Oostenrijk pakt tolvermijders

Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Navigator »

Vandaag over de Brenner MET VIGNET naar Italie. Op de motor dit keer. Druk weekend, tot aan Trento opstoppend verkeer. Maar nu met onze voeten in het Gardameer! Gewoon dat tientje uitgeven. Leven en laten leven.
Forum verlaten.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Gwen1980 »

Wij kopen ook wel gewoon een vignet, maar juist in Oostenrijk rijden we graag binnendoor. Veel mooier.
Ik hoop dat we gewoon overal heen kunnen, komende zomer, want anders wordt het wel de laatste keer oostenrijk, denk ik. Prachtig land, heel kindvriendelijk maar helaas erg camperonvriendelijk. Ik snap het wel, want het is er idd druk, maar je kent ook vaak maar weinig mogelijkheden om een andere route te nemen. Er ligt altijd wel ergens een berg in de weg

Gelukkig zijn we niet echt van plan om Tirol of Salzburgerland te bezoeken, maar we gaan richting Steiermark en Kärnten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door jurgenc »

Marco Polo schreef:
zo 14 jul 2019, 21:36
Milieuklasse aantonen dan?
Scan van COC of ander bewijs van euronorm of ...
H20
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door hathi »

Geen milieu klasse bij gebruik van een vignet,en dat is ook een voordeel
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Marco Polo »

Bedoel je niet toevallig: het gewicht onder de 3,5 ton houden ? :P :D
Anders wordt het een beetje ingewikkeld met dat vignet ;-)
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Premiumliner »

:D :lol3: :cheers:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door hathi »

Nee Marco,volgens mij is het kenteken nog steeds bepalend voor een vignet,en een vignet is geen Tol ,die is enkel voor bepaalde trajecten,
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Marco Polo »

Ai, dus ik had ook tegen het RDW moeten zeggen dat ze mijn kenteken gewicht onder de 3,5ton hadden moeten houden.? :P :D
Helaas; te laat.
Dan maar geen vignet ;-)
Ga natuurlijk geen 59€ betalen om het kentekengewicht weer terug te zetten op 3500kg.
Moet wel een beetje op de centen letten natuurlijk ;-) :D
En om het kentekengewicht alleen voor Oostenrijk effe te verlagen en daarna weer te verhogen wordt ook een beetje begrotelijk.
Komt m’n vignet op een kleine 130€ uit :-)

Mocht ik ooit een hele dwingende behoefte voelen om naar of door Oostenrijk te reizen dan gaan we natuurlijk gewoon aan de Go-Box.
Maar voorlopig kriebelt het nog niet echt ;-)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door de Jonckheer »

Die milieu klasse maakt het niet veel goedkoper. Doe je daar niet aan kan het niet makkelijker. Aan de grens even stoppen bij het kantoortje, zeggen waar je heen wilt en eventueel terug, betalen wat ze je vertellen en gaan. Tja, met 3 assen is het veel duurder, die betaalt een stuk meer dan ik met mijn 2 assen. Ik betaalde de laatste keer €100 enkeltje Passau - Maribor. Dat is €20 duurder dan het jaar daarvoor. Ja, als ze verhogen doen ze het meteen goed! :bang:
Wil ik naar Kroatië is omrijden over Zwitserland in totaal duurder, zeker voor mij met 1 op 4 ondanks de goedkopere tol. Bovendien kom ik dan ook niet bij al die leuke Duitse steden zoals Neurenberg, Regensburg, Passau, enz. :lol: Plus dat tanken in Frankrijk een stuk duurder is dan in Duitsland.
Een goed alternatief is er niet in Oostenrijk vind ik. Ik heb geen zin in al dat geklauter, vroeger al vaak genoeg gedaan voordat die tunnels er waren. Van mij hebben ze dus geen last in al die dorpjes. In ruil mogen ze die tol wel wat goedkoper maken ipv duurder, dan kiezen veel meer mensen voor de tolweg.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door hathi »

Marco Polo schreef:
ma 15 jul 2019, 23:57
Ai, dus ik had ook tegen het RDW moeten zeggen dat ze mijn kenteken gewicht onder de 3,5ton hadden moeten houden.? :P :D
Helaas; te laat.
Dan maar geen vignet ;-)
Ga natuurlijk geen 59€ betalen om het kentekengewicht weer terug te zetten op 3500kg.
Moet wel een beetje op de centen letten natuurlijk ;-) :D
En om het kentekengewicht alleen voor Oostenrijk effe te verlagen en daarna weer te verhogen wordt ook een beetje begrotelijk.
Komt m’n vignet op een kleine 130€ uit :-)

Mocht ik ooit een hele dwingende behoefte voelen om naar of door Oostenrijk te reizen dan gaan we natuurlijk gewoon aan de Go-Box.
Maar voorlopig kriebelt het nog niet echt ;-)
Je kan wel een heel verhaal op hangen,wat niet ter zake doet...maar het is nog steeds jouw keuze,voor jouw geval,en dat is alleen maar prima,maar het Vignet is ook een ding om rekening mee te houden,als je wil opwaarderen,en een c1 wil halen,want alles word toch een beetje duurder ieder jaar,wat bij een vignet nog mee valt,dus een punt van aandacht,meer niet :wave:
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door Marco Polo »

Onoverkomelijk obstakel: nee.
Genoeg anders te zien in Europa: ja
Keuze is reuze ;-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door MonRoe »

de Jonckheer schreef:
di 16 jul 2019, 7:10
Wil ik naar Kroatië is omrijden over Zwitserland in totaal duurder, zeker voor mij met 1 op 4 ondanks de goedkopere tol. Plus dat tanken in Frankrijk een stuk duurder is dan in Duitsland.
Je hoeft niet via Frankrijk naar Zwitserland, wij zijn gewoon via Duitsland gegaan, nog net voor de Zwitserse grens gestopt (aan de Rijn) om nog even goedkoop te tanken.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door TestCase »

Even een update. Probeerde langs de Inn, ten noorden van Innsbruck, Oostenrijk in te rijden en de snelweg te vermijden. Overal is het verboden voor doorgaand verkeer van 29/6 tot eind augustus dacht ik. Alleen bestemmingsverkeer toegestaan. (Ik was natuurlijk bestemmingsverkeer, rijd over 3 dagen pas Italië in.) Tol vermijden daar is dus heel lastig.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Oostenrijk pakt tolvermijders



Bericht door hathi »

Vandaar,schreef ik ook,......waarom Tol vermijden,....dat kan ik me niet voorstellen voor €9,20 excl btw?,voor 10 dagen oftewel nog geen 8liter Diesel,daar kun je niet veel voor om rijden :?:
[/quote]
Hans
Plaats reactie