiken laten zetten. Vooral op Duitse fora was men enthousiast en tevreden over deze luiken. Ze zijn wel lastiger te monteren dan de normale dakluiken omdat ze dwars door het dak geschroefd moeten worden, maar ze zijn veel platter. Zowel de ramen als de dakluiken heb ik door een professioneel bedrijf laten monteren. De kosten hiervan vielen mij hard mee en zeg nu zelf; als doehetzelfer autoramen plakken? Dat doet toch niemand.

Onderstaand wat beeldmateriaal.

Afbeelding
Een kale bus

Afbeelding

Afbeelding
Overal moet je tussen en scherp zijn de randen!

Afbeelding
Voor de montage van de ramen

Afbeelding
Na het plaatsen van de ramen (binnen een uur weer op de weg!!)

Afbeelding
De profs aan het werk, een goed kijker/zoeker weet waar ik het heb laten doen. Ben tevreden over hun werk

Afbeelding
Best lastig om juiste maten te vinden die tussen de spanten passen

Afbeelding
Platter gaat niet vanwege de ribbels op het dak
Dit is voor mij het eerste bericht zonder foto's. :wink:
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

Ik laat weten wanneer ik de foto's vervangen heb. Sommigen zal ik moeten samenvoegen omdat er maar maximaal drie foto's rechtsreeks per bericht geplaats kunnen worden.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Dafluc »

Ik weet niet of je er al iets gedaan hebt, maar ik zie alle foto's. Ook op de eerste pagina.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Aloys »

Rob A2 schreef:
ma 29 mar 2021, 14:22
Ik laat weten wanneer ik de foto's vervangen heb. Sommigen zal ik moeten samenvoegen omdat er maar maximaal drie foto's rechtsreeks per bericht geplaats kunnen worden.
Gewoon een extra bericht met de volgende 3 foto's!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

Aloys,
Blijkbaar gaat het vanuit het forum mis. Als ik op mijn pc kijk, dan zie ik de foto’s ook niet meer. Maar op dit moment zie ik ze wel op mijn iPad. Ik ga gewoon de geplaatste berichten editen. Lijkt mij wat logischer voor de leesbaarheid. Kost wel even tijd, maar is te doen.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Mischa »

Rob A2 schreef:
ma 29 mar 2021, 23:09
Aloys,
Blijkbaar gaat het vanuit het forum mis. Als ik op mijn pc kijk, dan zie ik de foto’s ook niet meer. Maar op dit moment zie ik ze wel op mijn iPad. Ik ga gewoon de geplaatste berichten editen. Lijkt mij wat logischer voor de leesbaarheid. Kost wel even tijd, maar is te doen.
:bow: :bow:
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

Mischa,
Ik heb een paar uur zitten werken/aanpassen. Als het goed is moeten nu alle foto's zichtbaar zijn.
Mischa
Berichten: 55
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 8:24
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Mischa »

Rob A2 schreef:
di 30 mar 2021, 12:13
Mischa,
Ik heb een paar uur zitten werken/aanpassen. Als het goed is moeten nu alle foto's zichtbaar zijn.
Yes !! Geweldig !!

Maaruh, je hebt het hopelijk niet alleen voor mij gedaan he? :crazy: :crazy: :cheers:

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 271
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Ombouw Volkswagen Crafter SY (nieuw model)



Bericht door Rob A2 »

Nee, ik vind dat zo'n topic voor een ieder leesbaar moet zijn met bijbehorende foto's.
Plaats reactie