Campings in/naast stadje

Plaats reactie
Nicky__
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 jul 2019, 21:02

Campings in/naast stadje



Bericht door Nicky__ »

Mijn man en ik zijn met onze hond nu 3 weken door Europa aan het trekken met onze camper die we sinds 1 juli in ons bezit hebben :D we zijn nu op een aantal campings geweest, maar het valt me op dat het lastig is te zoeken op campings op loopafstand van een stadje met terrassen, winkeltjes etc etc. Ik heb allerlei camping zoek machines gebruikt maar nergens kan je dit als criteria instellen. Omdat onze hond nog maar 7 maanden is en niet aan de fiets mee mag, hebben we alleen onze benenwagen + de camper tot onze beschikking. Die 2e laten we het liefst staan, maar ik vind het heerlijk om door een stadje te struinen, en terrasje te pakken en op bijzondere plekken uit te komen na het struinen.

Hebben jullie enig idee welke sites dit als criteria aanbieden óf zelf een aanrader qua camping? Het liefst ook nog met een meertje riviertje waar wij en de hond kunnen zwemmen. Nu zoek ik steeds een camping uit en zoek dan op Google maps wat de afstand naar de bewoonde wereld is, maar dit is eigenlijk niet te doen met de WiFi op de campings waar we staan.

Plaats in Tsjechië maakt niet uit, we hebben nog 5 weken te gaan ;)

Ik hoor het graag en alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door rijschoollucassen »

Campercontact. Is gratis te downloaden, na registratie meer mogelijkheden. Gratis bij lidmaatschap NKC.

Er is een groot verschil tussen kamperen en Camperen. Jullie kamperen blijkbaar met de camper (niks mis mee overigens). Met de camper kun je gebruik maken van de camperplaatsen. Veel goedkoper dan een camping, soms zelfs gratis.


Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door ton en evelien »

Avignon
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door pwhooftman »

Nu misschien te laat, maar wij nemen een karretje mee voor achter de fiets. Max vindt het leuk, het publiek vindt het prachtig.
IMG_20190427_124548 (Small).jpg
IMG_20190427_124548 (Small).jpg (188.43 KiB) 4845 keer bekeken
En we zoeken vaak een camping/camperplaats vlakbij het openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door Aloys »

Grote(re) steden hebben vaak wel een camperplaats, waar vandaan het centrum ook goed bereikbaar is.
Steden in Duitsland, maar ook bijv. Kopenhagen of Wenen.

Lopend naar een terrasje, dan moet je een camperplaats uitzoeken in een kleinere plaats. Met de app
van Campercontact bijvoorbeeld. Campings vind je zelden in het centrum van een plaats...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door Bob Diesel »

Volgens mij zoeken ze NU :idea: iets in Tjechië
Plaats in Tsjechië maakt niet uit, we hebben nog 5 weken te gaan ;)
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door Aloys »

Maar ze trekken door Europa! En Wenen kun je vanuit Tsjechië bijna kruipen, op je knieën... :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door Bob Diesel »

ton en evelien schreef:
di 23 jul 2019, 13:30
Avignon
pijn aan je knieen :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Campings in/naast stadje



Bericht door PaulBng »

Kruipen en knieën... Zou ik een anekdote over kunnen vertellen... Maar is off topic
Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door Christiaanjanssen »

Bij de betaalde app van pro Mobil stellplatz radar kun je aanvinken: in de stad, aan de rand van de stad of buiten gebied.
App kost een paar euro per jaar.
47395559-4186-4726-AE9F-0191FB62972B.png
47395559-4186-4726-AE9F-0191FB62972B.png (209.49 KiB) 4719 keer bekeken
Dit is het resultaat van een willekeurige plek op de kaart met als kriterium stadsrand en afstand 50 km. Levert dus 5 plekken op
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door appellover »

Je bent 3 weken aan het rondtrekken door Europa en dan heb je nog 5 weken te gaan?
Wij hebben al heel lang honden,meestal 2 of 3 ( engelse setters) nu nog 1.
Zomers moet je niet met hond in stad gaan lopen ,te heet asfalt .
Wij gaan nooit naar een stad met camper ,dat is een van de beperkingen met een hond op reis.
We zijn een keer in Pilzen gestrand met pech en moesten weekend wachten,bloedheet,we hebben flessen koud water moeten kopen om zijn poten te koelen.
Bezoeken nooit kerken,musea enz.
Met een hond is het fijn om in de natuur te staan,wandelen met hond ,zwemmen vindt onze hond heerlijk .
Genoeg camperplaatsen CamperContact,Camperstop en heel veel hondenplekken bij Park4night.Wij komen zelden op camping.
Er zijn genoeg kleine steden waar je vlakbij centrum op cp kan staan.Grote steden is het verstandiger om op bewaakte plek te staan.




Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
pdegro
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 mar 2005, 19:40
Locatie: Belgie

Re: Campings in/naast stadje



Bericht door pdegro »

Dag Nicky,
Vaak heb je campings aan de rand van de stad en kan je met het openbaar vervoer makkelijk naar het centrum.
Zo heb je in Tsjechië, vlakbij Praag, camping DRUSUS in Trebonice. Vandaar met de bus en metro sta je binnen het half uur in centrum Praag.
Mvg, Pierre
Mvg
Pierre
VW T4 2,5tdi California Coach 1997
Plaats reactie